Netti poikki 24.7.2014 lähtien - missä asentaja?

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 0 katselukertaa

Eli kiinteä laajakaistayhteyteni on ollut poikki nyt toista viikkoa (24.7.2014 iltapäivästä alkaen). Soitin Soneralle asiasta ensimmäisen kerran perjantaina ja ongelman jatkuessa uudelleen lauantaina ja viisi puhelua myöhemmin (joihin kului yhteensä 1h 36 minuuttia aikaa sisältäen yhden 45 minuutin jonotusosuuden, jonka katkaisin pääsemättä läpi) minulle kerrottiin, että paikan päälle lähetetään asentaja etsimään ongelman syytä. Aikaa tähän kerrottiin kuluvan maksimissaan viisi päivää, mutta että yleensä he saapuvat paikalle jo muutaman päivän sisällä.

Kerroin, että ongelma on todennäköisesti kytkimen asennossa, jota Soneran asentajat eivät alun perin viitsineet/osanneet kytkeä oikein taloyhtiömme kolmen talon noin 20 asunnon osalta viime toukokuussa, kun taloyhtiömme vaihtoi palveluntarjoajaa. Sama ongelma siis vaivasi nyt myös noita asuntoja ja odotttavissa oli, että myös näistä liittymistä tulisi vikailmoituksia.

Aika kului ja taloyhtiömme asuntojen laajakaistayhteyksiä käytiin Soneran asentajan toimesta korjaamassa asteittain. Kaikissa ongelma kuulemma korjautui juuri jonkin kytkimen asentoa muuttamalla. Useampi asukkaistamme myös tiedusteli miksi asentaja ei voinut korjata vikaa samalla myös muista asunnoista, kun vika kerran oli noinkin yksinkertainen korjata. Vastauksena saimme kuullu, etteivät he voi.

Aikaa kului lisää, mutta asentajaa ei vain saapunut korjaamaan omaa yhteyttäni. Soitin torstaina (31.7.2014) Soneran asukaspalveluun jälleen, josta kerrottiin, että heidän järjestelmänsä mukaan asentaja on kyllä tulossa perjantaina. Tuli perjantain vaan ei asentajaa. Soitin iltapäivällä aspaan jälleen, josta kerrottiin, että kyllä se asentaja sieltä varmasti vielä tämän päivän aikana ennen klo kahdeksaa tulee. Vaan ei tullut.

Nyt yhteyteni on siis ollut poikki kahdeksan päivää ja mikäli vikaa ei korjata ennen maanantaita yhteys on ollut poikki jo toistakymmentä päivää - estäen tehokkaasti kaiken työntekoni. Samoin olen tuhlannut lähes kaksi tuntia aikaa puhelimessa Soneran asiakaspalvelun kanssa, joka ei ole nähtävästi edistänyt ongelman ratkaisemista mitenkään. Ärsyttää suunnattomasta joutua avautumaan asiasta vielä tälläkin foorumilla vain siinä toiveessa, että kaikki tämä vaiva lopulta johtaisi palvelun saamiseen.

1 kommentti

Sanotaan nyt näin yleisesti, että ukkonen on möyrinyt läpi Suomenmaan, joten senkin takia vikoja. En väitä, että sulla. Mulla pätkäs modeemin, samalla koneen paskaksi. Nyt pelaa kera uuden modeemin & koneen. Vakuutus onneksi korvasi.

Vastaa