Nettitikku ja F-Secure / Norton -ongelma

  • 11 December 2014
  • 0 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Huomasimme tällaisen keskustelun Iltalehden keskustelupalstalla liittyen Soneran nettitikkuun ja tietoturvaohjelmiin:

http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/s ... p?t=610059

Minulla on ollut Soneran mokkula kahden vuoden määräaikaisella sopimuksella. Nyt sopimukseni on päättymässä ja Soneralta tuli "lahja" minulle joka oli uusi mokkula.

Uusi mokkula olikin jippo, joka ensimmäiseksi poisti F-Secure virusturvaohjelman koneeltani, eikä edes roskakoriin vaan hävitti sen ja asensi 30 pv. Nortonin virusturvaohjelman.

Olin ostanut vajaa kaksi kuukautta sitten F-Securen 2v. virusturvapäivityksen (99,95 euroa), jossa sain vielä puoli vuotta lisäaikaa extrana. Nyt se hävi taivaan tuuleen, enkä edes voi viedä päivitystä uudelleen koneelle, koska Soneran nettitikku poisti kaikki, pitäisi hankkia nyt ihan uusi F-Secure.

Nyt on viikonloppu, enkä tiedä auttaako F-Secure minua tässä Soneran tekemässä huijjauksessa, vai onko ostettava uusi virusturvaohjelma. Tämä Norton on nyt voimassa 30 pv ja taatusti Norton on myös mukana tässä petoksessa!

Tottakai ollen painanut vahingossa jotain, että hyväksyn tämän petoksen, mutta en voinut uskoa että Sonera voisi käyttäytyä näin röyhkeästi, että jossain sivulauseessa tämä jippo on vain ohi mennen mainitaan.


Nettitikuissamme on tosiaan valmiina tietoturvaohjelma, mutta se on F-Securen tietoturvaohjelma, ei Nortonin. Näin ollen on erittäin epätodennäköistä, että Norton olisi tullut nettitikun mukana. Nettitikun mukana tuleva F-Securen tietoturvaohjelma ei asennu automaattisesti, vaan käyttäjän täytyy hyväksyä asennus erikseen. Jos tietokoneella on jo valmiiksi olemassa tietoturvaohjelma, tuo asennus kannattaa ohittaa, jos sitä ei halua ottaa käyttöön.

Näillä tiedoilla on vaikea sanoa, mistä Norton on tietokoneelle tullut. Mikäli epäilet sen tulleen nettitikun mukana, olisimme tästä erittäin kiinnostuneita ja tutkimme tilanteen mielellämme. Tässä tapauksessa olethan yhteydessä suoraan Tekniseen asiakaspalveluun puh. 0206 90101 (mpm/pvm), palvelemme ma-pe klo 8-20 ja la 9-16.30. Koneellesi asentuneen Nortonin poistossa ja F-Securen tietoturvaohjelman palautuksessa sinua parhaiten auttaa Helpson, puh 0600 10 100 (1,99e/min + mpm/pvm).

0 vastausta

Ei vielä vastauksia. Ole sinä ensimmäinen ja vastaa, kysy tai kommentoi!

Vastaa