Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
peikk0_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Netin nopeus hidastuu, vaatii modeemin rebootin

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Moro!
24/1 MB/s netin nopeus romahtaa monesti kymmenesosaan. Suurimman osan ajasta toimii moitteettomasti. Modeemin reboottaus korjaa ongelman, mutta vain väliaikaisesti. Modeemina ZyXEL P-660HN-T1A v2.

Myös pingit ovat nykyään hieman korkeampia kuin joku aika sitten. Turhat viiveet jos saisi otettua pois päältä.

Kiitoksia.
36 vastausta
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei peikk0,

Tarkistaisitko tiedoissasi näkyvän asiakasnumeron. Asiakasnumeron löydät viimeisimmältä laskulta. Asiakasnumeron lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
peikk0_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Noniin nytten on oikea asiakasnumero päivitetty. Itseasiassa tätä kirjoittaessa yhteyden nopeus on laskenut johonkin 5%:iin normaalista. ADSL-linja on modeemin diagnostiikan mukaan kunnossa, mutta esim. soneran nopeustesti antaa nopeudeksi vain n. 1700 kbps ja pingit n. 3x normaali.


modeemin diagnostiikoista pastettu:

near-end fast channel bit rate: 19272 kbps

far-end fast channel bit rate: 1021 kbps
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei peikk0,

Tein liittymäsi asetuksiin hieman muutoksia. Testaatko yhteyttä nyt uudelleen.

Jos tuo ongelma ei poistunut, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
aleksi89_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
peikk0 kirjoitti:
Moro!
24/1 MB/s netin nopeus romahtaa monesti kymmenesosaan. Suurimman osan ajasta toimii moitteettomasti. Modeemin reboottaus korjaa ongelman, mutta vain väliaikaisesti. Modeemina ZyXEL P-660HN-T1A v2.

Myös pingit ovat nykyään hieman korkeampia kuin joku aika sitten. Turhat viiveet jos saisi otettua pois päältä.

Kiitoksia.


Minulla myös 24/1 MBit/s ja samainen ZyXELin modeemi jonka ostin Soneralta nettiyhteyden kanssa. Juuri modeemin boottaamisen jälkeen nopeus (speedtest.net) on poikkeuksetta hyvä 13-14 Mbit/s down ja 0.8 Mbit/s up, 13ms ping. Nopeus pysyy hyvänä joitakin tunteja, mutta laskee hiljalleen. Seuraavana päivänä modeemi pitää aina bootata uudelleen koska nopeus on laskenut alas, noin 0.5-1Mbit/s down. Ping nousee myös, mutta ei kovin paljoa.

Viimeisen viikon aikana olen testannut kyseisen toiminnan useampana päivänä. Modeemin boottaminen tosiaan korjaa ongelman poikkeuksetta hetkellisesti, mutta ei sitäkään koko ajan viitsisi tehdä... Puhelinpistokkeen uudelleenkytkemisellä ei ole nopeuteen vaikutusta, joten olisiko pelkästään modeemin ongelma?

Käytössä on langaton yhteys modeemin ja koneen välillä.
Dralace_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
minulla on myös samanlainen ongelma.. modeemi on inteno DG301AL ja netin nopeus on yleensä 0,4mb - 3mb /s vaikka netin piti olla 24/1mb? modeemin reboot auttaa hetkellisesti, mutta jo 10min jälkeen tippuu takas jo 2mb/s asti.. mitenhän on mahdollista että suomen nopein netti ei pääse edes omiin lupauksiinsa siitä 10-24mb välistöön? tämä ongelmahan siis on minulla ollut jo sopimuksen alusta asti, eikä soneran korjauslupauksista ja vika-ilmoituksista huolimatta ole parantunut. Tarjosivat kompensaatioksi taivaskanavia ilmaiseksi kuukaudeksi ja laittoivatkin, mutta eipä niitä pahemmin ole pystynyt katsomaan tällä liittymällä. Olisiko mitenkään aikuisten oikeasti jotain jo mahdollisesti TEHDÄ tälle jotain Sonera?
Antti-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2542 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei aleksi89 ja Dralace

aleksi89, Tämä ongelma johtuu modeemilaitteestasi. Lähetän täältä sinulle uuden modeemin takuuseen!

Dralace, Muokkaatko asiakasnumeroosi liittymätunnuksen ilman väliviivaa (-) esim. 333123456 niin pääsen vilkaisemaan miltä liittymäsi näyttää.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
jooppelis_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
peikk0 kirjoitti:
Moro!
24/1 MB/s netin nopeus romahtaa monesti kymmenesosaan. Suurimman osan ajasta toimii moitteettomasti. Modeemin reboottaus korjaa ongelman, mutta vain väliaikaisesti. Modeemina ZyXEL P-660HN-T1A v2.

Myös pingit ovat nykyään hieman korkeampia kuin joku aika sitten. Turhat viiveet jos saisi otettua pois päältä.

Kiitoksia.


Meillä täällä tyttöystävän kanssa ihan saman ongelman kanssa painitaan. Epäiltiin että syynä olisi tuo modeemi, mutta saimme modeemin liittymän avauksen yhteydessä. Luulisi sen nyt toimivan, vai olisiko kenties juuri siinä vika?

Kiitoksia etukäteen.
peikk0_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Toimi taas useita päiviä hyvin, kunnes tänään nopeus jälleen hidastui elikkä ei ilmeisesti ollut hyötyä asetuksien muuttamisesta. Olisikohan siis modeemissa vika.
Antti-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2542 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei jooppelis

Vilkaisin liittymääsi ja pätkimistä ei kyllä verkon ja modeemin välillä esiinny. Käytätkö yhteyttä mahdollisesti WLAN yhteyden kautta? Kannattaa kokeilla siinä tapauksessa yhteyden toimivuutta myös ihan verkkokaapelilla Wlanin ollessa pois päältä.

Jos ongelma kuitenkin jatkuu, kannattaa lähteä modeemitestauksella liikkeelle. Jos yhteys toimii toisella modeemilla OK, olethan yhteydessä vikapalveluun nykyisen laitteen takuuvaihtoa varten.

peikk0 Sinulle suosittelisin kyllä modeemin testausta tässä vaiheessa myös. Jos ongelma jatkuu toisellakin modeemilla, jätä asiasta silloin vikailmoitus. Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Tämän osion uusimmat keskustelut