Netti pätkii kuin viimeistä päivää

  • 11 December 2014
  • 10 kommenttia
  • 13 katselukertaa

Moro, eli taas sama vika toistuu. Netti jälleen kerran pätkii. Pingit nousee ensin pilviin, jonka jälkeen alkaa nopeus tippumaan (4 megaa, 3 megaa jne.) johonkin 0,40 megaan, ja silloin netti katkeaa. Se alkaa toimimaan vasta modeemin boottauksen jälkeen.

Nyt kysyn teiltä kysymyksen: Miten ihmeessä näitä internet-vikoja tulee vain pyhäpäivisin? Siis oikeasti, ei modeemissa mitään vikaa voi olla, kun tämä vika tulee neljän kuukauden välein, sitten se korjaantuu (mitään laitteita en ole vaihtanut) toimii taas pari kuukautta ja taas sama vika ilmestyy. MIssä oikeasti mättää?

Asiakasnumero laitettu tietoihin.

10 kommenttia

Hei Buffale

Tarkistin tietosi ja havaitsin, että pätkimistä on ilmennyt. Olet tehnyt asiasta kaksi vikailmoitustakin. Ilmeisesti et ole missään vaiheessa testannu yhteyttä toisella modeemilla? Modeemi olisi hyvä testata, jos ongelma korjaantuu aina modeemin boottauksella. Pätkimisen jatkuessa testauksen jälkeen, kannattaa asiasta tehdä uusi vikailmoitus.

Vikailmoituksen voi jättää soittamalla meidän Vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16:30 tai tekemällä asiasta palvelupyynnön.
Hei, minulla ei ole yhtään samanlaista modeemia, mitä tällä hetkellä on (telewell). Joku yksi-porttinen löytyy, mutta sillä näyttäisi toimivan ihan ok (joskus testannut).

Olen käynyt kaikki modeemin asetukset läpi, ja niitä muokannut. Kokeillut mitä erilaisia vaihtoehtoja, jotta saisin internetin vakaaksi. Nyt tällä hetkellä toimii hyvin.

Olet oikeassa, olen tehnyt kaksi vikailmoitusta. Mutta, aina kun vikailmoitus on ratkaistu, niin ONGELMA ON POISTUNUT. Jos modeemissa olisi vikaa, niin eihän ongelma olisi poistunut? Ja miten ihmeessä, tuo sama ongelma ilmaantuu aina välillä, ja sitten välillä ei?

Tällä hetkellä modeemin tiedoissa näkyy olevan:

SNR (Lähetysnopeus) 6.1 db
SNR (Vastaanottonopeus) 12.6 db
Vaimennus (Lähetysnopeus) 3.9 db
Vaimennus (Vastaanottonopeus) 0.0 db
Hei Buffale

Liittymääsi käy mikä tahansa ADSL-modeemi. Jos yhteytesi toimii toisella modeemilla hyvin, tämähän kertoo että Telewellin modeemissa on jokin vika.

Vaikea sanoa miten ongelma on poistinut itsestään. Modeemi on voinut bootata itse itsensä ja tätä kautta yhteys on palautunut. Vaikea sanoa näin jälkeenpäin mitä on tapahtunut.
Morjes,


Nyt on sitte kolme päivää vanha soneran ADSL 8mg laajakaista Netti on pätkinyt alusta asti, eikä mikään ole auttanut asiaan. Netti pätkii paikoitellen kun olet tietokoneellle, mutta kun alat pelaamaan boxilla netti pätkii useamman kerran tunnin aikana, joka tekee pelaamisesta mahdotonta. Käynnistäessä xbox liven alkaa modeemin internet valo villkua todella vilkkaasti, mutta se ei tee tätä kovin paljoa, kun olet koneella. Silti netti pätkii myös koneella ollessa. Modeemina toimii ZyXEL P-660HN-T1A. On sitä yritetty kaikkea mahdollista, katseltu netistä ohjeita, mutta mikään ei ole auttanut. Alkaa se vähän ärsyttämään(Tai aika paljonkin)kun pitäisi olla toimiva liittymä, mutta ei se sitä kyllä näytä olevan!

Eli ittelläkin on pätkinyt
Hei.

Meillä on käytössä Soneran 8mb/1mb ADSL-laajakaista liittymä.

