Nettitallennuksen haku ei toimi


Olen yrittänyt hakea tallennuksia varten tiettyjä ohjelmia. Haku listaa vain jo tallennetut ja samana päivänä tulevat ohjelmat. Tämä ongelma on kestänyt jo jonkin aikaa.

69 kommenttia

Ongelma korjaantui kohdallani yllättävän helposti, Liityin Canal digitalin asiakkaaksi ja siirryin satelliittijakeluun.

Kaikki toimii viikon testailun jälkeen paremmin kuin hyvin ja hd kanaviakin löytyy 14kpl.
Eipä tarvitse maksaa Katsomon palveluista ensi vuonna, jos mm-lätkä perseillään tämän vuoden tapaan.


Pidetään digiboksi varastossa jos myrsky sattuu viemään lautasen katolta. 🙂
Hyvä oivallus ,itse kävin tvkaistan sivuilla tutustumassa palveluun,aika hyvältä näytti,hdmi piuha vaan telkkariin.hyvät hakutoiminnat ja kansioihin järjestely mahdollisuudet.Toimii halvemmallakin nettiliittymällä.Täytyy vain odotella sopimuskauden päättymistä.
jupolla kirjoitti:
Hyvä oivallus ,itse kävin tvkaistan sivuilla tutustumassa palveluun,aika hyvältä näytti,hdmi piuha vaan telkkariin.hyvät hakutoiminnat ja kansioihin järjestely mahdollisuudet.Toimii halvemmallakin nettiliittymällä.Täytyy vain odotella sopimuskauden päättymistä.

Ostin taas vuodeksi eteenpäin Tvkaistan palvelua kun nämä Soneran tallennuksen puutteet ja ongelmat on ja pysyy eikä mitään kehitystä ole havaittavissa. Maksan nyt siis extraa jokaisen kanavan tallennuspalvelusta kun en jaksa ihmetellä toimiiko Koti TV:n tallennus vai ei. Omalla kohdallani on selvää että tätä Koti TV palvelua en tule jatkamaan kun sopimuskausi päätty, ellei Soneran palvelut parane merkittävästi.
Sonera hei! Missä mennään?
http://www.youtube.com/watch?v=kMHIsav8f8M

Tosin kokonaan eri ongelmasta kyse? Itsellä edelleen tulee tuloksiksi ei-yhtään-mitään tai sitten vain esimerkiksi lähin esitys ohjelmasta.
kivikasa kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=kMHIsav8f8M

Tosin kokonaan eri ongelmasta kyse? Itsellä edelleen tulee tuloksiksi ei-yhtään-mitään tai sitten vain esimerkiksi lähin esitys ohjelmasta.


Hei,

Minä tein tuon videon ja minulla on myös sama ongelma. Hakutulokset ovat hyvin suppeat vain ehkä 1-2 päivää eteenpäin. Uutisia nyt vain tulee kymmeniä päivässäkin.

Veikkaisin että haussa on jokin aikarajoite (etsitään vain 48h tms. eteenpäin). Ilmeisesti haut ovat kuormittaneet Soneran palvelimia liikaa ja niitä on jouduttu rajoittamaan rankalla kädellä. KotiRuutu Toolkit myös varmasti lisää tietokantojen kuormitusta reippaasti ja jos sen suosio on alkanut reippaasti kasvamaan on palvelu ollut ehkä ihan polvillaan.


Tuohon haun nopeuteen tuntuu vaikuttavan myös se kuinka monta hakuun sopivaa ohjelmaa löytyy. Videossa haetaan uutisia ja niitä löytyy tosi paljon. Jos taas haen jotain spesifimpää tulee tulos ehkä 10 sekuntia nopeammin
sipismi kirjoitti:
Minä tein tuon videon ja minulla on myös sama ongelma. Hakutulokset ovat hyvin suppeat vain ehkä 1-2 päivää eteenpäin. Uutisia nyt vain tulee kymmeniä päivässäkin.

