Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
JM220_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Nettitikku yhteys erittäin toivoton

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Terve

Käytössä ollut nyt jo jonkin aikaa Huawei E173, 7,2Mb/s nettitikku.

Nopeus (silloin kun toimii) vaikuttais olevan ihan ok, mutta yhteys todellakin katkeilee +10 kertaa per päivä, eli siis todella usein.

Kun yhteys katkeaa, niin Windows taikka Mobile Partner ei ilmoita yhtään mitää katkeamisesta, vaan näyttää että yhteys olisi edelleen ydistetty. Eli mun täytyy siis mennä Windowsin kautta yhteyksiin ja katkaista ja yhdistää uudelleen. Ja taas kestää parikymmentä minuuttia niin netti on taas poikki.(nettisivut eivät aukea ja mm. Skype -puhelu ilmoittaa ongelmaa)

Kuuluvuuskartan mukaan näyttäis hyvin olevan kuuluvuusalueen sisällä.

Mahdollisesti vaihtuu netti kun mahdollista koska täysin hyödytöntä yhdistellä kokoajan uudelleen todetakseen että se on poikki taas. Mikäli yhteys ei katkeile, niin se on toivottoman hidas. Taikka toisin päin.

Edit:

http://www.speedtest.net/result/2359932741.png
13 vastausta
JM220_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Jalmar1 kirjoitti:
Hei JM220,

Onko ympäristössäsi tapahtunut muutoksia tai onko asuntoosi vaihdettu uusia ikkunoita sen jälkeen kun ongelmat alkoivat, mitä tikun kuuluvuus näyttää?


Ei tietääkseni mitään muutoksia. Tikun kuuluvuuspalkit näyttää yleensä puolesta välistä täysiin.

Myös USB portin vaihto voi myös joskus auttaa tälläisissä tilanteissa.


Kokeiltu on, ja myös kolmella eri koneella.

Mikäli olet nyt pitänyt kirjaa pätkimisestä, suosittelen sinua olemaan yhteydessä vikapalveluumme, jotta he voivat selvittää asiaa tarkemmin.


Niinkuin edellä mainitsin, tämän olen tehny, jonka jälkeen Sonera soitti ja oikeastaan ainoa ohje oli että pitäisi viedä tikku "Soneran jälleenmyyjälle" ja vaihtaa uuteen, on kuulemma vanhaa mallia jo. (Huawei E173)

Tosiaan minulle jäi epäselväksi että mitkä kaikki jälleenmyyjät vaihtavat näitä, pitääkö olla ihan Sonera kauppa, vai käykö muutkin jälleenmyyjät (esim Expert, Musta Pörssi jne.)

Myöskin että maksaako tämä vaihto jotain?
JM220_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Oli hieman ongelmia lähettää tätä viestiä koska netti katkesi taas muutamaan otteeseen..


Ja saisiko tosiaan vastausta tohon että miten tämän tikun nyt saisi helpoimmalla vaihdettua toiseen jos kerta on jo vanhaa malliia.
JM220_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Homma menee vain mielenkiintoisemmaksi kerta kerralta.

Soitin tällä viikolla aiemmin sinne Soneran vikapalveluun. Koska en saanut nettiä ollenkaan päälle. "Yhteys lopetettu" ilmoitus tuli jatkuvasti.


Vikapalvelussa kehuttiin että tämä nettitikku on ollut jossain wab-tilassa vuoden 2012 loppupuolelta asti, ja nyt hän sitten siellä resetoi tämän tikun, jonka jälkeen tän pitäis olla täydessä 3G-tilassa.

Kunhan vain käynnistän koneen uudelleen ja irroitan vaikka tikun varmuuden vuoksi ja takasi.

Noh, näin tein ja oikeastaan mikään ei muuttunut, samat "yhteys lopetettu" ja muut ongelmat ilmenevät tässä.

Tässä vielä speedtest -tulos http://www.speedtest.net/result/2564484180.png

Tästäkö sitten maksetaan vai?
JM220_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Teidän nettitikkunne:

http://www.speedtest.net/result/2592724504.png

Saunalahden netti (huom. vielä puhelimesta PC Suiten kautta yhdistetty koneelle)

http://www.speedtest.net/result/2592738148.png

Nyt tässä odotetaan viikosta toiseen tota vikailmoitusta, pitäskö vaihtaa tietokoneenkin netti toiseen operaattoriin?
Tämän osion uusimmat keskustelut