Netin pätkiminen päälle/pois

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 0 katselukertaa

Moi

Alkaa pikku hiljaa olla hermot riekaleina tämän teidän takkuilevan yhteytenne kanssa. Tänään sain modeemiin uuden firmware päivityksen ei auttanut. Nyt illalla noin 5 kertaa päälle ja pois ei internet yhteyttä. Sen verran nyt pelittää, että sain kirjoitettua tämän viestin saa nähdä...

Voisko joku tehdä asialle jotain? Koneessa on asetukset katsottu moneen kertaan. Tuskin mun koneesta on kiinni kun yhteys välillä pelaa ihan ok sit taas ei ollenkaan. En tälläista paljoa tilannut ja jotakin hyvitystä pitäsi jo saada. Tympii ihan periaatteesta kun tuntuu, että Soneran tyyli on et jätetään asiakas ongelmansa kanssa yksin? Niin ja jos teidän antama modeemi on viallinen? Voisko joku kertoa jotain konkreettista? Tuokin on niin outo juttu, kun oot tekemäs vikailmoitusta heti vihjaillaan 100 € maksulla? Onko tarkoitus pelotella ettei uskalleta tehdä vikailmoituksia? Ite en ainakaan keksi ongelmaa omasta laitteistostani.

Aluksi olin niin hyvilläni kun netti aukes jo kahdessa päivässä ja nopeus oli hyvä kunnes vika alkoi melkein heti...

T: Pettynyt asiakas

1 kommentti

Hei Oksanen82,

Harmi että yhteyden ongelmat jatkuvat edelleen. Muistithan päivityksen jälkeen käydä laittamassa palomuurin pois päältä. Ohjelmistonpäivityksen yhteydessä se tulee oletuksena takaisin päälle. Alla ohje vielä miten saat sen pois.

1. Surffaa osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Disable
5. Ota Block IP flood detection pois päältä
6. Paina Save settings

Jos nuo olivat jo kunnossa, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä niin selvitetään missä vika voisi olla.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

Tuolla n. 100 euron maksulla ei ole tarkoitus pelotella ketään. Ikävää jos joku sen kokee pelotteena. Maksusta on kuitenkin kerrottava etukäteen. Maksuahan ei peritä jos vika jää meidän verkkoomme. Jos vika jäisikin tietokoneeseen, niin silloin turhasta asentajakäynnistä voi maksu tulla.

Omien laitteiden testaaminen on siis tärkeää, mutta uskoisin että olet omat laitteesi jo melko hyvin testaillut, niin ongelma tuskin niihin jääkään.

Vastaa