Veikkaisin että haussa on jokin aikarajoite (etsitään vain 48h tms. eteenpäin). Ilmeisesti haut ovat kuormittaneet Soneran palvelimia liikaa ja niitä on jouduttu rajoittamaan rankalla kädellä.

(Ja itse olen se joka tuonne videoonkin kommentoi :P) Mielenkiintoinen teoria, ainakin selittäisi aspan vastaukset ja sen ettei ongelmaa muka vielä pari viikkoakaan sitten ollut "paikallistettu", mutta en kyllä haluaisi uskoa tuohon tahalliseen rajoittamiseen. Ei nyt voi olla niin niukilla kapasiteetti tämän kokoisella firmalla ja palvelulla.

KotiRuutu Toolkit myös varmasti lisää tietokantojen kuormitusta reippaasti ja jos sen suosio on alkanut reippaasti kasvamaan on palvelu ollut ehkä ihan polvillaan.

Mielenkiintoinen teoria myös tämä. Chrome Webstore ilmoittaa extensionin käyttäjien määräksi alle 500.
kivikasa kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=kMHIsav8f8M

Tosin kokonaan eri ongelmasta kyse? Itsellä edelleen tulee tuloksiksi ei-yhtään-mitään tai sitten vain esimerkiksi lähin esitys ohjelmasta.


Video ei tosiaan kerro koko ongelmaa. En usko haun aikarajoitukseen, koska haku ei minulla ainakaan näytä esim. seuraavan päivän ohjelmia, vaan ne, jotka olen jo ajastanut, vaikka viikon päähän. Uutiset-hakusanalla minäkin saan tämän päivän tuloksia esiin, mutta katsoin esim. huomiselta (maanantailta) ykköseltä tulevan parikin eri ohjelmaa, jonka nimessä on sana "tohtori". Laitoin sen hakuun, tuloksia ei tullut lainkaan.

Palvelussa on useita enemmän tai vähemmän jatkuvia "pikkuvikoja", jotka ärsyttävät. Yhtenä esimerkkinä: kun olen katsonut tallennetun ohjelman ja katkaisen katsomisen stopilla, television ruudulle palautuu Tallennukset-valikkonäyttö, mutta tyhjänä. Tallennetut ohjelmat palautuvat listalle alusta lähtien yksi kerrallaan kun näpyttelee alaspäin. Välillä tallennukset taas näkyvät ihan nätisti ja katkaisun jälkeen näkymä on juuri katsotun ohjelman kohdalla, jolloin voin näppärästi poistaa sen heti selaamatta ensin kaikkia tallennuksia läpi. Pieni ongelma, mutta korpeaa silti.
Bokota kirjoitti:
Yhtenä esimerkkinä: kun olen katsonut tallennetun ohjelman ja katkaisen katsomisen stopilla, television ruudulle palautuu Tallennukset-valikkonäyttö, mutta tyhjänä.

Juu, kovasti jännää ettei Sonera tahdo tällaisia korjata. Meikäläistäkin kyseinen bugi on harmittanut jo pitkään.
Onha tämä surkuhupaisaa ettei noin pientä ongelmaa ole paikannettu vaikka vika ollut jo kuukausia olemassa. Muutenkin sivusto on perhanan epäselvä, eikä esim omilta sivuilta voi tilata lisää kanavapaketteja (?). Miten ois koodarit vaihtoon? Aion lopettaa koti-tv:n tilaukseni heti kun on mahdollista, en rupea enää pelleilee tälläsein amatööritouhun kanssa.
Tanechoo kirjoitti:
Miten ois koodarit vaihtoon?

