Nettiliittymä(24kk) katkolle 6kk ulkomailla asumisen ajaksi?

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 3 katselukertaa

Lähden keväällä noin 6kk:ksi ulkomaille. Mikäli avaan nyt Soneran Tuplanetti 4G - 100 Mbit/s -liittymän 24kk määräaikaisella sopimuksella tarjoushintaan 34,9€/kk, niin voinko laittaa liittymän "katkolle" siksi aikaa kun olen ulkomailla, jotta minun ei täytyisi maksaa 34,9€/kk liittymästä jota en käytä? Tullessani takaisin Suomeen liittymäni voitaisiin siis tällöin esim. aktivoida uudelleen siten, että nuo 24kk jatkaisivat rullaamistaan siitä mihi jäätiin lähtiessäni ulkomaille. Olisiko tämä tai joku vastaava järjestely mahdollista vai kannattaako minun hankkia netti vasta ulkomaillaolon jälkeen jos silloinkaan?

1 kommentti

Hei 12345jsk!

Laskutuksen ns. "katkaiseminen" ei ole tuon puolen vuoden aikana mahdollista vaan lasku tulee joka kuukausi jos liittymä on auki vaikka sitä ei käytettäisi. Liikkuva Netti -liittymässä olevaa pakettia voidaan joissain tapauksissa muuttaa edullisemmaksi, mutta se riippuu toki liittymän alkuperäisestä paketista.

Laajakaistan voi laittaa tauolle max. kolmeksi kuukaudeksi. Tuolta ajalta veloitetaan kuitenkin hieman pienempi kuukausimaksu, eli 15 eur/kk. Eli täysin kuluttomaksi ei liittymää saa, mutta hieman edullisemmaksi kuitenkin.

Vastaa