Netti ei toimi / kaapelilaajakaista katkoo

  • 11 December 2014
  • 2 kommenttia
  • 12 katselukertaa

Kaapelinetti on ollut sunnuntaiaamusta asti poikki. Samoja ongelmia oli viimeksi pari viikkoa sitten. Nettiyhteys alkaa ensin edellisenä iltana hidastelemaan ja seuraavana päivänä, kun yritän mennä nettiin niin eipäs enää pääsekkään minnekkään. Edellisellä kerralla yhteys alkoi hidastella torstaina 25.11 ja seuraavana päivänä ei toiminut enää ollenkaan. Vikailmoituksen tein sunnuntai-iltana 28.11 ja seuraavana päivänä tuli tekstiviestillä ilmoitus, että ongelma on tutkittu ja mitään vikaa ei löytynyt. Pari päivää tästä ilmoituksesta internet-yhteys alkoi kuitenkin taas toimia ihan normaalisti. Nyt lauantai-iltana yhteys alkoi taas hidastella ja sen jälkeen ei ole toiminut ollenkaan! Olen testannu kaikki piuhat ja eri antennirasiat ym. mutta niistä ei ole ollut apua. Toista modeemia en ole pystynyt testaamaan, mutta en usko että vika on täällä päässä, koska viimeksikin ongelma korjaantui ilman että itse tein mitään..

EDIT.. Latasin mokkulaa käyttäen Sonera Internet avustajan. Internet avustaja ilmoittaa että internet yhteys on käytettävissä. Yritin pingata osoitteeseen http://www.sonera.fi niin tulokset olivat tälläiset:
Pingataan isäntää [194.251.244.241] TTL : 56; Bytes: 32;

Pyyntö aikakatkaistiin
Pyyntö aikakatkaistiin
Vastaus isännältä 194.251.244.241 : Onnistui ; Aika:12ms.
Vastaus isännältä 194.251.244.241 : Onnistui ; Aika:30ms.
Pyyntö aikakatkaistiin
Vastaus isännältä 194.251.244.241 : Onnistui ; Aika:11ms.
Pyyntö aikakatkaistiin
Vastaus isännältä 194.251.244.241 : Onnistui ; Aika:11ms.
Vastaus isännältä 194.251.244.241 : Onnistui ; Aika:9ms.
Pyyntö aikakatkaistiin

Ping-testi valmis

Kun yritän mennä mihin tahansa internet-sivuille, niin selain vain yrittää muodostaa yhteyttä eikä pääse tästä eteenpäin.

2 kommenttia

Tänään olen jo päässyt nettiin, mutta yhteys toimii tooodella hitaasti!
Viestiin liittämäsi pingaus-tulos osoittaa että dataliikenne takkuaa pahasti. Sen perustella ei voi päätellä missä katkominen tapahtuu, mutta heikosti näyttää data liikkuvan. Vasteajat ovat hyvät, mutta jokaisen ping-paketin pitäisi päästä perille ja takaisin, eikä hävitä matkalle.

Silloin kun yhteys on kokonaan poikki, kannattaa vikailmoitus tehdä Vikapalvelun numeroon 0206 90101 (mpm/pvm). Loppuun asti viety puhelu vianrajausautomaatin kanssa generoi liittymästä vikailmoituksen, joka menee suoraan Vikapalvelun käsiteltäväksi.

Hidastelevasta tai katkovasta yhteydestä ehkä paras tapa on ilmoittaa Laajakaistan vikailmoituslomakkeella, koska lomakkeelle voi kertoa tarkempia tietoja ongelman oireista ja miten yhteyttä on testattu. Lomake otetaan käsittelyyn 1-3 päivän viiveellä jonotilanteesta riippuen. Lomakkeen perusteella tehdään suoraan liittymän vikailmoitus tai soitetaan ensin asiakkaalle lisätietojen kysymistä varten.

Vastaa