Luulenpa, että vika on noin yleensäkin vähän ylempänä. Mikä onkin vaikeammin vaihdettavissa.
Bokota kirjoitti:
Palvelussa on useita enemmän tai vähemmän jatkuvia "pikkuvikoja", jotka ärsyttävät. Yhtenä esimerkkinä: kun olen katsonut tallennetun ohjelman ja katkaisen katsomisen stopilla, television ruudulle palautuu Tallennukset-valikkonäyttö, mutta tyhjänä. Tallennetut ohjelmat palautuvat listalle alusta lähtien yksi kerrallaan kun näpyttelee alaspäin. Välillä tallennukset taas näkyvät ihan nätisti ja katkaisun jälkeen näkymä on juuri katsotun ohjelman kohdalla, jolloin voin näppärästi poistaa sen heti selaamatta ensin kaikkia tallennuksia läpi. Pieni ongelma, mutta korpeaa silti.

Tämä ja muut tallennusvalikon bugit todettu, "testiaskellettu" ja listattu tänne foorumiin, sekä ilmoitettu surinalle vikailmoituksilla jo lokakuussa 2011! Ei surinaa vaan kiinnosta (tämä taikka lukemattomat muut bugit)... eipä taida minua ja montaa muuta kiinnostaa jatkaa sopimuksia.
Samma här, palveluntarjoaja vaihtuu heti, kun sopimuskausi on ohi.
Ja nyt ei toimi ollenkaan tuo nettitallennus. Tyhjää täynnä. Ei kai tälle Soneran 'palvelulle' voi enää kuin nauraa.
Hei Coozz,

Ongelmasta on ilmoitettu eteenpäin.

Pahoittelemme häiriöstä aiheutuvaa haittaa.
Etätallennus toimii taas.
Jössis, sehän toimii edes jotenkin.

Eikö soneran nuhapumput jaksa crawlata niitä hakuja 2 päivää pidemmälle?

Hakuhan mahdollistaisi sen että voisi helposti tallentaa useamman päivän ohjelmat samalla kertaa kun jatkuvan tallentamisen vaihtoehtoa ei vieläkään ole. Ketäs tämmöinen parin päivän päähän ulottuva haku sitten hyödyttää?
Edelleen on rikki!!!!! Tänään, pe 21.9. haettu hakusanalla "simpsonit" (ilman lainausmerkkejä) ja ainoastaan jo tallennettavaksi merkityt 2 jaksoa samalta päivältä tulee hakutuloksiin. Ei ollenkaan ensi viikon keskiviikon ja torstain 4:ää jaksoa. Eli RIKKI edelleenkin näköjään samalla tavalla kuin ennen*, eli ihan randomilla tuntuu toimivan joskus ja joskus ei.

Kuitenkin haku "Hauskat kotivideot" (ilman lainausmerkkejä) toimii, eli siis hakutuloksissa 22. ja 23. päivän jaksot (sama jakso, toinen uusinta) näkyvät ok.

Ihme lantakasa tämä nettitallennus, kyse on vain HAUSTA, ei ydinfysiikasta, miten se voi olla niin vaikeaa?!?! (itse olen suunnittelija/koodari/testaaja ja en todellakaan ymmärrä mikä hemmetti tämmöisessä featuressa on mukamas niin vaikeaa... intian parin rupian koodarit?)

* Onko vain palattu vanhempaan versioon kun kukaan ei löytänyt mitään vikaa yli KOLMEN KUUKAUDEN ajan??? En olisi yllättynyt. Surinan tragikoominen, en tiedä enää pitäisikö itkeä vai nauraa, yleinen jokapaikan sähläys saa uusia lukuja. Miten joku firma voi olla näin p:a!? Ei siellä pomotasolla paljon ole kiinnostusta laadusta. (En helposti hauku firmoja, ihan oikeasti, vaan annan aina mahdollisuuden niille parantaa, mutta tässä tapauksessa on menty jo niin pitkälle rajan yli, että en voi kuin ihmetellä.. ei ole ikinä tullut vastaan lähellekään yhtä huonosti toimivaa puulaakia.)

