Netin viiveaika suuri Rovaniemen alueella

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Terve!

Minulla on ollut tässä kuukauden aikana ongelmia nettini kanssa. Olen kuullut myös, että muillakin on rovaniemen alueella soneran kanssa ongelmia. Eli viiveaika pomppaa yhtäkkiä siihen 700-2000ms välille. Tämä tekee netin selaamisesta erityisen hidasta eikä nettipelejä voi pelata ollenkaan. Tämä tapahtuu yleensä vain kello 20:00-23:00. Viiveaika taas välillä menee normaaliin eli 23ms (minulla).

Joten kysyisin, että mistä moinen viiveajan pomppiminen johtuu?

4 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
Mikä on laajakaistasi tyyppi, nopeus ja toteutustyyppi (ADSL, kuitu, ETHERNET, VDSL)?

Viiveet voi olla melkein missä tahansa kiinni. Mitä pelaat? Missä on peliserverisi? Kaikki välimatkalla saattaa vaikuttaa yhteyteen.
Siis, Tyyppi on ADSL, Nopeus 24Mbit/s ja toteutustyyppi on suorana kaapelilla modeemista pöytäkoneeseen (jos siis tätä tarkoitit toteutustyypillä) ja tämä viiveajan korkeus pätee joka ikiseen sivustoon, googleen, youtubeen, facebookkiin, skype puheluihin ja niin edespäin. Päivällä kyllä toimii hyvin, mutta illalla sitä välillä tapahtuu ja sillonkun tapahtuu niin netti on todella hidas. Ei näy häiriökartassakaan olevan rovaniemen alueella mitään häiriöitä sillonkun tapahtuu. Voin laittaa pingtest.net sivustolta tuloksista kuvaa kunhan tämä viiveajan nousu taas tapahtuu. Modeemina meillä toimii soneran netti tv:n mukana tuleva Thomson TG789 modeemi, jonka kautta myös harvoin katsellaan TV:tä
Moi Tuuksu,

Näiden tietojen lisäksi pyytäisin vielä jos voisit lisätä asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen tutkimaan miltä liittymäsi näyttää.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
Toteutustyyppi ja liittymän tyyppi on siis se ADSL. Tarkoitin siis toteutustyypillä jos on Valokuituna liittymä ja sisäverkko olisikin ADSL, tämä siis se toteutustyyppi.

Iltaisin 20 - 23 välillä näyttäisi olevan paras TV:n katselu aika, joten varmaan naapurin Netflix, IPTV... ym... vaikuttaa.

Vastaa