Netin nopeus hidastuu, vaatii modeemin rebootin

  • 11 December 2014
  • 36 kommenttia
  • 40 katselukertaa

Moro!
24/1 MB/s netin nopeus romahtaa monesti kymmenesosaan. Suurimman osan ajasta toimii moitteettomasti. Modeemin reboottaus korjaa ongelman, mutta vain väliaikaisesti. Modeemina ZyXEL P-660HN-T1A v2.

Myös pingit ovat nykyään hieman korkeampia kuin joku aika sitten. Turhat viiveet jos saisi otettua pois päältä.

Kiitoksia.

36 kommenttia

Hei Dralace

Muokkaatko liittymätunnuksen ilman väliviivaa (-) esim. 333123456 tunnuksen profiiliin? Kenttä ei hyväksy kuin numeroita joten tuo väliviiva aiheuttaa sen ettei loppuosa tule näkyville minulle. Jos sinulla on vikailmoitus jo tehtynä ja viankorjaus on yhä kesken, kannattaa odottaa viankorjaus loppuun asti ja neuvotella hyvityksistä sen jälkeen vikapalvelun kanssa.
nojoo hyvitystäpä hyvinkin. Ainoa hyvitys mitä enää Soneralta kelpuutan on se että loppukausi ilmaiseksi ja sitten saisi irtisanoa koko liittymän. on tässä korjaamisessa nyt mennykkin 1,5 vuotta jo. 2 viikkoa on jo tätäkin vikaa "korjattu" ja vika on ollu ties kuinka pitkään tiedossa jo eikä homma oo vieläkään selvä.
Sama ongelma ja modeemi täällä. Nopeus tippuu kunnes resetoi. Testasin toisella modeemilla ja sillä ei ole ollut mitään ongelmaa.
Hei Neocuni,

Lähetimme sinulle uuden modeemin takuuna. Laitoin sinulle palautusosoitteen tekstiviestillä. Kun olet uuden laitteen saanut, niin palautathan vanhan laitteen meille asiakaspalautuksena.
Moi,

minulla on myös samainen ongelma ja modeemi Zyxel P-660HN-T1A v2, eli nopeus laskee alle kolmasosaan. Esimerkikkinä reebootin jälkeen 6,5 mbit/s ja sitten parin päivän sisällä alle 2 mbit/s mennään. Miten toimitaan?
Moi,

Minulla samanlainen ongelma ja toistuu noin kolmen kuukauden välein. Ongelma ratkeaa yleensä kun tekee vikailmoituksen, niin sonera resetoi omat reitittimensä. Tätä joutuu tekemään tuon kolmen kuukauden välein. Ongelma näkyy vasteajoissa jotka hidastuu pikkuhiljaa.
Soneralta tulee ilmoitus ettei vikaa ei löydy. Yhteys toimii kuitenkin huomattavasti nopeammin vikailmoituksen jälkeen. Vikahan ei voi olla Soneran omissa laitteissa 🙂
Hei Anagin,

Vilkaisin tietojasi ja vaihdoin sinulle takuuseen uuden modeemin. Saat palausosoitteen vanhalle laitteelle vielä erikseen txt-viestillä!

JohnDoe, sinun modeemisi on eri mallia ja vikakuvaus ei täsmää tuohon modeemilaitevikaan. Oletko kokeillut yhteyttä toisella modeemilla aiempien vikailmoitustesi puolesta? Jos ongelma edelleen jatkuu ja modeemin testauksen olet tehnyt, suosittelen tuon vian selvitystä yhä vikailmoituksen kautta. Viimeisimmän vikailmoituksen löydän tiedoistasi huhtikuulta 2011.

Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Hei!
8M/1M netin nopeus tuntuu ajoittain romahtelevan. Yleensä yhteys toimii mutta normaalia hitaammin. Välillä koko yhteys on jonkun aikaa poikki ja modeemissa palaa punainen valo "INTERNET" kohdalla. Modeemi on yhteyden mukana tullut Zyxel P-660HN-T1A v2. Modeemin reboottaus tuntuu kanssa auttavan, mutta vain hetkellisesti.

Saisiko tälle tehtyä mitään?

Kiitos
Täällä samaa ongelmaa myös. Nopeustesti antaa 10mbit/s mutta esim steamin kautta kun latailee pelejä ja päivityksiä niihin niin aluksi nopeus on max 3mbit/s ja laskee siitä pikkuhiljaa alas päin jonnekkin 500kt/s asti, modeemin boottaus auttaa mutta nopeus laskee jälleen tunnin parin sisään huomattavasti.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
Tarkistaa onko kyseessä Mbit/s vai Mt/s... Tämä on kaksi eri asia!
Vastailinkin asiasta jo täällä, eli suosittelen olemaan yhteydessä vikapalveluun puhelimitse, kun tuo ongelma on päällä.

Vastaa