Netti on hidas


Terve!

Minulla on 8/1 laajakaista ja speedtest sekä soneran oma testi antaa tulokseksi sisään vajaa 6 megaa ja ulos 0,8 megaa. Uppi on ihan hyvä mutta onko tolle latausnopeudelle tehtävissä jotain?

Pingi pyörii 0-10 välillä ja yhteys toimii tosi hyvin ja ei ole puolen vuoden aikana katkennut kertaakaan kun tätä on käyttänyt (5.2.2013 asennettu), mutta onko toi vajaa 6 megaa nyt maximi mihin tämä pystyy.

Modeemiin päivitin uusimman firmwaren ja siis modeemi on mallia P-660HN-T1A.

Kiitoksia kaikesta avusta jo etukäteen.

12 kommenttia

Tuo lienee rajojen sisällä.
Kun kyselin niin muistaakseni 40% nimellisestä pitää löytyä.
Mulla toi 8/1 toimii noin 2,3/0,8 ja asiakas/vikapalvelun ilmoitus on ettei voi korjata.
Muitakaan palvelun tarjoajia ei tänne ole, tiedä sit mitä tuolle tekis +70€/kk tuosta kuitenkin maksan.
Silloin joskus kesäkuussa 08 tuli kylläkin Soneralta kirje jossa lupailtiin ettei liittymänopeudet laske,se lupaus kesti kesäkuuhun 13...
Onhan se rajojen sisällä, mutta kun maksan 8 megasta niin nyt jää uupumaan 2 megaa.

Voi olla että valitan turhasta mutta silloin kun tämä kytkettiin niin toimi jopa yli 8 megasena ja siitä tippunut nyt tähän jo muutama kuukausi sitten.

http://www.speedtest.net/my-result/2888784152

Tolleen anto nyt nopeudeks.
Täällä tuo toimi kait verkon rajoituksista johtuen parhaimmillaan noin 5M testeissä antavana useita vuosia. Nyt ollaan jonkun aikaa oltu http://www.speedtest.net/my-result/2889782115 suurin piirtein tuolla tasolla ja nopeuden laskun huomaa silloin kun kaikki 4 konetta tarvii kaistaa.
Ei oikein edes sivut aukea videoiden latauksesta puhumattakaan.
Soneran toivehan on laskea liittymännimellisnopeus toimintaa vastaavaksi, Itse kyllä haluaisin et korjataan siihen tasoon jossa oli. Jos taas kelpuutan tarjouksen liittymänopeuden laskusta niin silloin voi ainakin unohtaa haaveilun nopeammasta netistä.
Hei Scx,

Katselin liittymäsi tietoja ja yritettiin tehdä siihen hieman säätöjä. Niistä ei kuitenkaan näytä oikein olevan apua.

Modeemin kättelyarvot jäävät hieman heikoiksi.

Kannattaa olla vikapalveluumme tuosta yhteydessä niin voimme selvitellä tuota ongelmaa tarkemmin.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Mitä meinaa modeemin kättelyarvot?

Kyllähän tälläkin nopeudella surffaa ei siinä mitään, niinkuin totesin toimii todella hyvin, ei pätki tai katkea yhteys..

Nopeus ei vaan nyt ole sitä mikä on se maximi 8 megaa ja lähinnä sen takia tulin kirjoittamaan nyt ensiksi tänne tästä.

Edit. Onko mulla modeemissa vikaa tai säädöt jotenkin pielessä?
Hei Scx,

Modeemin kättelyarvot kertovat nopeuden jolla modeemi muodostaa yhteyden verkkoon. Kättelyarvoista näkee myös signaalin laadun. Modeemissa tai sen asetuksissa sinulla ei todennäköisesti ole mitään vialla. Voit tietysti varmistaa tämän testaamalla yhteydessä toista modeemia.

Vikailmoitus tuosta kannattaa tehdä, niin voidaan selvittää tuota ongelmaa tarkemmin. Yhteydessä näkyy siis pientä virheilyä ja tuo nopeuden laskeminen liittynee juuri samaan ongelmaan.
Vikailmoitus on nyt tehty.

Toivottavasti saadaan tämä nyt kuntoon, sanoivat tuolla puhelimessa että 5 arkipäivää menee.
Hei Scx,

Toivotaan että saadaan nopeasti kuntoon. 5 arkipäivää on siis tuo tavoiteaika johon mennessä vika pitäisi viimeistään olla korjattuna. Ongelmat pyritään kuitenkin korjaamaan aina niin pian kuin mahdollista. Eli ei tarkoituksella kuitenkaan noita korjauksia venytellä tuohon 5 päivään.
Nopeus senkun hidastuu, toivottavasti saatte ensi viikon aikana tämän kuntoon.

http://www.speedtest.net/result/2894762971.png
Asiantuntija oli tutkinut nyt vian ja tuli ilmoitus että vikaa verkosta ei löytynyt, mutta jotain on tehty ilmeisesti koska nopeus on noussut ja nyt on ihan hyvällä tasolla. Tässä vielä speedtestin tulos:
http://www.speedtest.net/my-result/2897851168

Netistä ladattaessa jotain niin tulee 835kt/s sisäänpäin.
Eli nyt yhteys taas toimii. Kiitoksia vian tutkimisesta, jotain häikkää siin oli ja jotain on tehty kun nopeus nousi 2 megaa asiantuntijan tutkittua tilanteen.

Kiitos paljon vielä kerran nopeasta toiminnasta.
Eilen soiteltiin soneralta mulle ja kerrottiin mitä ollaan tehty.

No, soneran ukko sano että asiantuntija oli jotain kättelyarvoja muuttanut jotta saatiin nopeus 1,5 megaa ylöspäin. Jotain annex juttuja oli vaihtanut.

Mutta pääasia et nyt toimii, maximi nopeus on about 8,5 megaa, olen todella tyytyväinen nyt tähän ja myös teiltä saatuun palveluun, hoidettiin nopeasti kuntoon ja soitettiin viel perään ja selostettiin mitä ollaan tehty.

Kiitos soneran ukot hyvästä ja nopeasta ongelman korjaamisesta! 🙂
Hei Scx,

Mukava kuulla että ongelma saatiin hoidettua nopeasti kuntoon.

Vastaa