Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Pete101_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Netti pätkii

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Moi onko liittymässäni jotain vikaa kun netti pätkii ja on tosi hidas
19 vastausta
onik_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 17 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Samaa ongelmaa täälläkin, alkoi jo ennen joulua ja olin yhteydessä tekniseen aspaan. Sieltä ei keksitty mitään vikaa, mutta samalla mainitsin hidastelevasta netistä niin ajateltiin kokeilla toisella reitittimellä Soneran modeemin 4-portista (muutettiin siltaavaksi), mutta tämä vain harvensi ongelmaa. Varmaan tiistaina pitää olla uudestaan yhteydessä aspaan.
Pete101_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Moikka.
joo olen itsekin kokeillut vaihtaa modeemia (kolmea erilaista/erivalmistajan ), mutta ei vaan toimi, netti katkeilee n. 2 minuutin välein ja sillä aikaa kun se toimii on nopeus 0,2 mbit/s eli ei sillä mitään tee,
vika ilmenee niin että modeemista sammuu DSL sekä internet valo ja kun yhteys palaa (jos palaa) takaisin niin DSL valo vilkkuu tosi kauan ja internet valo palaa punaisena hetken. tällä hetkellä liittymässä on kiinni soneran tarjoama modeemi Zyxel 6660HN-T1A.
TimoNiemi_
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 55 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Tuo on ihan normaalia Soneran verkon toimintaa ja Sonera ei sitä toimimaan saa, asiakkaan pitää itse selvitellä asioita, ostaa modeemeja, kokeilla naapurin tai kaverin modeemia, käydä naapurissa tai kaverilla kokeilemassa modeemia, tehdä erillisiä vikailmoituksia mikäli uskaltaa ottaa riskin että ei joudu itse maksumieheksi kuten Soneralla uhataan kun vikailmoitusta tehdään.

Millään muulla ei ole mitään merkitystä kuin sillä että Sonera saa määräaikaisia sopimuksia tehtyä ja sen jälkeen ei tarvitse välittää asiakkaasta minkään vertaa.

Itselläni toimi nettiliittymä usean vuoden hyvin, mutta kun siihen tuli ongelma niin sen jälkeen ei homma enää toimi, vikailmoitusta ei voinut tehdä joten otin toisen operaattorin liittymän tilalle ja se toimii hyvin, ei ole pätkäissyt kertaakaan, ongelmana on se että Sonera ei suostu purkamaan tuota määräaikaista sopimusta minun kanssani vaikka en sitä liittymää enää käytä ja liittymässä ei ole mitään laitteita edes kiinni, ei edes modemiia, silti joudun tuosta maksamaan vielä yli 16 kuukautta.

Jos nyt saisin päättää niin en koskisi Soneraan edes pitkällä tikulla ja niin neuvon kaikkia tekemään, vielä seuraavat 16 kuukautta joka päivä, eli niin kauna kunnes tuo sopimus on lopppunut.
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Pete101,

Viankorjaus on siirtynyt paikallisen operaattorin asentajalle. Emme ole vielä saaneet kuittausta viankorjauksen tilanteesta. Toivotaan että ongelma saadaan kuitenkin kuntoon mahdollisimman pian.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Anguis,

Ikävä kuulla että yhteyden kanssa on ongelmaa edelleen. Oletko testannut jo modeemia liittymässäsi? Jos et niin se kannattaa vielä testata. Tarvittaessa Sonera kaupasta on mahdollista saada modeemi testattavaksi. Modeemeita on kaupoissamme rajallinen määrä, mutta kannattaa käydä liikkeestä kysymässä, niin voisit sellaisen kanssa yhteyden vielä testata.

Ja mikäli yhteyden ongelma siis edelleen jatkuu, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Riku91,

Vieläkö yhteyden ongelma jatkuu? Mikäli ongelmaa on edelleen, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä, niin voimme selvittää ongelmaa tarkemmin.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Onik,

Tapahtuuko pätkimistä tai hidastelua silloin kun olet yhdistänyt koneen kaapelilla suoraan Thomsoniin? Jos yhteydessä esiintyy pätkimistä, niin tapahtuuko Viihdepalvelussa samaa?

Mikäli yhteydessä on edelleen ongelmaa niin olethan vikapalveluumme yhteydessä, niin selvitetään asiaa vielä tarkemmin.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
onik_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 17 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Marko- kirjoitti:
Tapahtuuko pätkimistä tai hidastelua silloin kun olet yhdistänyt koneen kaapelilla suoraan Thomsoniin? Jos yhteydessä esiintyy pätkimistä, niin tapahtuuko Viihdepalvelussa samaa?


Hei,

Tarkastelin asiaa juuri eilen, ja näyttäisi siltä että jostain syystä Windows-koneelta piuhallinen yhteys pääsee tuonne 80Mbps ja <30ms ping, mutta muut laitteet (PS4, AppleTV, Xbox360) eivät saa piuhallakaan yli 20Mbps nopeutta aikaan. Pääasiallisesti käytän uutta MacBookia, jossa ei ole Ethernet-paikkaa, joten sillä en pääse testaamaan langallista nopeutta, mutta langaton jää aina tuohon 20Mbps, vaikka langattoman linkin nopeus on 135Mbps.

Pätkiminen on sitten asia erikseen, sitä tapahtuu kaikilla laitteilla, yhteystavasta riippumatta.

Viihteen puolella pätkimistä ei kovin usein tapahdu, mutta satunnaisesti tulee noin sekunnin katkoja.
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei onik,

Yhteyden pätkimisestä suosittelisin tekemään vikailmoitusta, niin sen osalta asiaa voidaan selvittää tarkemmin.

Langattoman verkon hidastelu voi johtua monesta eri asiasta. Langattoman verkon kanavakin voi tähän vaikuttaa. Olitko kokeillut kanavia vaihtaa jo?
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
onik_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 17 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Marko- kirjoitti:
Langattoman verkon hidastelu voi johtua monesta eri asiasta. Langattoman verkon kanavakin voi tähän vaikuttaa. Olitko kokeillut kanavia vaihtaa jo?


Hei,

Langaton verkko itsessään ei hidastele, vaan langattomasta verkosta internetiin kulkeva data. Koneiden välillä (langallinen -> langaton) ilman kummempia tweakkeja saa 70Mbps vauhdin. Vain ulkoverkkoon kulkeva data hidastelee 20-25Mbps välillä.

Kanavat on kyllä käyty läpi, WiFi scannerilla etsitty optimaaliset ja muitakin kokeiltu, ei suurempaa vaikutusta. 5Ghz taajuutta en ole vielä laitteistopulan vuoksi testannut, voisi olla seuraava vaihe testeissä.

EDIT: Kokeilin Bootcampin kautta Windows 7:n wlan-nopeuden, ja sillä antoi 30-36Mbps, mielenkiintoinen tulos...
Tämän osion uusimmat keskustelut