P.S. Miksi EI vieläkään näy ylen kanavien ohjelmia edes VIIKON päähän? (tänään perjantaina kun katsoo, niin ensi perjantain ylen kanavat näyttää tyhjää) Älkääkä TAAS vastatko tyyliin, että "ei ole mahdollista saada pidemmälle ajalle".. jos niin olisi, miksi sitten esim. telkku.com näyttää kaikkien ilmaiskanavien kohdalla 3 viikkoa eteenpäin?!
04 Kesä 2012
Hilda kirjoitti:
Hei!
Hakutoiminteen ongelmasta on käynnistetty selvitys, toivottavasti asia ratkeaa mahdollisimman pian. Laitoin myös kyselyä ohjelmaoppaan aikatauluista. Kun asian selvitys etenee, ilmoitamme tässä ketjussa aiheesta lisää.

07 Kesä 2012
Hilda kirjoitti:
Hei!

Korjausaikataulun perään on kyselty asiasta vastaavalta taholta. Toivottavasti ongelma ratkeaa mahdollisimman pian. Ymmärrän turhautumisen ja pahoittelen tästä teille aiheutuvaa vaivaa ja harmia.

12 Kesä 2012
Marko- kirjoitti:
Hei,

Korjaus on tulossa, mutta tarkkaa aikataulua ei juuri nyt ole tiedossa.

19 Kesä 2012
Hilda kirjoitti:
Hei!

Ymmärrän turhautumisenne aiheesta ja olen pahoillani, että korjaus on kestänyt pidemmän aikaa.

Vian korjaus on tulossa, mutta valitettavasti tarkkaa aikataulua ei ole saatavilla. Halutessanne voitte tehdä vikailmoituksen meille aiheesta, niin silloin saatte kuittauksen, kun vika on korjattu.

26 Kesä 2012
Niinamari kirjoitti:
Hei! Ikävä kyllä vieläkään ei ole antaa lisätietoa korjausaikataulusta. Pahoittelut tästä.

26 Kesä 2012,
Heikki- kirjoitti:
Hei antilles ja rouvitu!

Hakutoiminnon ongelma on tiedossa ja vikaan on tulossa korjaus, mutta valitettavasti tarkkaa aikataulua ei ole saatavilla. Halutessanne voitte tehdä vikailmoituksen meille aiheesta, niin saatte kuittauksen, kun vika on korjattu. Pahoittelut viasta aiheutuvasta harmista!

05 Heinä 2012
Marko- kirjoitti:
Hei Ahonjo-g

Ongelmaan on tulossa korjaus. Ikävä kyllä tarkempaa aikataulua minulla ei ole tiedossa.

09 Heinä 2012
Arttu- kirjoitti:
Omat sivut tallennushakua pyritään korjaamaan kokoajan. Emme voi kertoa tarkkaa aikataulua, koska vikaa ei ole paikannettu. Ilmoittelemme tänne kun vika on korjattu.

23 Elo 2012
Marko- kirjoitti:
Hei Coozz,

Ongelmasta on ilmoitettu eteenpäin.

Pahoittelemme häiriöstä aiheutuvaa haittaa.

23 Elo 2012
Marko- kirjoitti:
Etätallennus toimii taas.

(Viimeistä lainausta en tosin ymmärrä...) Tässä vaiheessa lienee ilmiselvää, että tarkempaa aikataulua ei valitettavasti ole edelleenkään tiedossa. "=D"
Nyt tuo tallennusivu on aivan blanco. Tarkoittaako tämä, että jotain jopa tehdään siellä? En usko, ennen kuin näen.
Vaiha taloa ja osta elisa viihde
Pitänee selvittää, mitä Elisalla on tarjottavaa.
ei toimi ei. ainakin jo 2 pv toimimattomuutta.
antilles kirjoitti:
Pitänee selvittää, mitä Elisalla on tarjottavaa.


Parempaa. http://www.elisa.fi/viihde/
Korjatkaa se tallennus nyt? Millä pitäs tallentaa? Digiboksilla joka lagaa! Kännykälläkään ei pysty.

Vastaa