Ongelmia kuitenkin on ollut nyt ainakin kuukauden päivät, että netti katkeilee päivittäin useita kertoja ja tuntuu todella hitaalta esim. Youtube videoita HD laadulla saa ladata keskimäärin 10-20min ennakkoon ennekuin sitä pystyy katsomaan ilman bufferointia kesken videon. Nopeus vaihtelee Speedtest.netin mukaan download 0.5mb-3mb välillä ja upload pysyy alle 0.5mb, mutta pingi on kuitenkin suht hyvä noin 35ms luokkaa.

Mutta tuon hitauden kanssa nyt vaikka voisi elääkkin, mutta tämä jatkuva netin pätkiminen ei enää ole normaalia. Netti pätkii ihan itsekseen ja useita kertoja päivässä. Yleensä netti yhdistyy modeemin boottaamisen jälkeen, mutta pahimmillaan tuo yhdistäminenkin boottaamisen jälkeen kestää jopa yli 20min.

Nettiä on koitettu kolmella eri modeemilla, joiden mallit ovat: kaksi ZyXel P-660HW-D1 ja yksi vanhempi A-Link RR-24 modeemi. Pätkimistä tapahtuu kaikilla kolmella modeemilla. Puhelinkaapelin pituus on noin 50cm eli ei pitäisi pituuden puolesta olla vikaa. Olen myös resetoinut modeemit kokonaan, eikä siitä ollut apua vikaan.

Kun netti pätkäisee niin modeemin DSL valo alkaa vilkkumaan/pätkimään ja internet valo muuttuu vihreästä punaiseksi tai sammuu kokonaan.


Vahvasti siis veikkaan, että vika olisi teidän päässä kun on tämän kanssa jo sen verran taisteltu eikä mikään ole auttanut. Osaatteko siis sanoa mistä moinen pätkiminen ja netin hitaus johtuu tai missä vika voisi olla?
Hei josuav

Apua pätkimiseen löydät täältä. Varsinkin modeemin ja puhelinjohdon testaaminen on tärkeää. Jos olet käynyt listan läpi ja mikä ei auta, kannattaa sinun tehdä asiasta vikailmoitus soittamalle 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16:30 tai tehdä asiasta palvelupyyntö.
Olisiko mahdollista saada jonkinlaista vastausta tuohon minun viestiini (muutakin kuin, että "jätä vikailmoitus" pyyntö). Kerran jo koitin asiakaspalveluun soittaa mutta ihan turhaa kun siellä vaan vastaa automaattinen vastaaja joka kertoo että liittymä on kunnossa.

Perjantai (29.6) aamuna viimeksi netti oli noin 7.00 aikoihin täysin käyttökelvoton kun netti pätki ja ei yhdistänyt ollenkaan. Netti oli täysin poikki noin puolen tunnin ajan, vaikka modeemia käynnistettiin uudelleen useita kertoja. Modeemissa vain DSL-valo välkkyi eikä pysynyt päällä ollenkaan.
Hei Fliju

Olet testannut jo modeemin ja ilmeisesti myös puhelinjohdon. Puhelinpistoke kannattaa myös testata, jos huoneistosta löytyy useampia. Jos ole tehnyt kaikki nämä, vika näyttää jäävän meidän verkkoon. Ainoa tapa miten vika saadaan korjattua, on jättää asiasta vikailmoitus. Helpoiten tämä tapahtuu soittamalla yllä näkyvään Vikapalvelun numeroon tai tekemällä asiasta palvelupyynnön.
Hei.

Rovaniemelläkin alkanut pätkimään. 10/2 yhteys.
Käytössä Cisco EPC3825. Toiminut n. puoli vuotta moitteetta. Nyt melko tasaisesti tunnin välein katkeaa yhteys. Lähiverkko yhteyteen katkeaminen ei vaikuta. Kaikki pingaa keskenään mutta internet-yhteys katkeaa. Kokeiltu myös toisella vastaavalla modeemilla (ainoa saatavilla).
Ei huvittaisi ostaa satasen modeemia vain vikatestausta varten.
Online valo sammuu kun yhteys katkeaa.
Toista kaapelipistoketta ei huushollista löydy joten ainoa ''toinen'' tapa testata vikaa on toisenlaisella modeemilla.

Katkeilee myös vaikka wifi otettu pois käytöstä modeemin asetuksista. Melko lämpimänä välillä kyllä käy se modeemi mutta kokeiltu ulkoisen jäähdyttimen kans jolloin lämpötila ei nouse niin huomattavasti, siltikkin pätkii.

Luultavasti vika teidän päässä?
Hei Lunkki

Sinun kannattaa olla yhteydesä vikapalveluumme niin voimme selvittää ongelmaa.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

Vastaa