Netti poikki tasan tunnin välein

  • 11 December 2014
  • 8 kommenttia
  • 7 katselukertaa

Inteno modeemin kanssa näyttäisi olevan pientä ongelmaa. Katkaisee nettiä tasan tunnin välein hetkellisesti. normikäytössä ei niinkään huomaa, mutta nettipeleissä kylläkin jo muutamat ärräpäät huudeltu. Pömpelin ohjelmistoversio näyttäisi olevan 10.4.0.O, eli käsittääkseni uudempi on saatavilla? Voitteko myös muuttaa 4 portin siltaavaksi, jos sais sillä homman pelittämään.

8 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
On kyllä uudempikin versio olemassa. Uusin versio on 10.5.1.Q. Laajakaistan tyyppi (kuitu, ethernet, ADSL)?

Kokeile ainakin toki käynnistää / resetoida Inteno uudelleen?

Onko pakettihävijöitä muuten? example: ping www.google.com -t (laitat päälle vaikka pelin ajaksi... ei kuormita kaistaa ollenkaan... niin katsotaan kuinka paljon paketteja putoaa matkalta)
Onhan tuota resetoitu usempaanki kertaan. Epäilen että katkeaminen tapahtuis hakiessa uutta ip osoitetta, muttei sitä voi todentaa kun tuon modeemin käyttöliittymä ei anna leasing aikaa vaihtaa mihinkään suuntaan. Pittää pingailla kuhan pelailee seuraavan kerran. Lapissa alko lämmetä ilmat nii ei jouda sellasia.

Edit: Niin ja tosiaan ADSL. ja modeemia ei saa muulle paikalle, koska on tuo viihde käytössä.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
tikru87 kirjoitti:
Onhan tuota resetoitu usempaanki kertaan. Epäilen että katkeaminen tapahtuis hakiessa uutta ip osoitetta, muttei sitä voi todentaa kun tuon modeemin käyttöliittymä ei anna leasing aikaa vaihtaa mihinkään suuntaan. Pittää pingailla kuhan pelailee seuraavan kerran. Lapissa alko lämmetä ilmat nii ei jouda sellasia.


Soneralla se pitää aika pitkään samaa osoitetta... minulla on 12h... mutta mac osoitetaulun mukaan se antaa saman ip osoitteen uudelleen
Moikka tikru87!

Ip-osoitteiden leasing aika meiltä laitteille on 6 tuntia ja yleisimmin laite hakee aina samaa ip-osoitetta uudelleen. Teen toki eteenpäin pyynnön laitteen nelosportin siltauksesta sekä ohjelmiston päivityksestä, josko se ratkaisisi ongelman.
Kiitän... tuleeko tuosta jotain infoa, kun portti on muutettu siltaavaksi?
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
tikru87 kirjoitti:
Kiitän... tuleeko tuosta jotain infoa, kun portti on muutettu siltaavaksi?


Yleensä tulee tekstari kännykkääsi... Huomaat sen kyllä kun portti on sillattu...
Moi tikru87!

Meiltä tulee tosiaan viesti, kun portti on sillattu.
Kiitosta. Oli nopiaa toimintaa teidän päästä. Päivitys itsestään ei ongelmaan auttanut. Laitoin sitten vanhan telewellin modeemin tuohon nelos porttiin ja sitä kautta näyttäisi totaalinen yhteyden katkeaminen poistuneen.
Pingasin tosiaan tuota googlea aiemmin, ennen toisen modeemin kytkemistä ja katkeamisen yhteydessä tuli viesti "Reply from <modeemin ip> Destination host unreachable"

Vastaa