Nelonen HD mosaiikkia

  • 11 December 2014
  • 12 kommenttia
  • 10 katselukertaa

Syyspäivityksen jälkeen on Nelosen HD kanava ollut mosaiikkia, eli rikkoutuu todella pahasti, ei voi kuin katsella normi Nelosta.
Muut HD:t näkyy hyvin.
Paikka on siis Tampere ja Eetunkatu 6
Signaalitasot ovat liian alhaalla sekä laadussa, että tason kohdalla.
Saisiko korjausta!

12 kommenttia

Hei kekes

Harmi, että päivitys ei ole mennyt ihan putkeen. Oletko kokeillut palauttaa tehdasasetukset digiboksille/televisiolle? Joskus tästä on apua.

Onko samaa ongelmaa useammalla laitteella?

Mikäli olet varmistettu, että vika ei jää omiin laitteisiisi, ota yhteyttä Vikapalveluumme ja tee asiasta vikailmoitus. Laitetaan asentaja tutkimaan vikaa.

Vikapalvelumme palvelee numerossa: 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16:30. Voit tehdä myös asiasta palvelupyynnön, niin me otamme yhteyttä sinuun.
Täällä myös Nelonen HD ja Silver HD mosaiikkia tai ei näy mitään, kaikki muut HD kanavat näkyy hienosti.
Eli kanavanippu 15 ei näy?
Palautettu poksiin tehdasasetukset ja haettu kanavat uudelleen, ei auta??
Mäntsälässä kaapeli
Hei ky3108

Kanavat kuuluvat nimeomaan samaan kanavanippuun (15). Ota yhteyttä Vikapalveluumme niin tutkitaan, mistä ongelma voisi johtua. Mitään yleisempää vikaa ei ole tiedossa Mäntsälän alueelta.
Moro. Oliko Wbox HD boxi? Mulla on samaa ongelmaa. Kanavanippu 15:ssa on paljon häiriöitä myös Oulussa.

Mitä Sonera voi asialle tehdä?? Vaihtaa nipun taajuutta?
[quote="batonki"]Moro. Oliko Wbox HD boxi? Mulla on samaa ongelmaa.

Täällä ei ole Wbox HD boxi ja olen Helsingissä kaapelissa mutta kyllä täälläkin Nelonen HD on aika ajoin mosaiikkia joulukuun alun pävityksen jälkeen. Voi olla Silver HD ja jokin muukin mutta tuossa nelkussa ainakin olen huomannut. Voi mennä montakin päivää hyvin mutta sitten taas tekee sitä. Tehdasasetukset palutettu ja aiemmin DNA Welhon kanssa sama laite ei tehnyt tätä. Kyllä Soneran päässä vähän tökkii
Huoltomies on käynyt mittaamassa signaalit ja niissä ei ole ollu ongelmaa, eli joku yhteensopivuusongelma on tällä kanavanipulla 15 / 370 MHz (kanavilla Nelonen HD, Inspiration, France24, World Fashion mosaiikkia) ja X määrällä digiboxeja (ainakin Wbox HD + ?). Nyt Sonera voisi selvittää, missä vika on. Onko se X digiboxissa vai onko kanavanipussa jotain outoa. Se on huomion arvoista, että ongelmaa on eri puolella Suomea ja eri digiboxeissa (eikä vain tietyssä mallissa)...

Voisin jo arvata, että Sonera ei myönnä että ongelma olisi heillä -> syyttävät digiboxien valmistajia -> ratkaisuna on että unohdetaan asia tai pyydetään vaihtamaan digiboxia. Sonera tosin voisi testata itsekin erinäisillä boxeilla, miten Nelonen HD näkyy oikeesti asiakkailla.
Hei batonki ja Kurjis

Selvittelin asiaa hieman ja meidän tiedossa ei ole mitään yleistä ongelmaa kyseisestä kanavanipusta tai Nelosen HD:sta. Minkäälaista häiriötä ei ole havaittavissa meidän puolelta tässä vaiheessa. Jatkamme tilanteen seuraamista. Häiriö on kuitenkin ajoittaista? Meidän on vaikea selvittää yksittäisten laitemallien ongelmia. Emme voi varmistaa, että kaikki laitteet toimivat samalla tavalla.

Seuraillaan nyt tilannetta vielä ja katsotaan, onko meidän puolelta jotain tehtävissä. Mitään en uskalla kuitenkaan luvata tässä vaiheessa. Palaan asiaan ensi viikon puolella!
Häiriö on siis jatkuvaa, eli mitään kanavanipun 15 kanavia ei pysty katsomaan.
Hei Batonki,

Mitään yleistä vikaa ei ole tiedossa, joten jos ongelma edelleen jatkuu niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Imatralla näkyy ainakin Wbox HD2 boksilla Nelonen HD ja Silver HD kanavat tuosta nipusta ihan ok.
Nojoopajoo, Sonera laskutti sitten 99,90 huoltomiehen puolen tunnin käynnistä, jolloin totesimme molemmat, että Humaxin Wboxissa se vika on... Eli ei se minussa se vika ollut, miksi minun pitäisi maksaa tästä kerta vika on Wboxissa? Hö. Laitanko laskun Humaxille? Ja ei tässä Sonerakaan viaton ole koska nämä ongelmat tulivat syksyn kanavapakettiuudistuksessa...
Hei batonki

Vikailmoituksen jättämisen yhteydessä pyydämme testaamaan omat laitteet. Emme voi ottaa vastuuta laiteiden toimivuudesta. Harmi että sinulle on tullut lasku viallisen laitteen takia. En usko, että Humax ottaa vastuuta laitteen toimivuudesta. Jos jotain positiivista yrittää tästä keksiä niin, nyt ainakin tiedät mistä ongelma johtuu. Ei muuta kuin uutta digiboksia hankkimaan.

Vastaa