Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
samisor93_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Netti katkeilee heti kun sitä kuormittaa Lappeenrannassa

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei nyt on ilmennyt sellainen ongelma, että kun kuormitan nettiä nii yhteys katkeaa melkein välittömästi tai välillä ei tarvitse edes kuormittaa niin yhteis silti katkeaa. Täälä päin on ollut kovia ukkosia mutta kaikki laitteet on ollut irti, joten laitteissa ei pitäisi olla vikaa.
2 vastausta
Joonas-_
Vakiokalustoa ☆☆
  • 0 custom-general.kudos
  • 307 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Moi samisor93!

Modeemi kannattaa näissä tapauksissa vähintäänkin resetoida, sekä vaihtaa puhelinjohto puhelinpistorasian ja modeemin väliin. Käytätkö modeemin ja tietokoneen välissä langatonta verkkoa, vai onko yhdistetty kaapelilla. Mitä valoja modeemissa palaa, kun yhteys katkeaa?
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/ Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy -palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
pupona_
Vakiokalustoa
  • 0 custom-general.kudos
  • 94 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Jos yhteystekniikkanasi on kaapelimodeemi, ei ADSL, on syynä todennäköisesti viallinen päätelaite; Sonera toimittaa kaikille asiakkailleen tyyppiviallista Cisco EPC3825 -modeemia joka ei kestä normaalia kuormitusta vaan katkoo yhteyksiä ja käynnistää itseään uudelleen muutaman minuutin välein.

Tämän vian korjaamiseksi Sonera tarjoaa mm. sovelluspäivityksiä sekä ehdottaa modeemin perusominaisuuksien, kuten palomuurin, kytkemistä pois päältä.

Jos siis yhteytesi on toteutettu TV-kaapeliverkon yli eikä puhelinverkosta tai valokuidulla, kannattaa pyytä nk. firmware -päivitystä modeemiisi. Se saattaa auttaa asiaan.

Ainoa varma korjaus on modeemin vaihtaminen toisen merkkiseen ja / tai malliseen laitteeseen, mutta tähän Sonera ei suostu eli se on tehtävä omalla kustannuksella ja vietävä asia kuluttajariitalautakuntaan..
Tämän osion uusimmat keskustelut