Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
JM220_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Nettitikku yhteys erittäin toivoton

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Terve

Käytössä ollut nyt jo jonkin aikaa Huawei E173, 7,2Mb/s nettitikku.

Nopeus (silloin kun toimii) vaikuttais olevan ihan ok, mutta yhteys todellakin katkeilee +10 kertaa per päivä, eli siis todella usein.

Kun yhteys katkeaa, niin Windows taikka Mobile Partner ei ilmoita yhtään mitää katkeamisesta, vaan näyttää että yhteys olisi edelleen ydistetty. Eli mun täytyy siis mennä Windowsin kautta yhteyksiin ja katkaista ja yhdistää uudelleen. Ja taas kestää parikymmentä minuuttia niin netti on taas poikki.(nettisivut eivät aukea ja mm. Skype -puhelu ilmoittaa ongelmaa)

Kuuluvuuskartan mukaan näyttäis hyvin olevan kuuluvuusalueen sisällä.

Mahdollisesti vaihtuu netti kun mahdollista koska täysin hyödytöntä yhdistellä kokoajan uudelleen todetakseen että se on poikki taas. Mikäli yhteys ei katkeile, niin se on toivottoman hidas. Taikka toisin päin.

Edit:

http://www.speedtest.net/result/2359932741.png
13 vastausta
museomies_
Vakiokalustoa
  • 0 custom-general.kudos
  • 112 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei,


Vaikuttaisi silt et sul on alueella ruuhkautunut tukiasema. Asiaan voi hakea parannusta soittamalla soneralle, mutta he eivät välttämättä nopealla aikataululla pysy tekeen mitää.

Jos haluut netin joka toimii kannattaa harkita kiinteää laaja kaistaa tai jonkun muun operaattorin nettitikkua esim. saunalahti tai dna pro.
Merja_J_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 1499 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei JM220! Oletko kokeillut pakottaa tikun 3G verkkoon? Se yleensä auttaa, jolloin yhteys ei seilaa kahden verkon välillä. Ohjeet verkon pakotukseen löydät täältä.

Samalta ohjesivustolta löytyy myös nettitikun päivitystiedosto joten sekin kannattaa varmuuden vuoksi ajaa koneelle.

Kuten museomies kertoi, saattaa toki ongelmaa tai ruuhkaa olla myös tukiasemassa. Jos verkon pakotus ja päivitystiedoston lataaminen eivät auta, pidä hieman kirjaa päivämääristä ja kellonajoista koska yhteydet katkeaa. Asiasta täytyy sitten tehdä vikailmoitus ja nuo tiedot on silloin hyvä olla ylhäällä. Näin asiaa saadaan paremmin selviteltyä.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
JM220_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei

Melina kirjoitti:
Hei JM220! Oletko kokeillut pakottaa tikun 3G verkkoon?


Tätä olen koittanu melko usein, toistaseksi ei ole tuntunu auttavan.

Samalta ohjesivustolta löytyy myös nettitikun päivitystiedosto joten sekin kannattaa varmuuden vuoksi ajaa koneelle.


Tämän asensin eilen (jokseenkin sekään ei halunnut asentua ensimmäisellä yrittämällä)
Silti samaa ongelmaa (korkeita viiveitä, ja katkeilua) jatkui.

Jos verkon pakotus ja päivitystiedoston lataaminen eivät auta, pidä hieman kirjaa päivämääristä ja kellonajoista koska yhteydet katkeaa.


Aivan tarkkaa kirjaa en ole pitäny, mutta tuntuu että tekee tätä näytti kello mitä tahansa. 18:00, 01:00 ja äsken noin. 5:00 taas katkesi (Verkkosivu ei ole käytettävissä, ihan sama mikä sivu). Jonka jälkeen menin Mobile Partneriin, "katkase" ja "katkaistaan" luki suhteelisen kauan siinä. Uudelleen yhdistäessä tuli: "Virhe 628: Etätietokone katkaisi yhteyden, ennen kuin yhteys voitiin muodostaa"

Pari kertaa sai irrottaa tikun ja käynnistellä Mobile Partnerin että sain taas pelittään.
Merja_J_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 1499 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
JM220: Kirjaappa vikailmoitus osoitteesta bit.ly/Pyy7Yq ja ilmoita siinä nuo katkosajat sekä toimenpiteet jotka olet tehnyt. Näin vikapuolen porukka pääsee tutkimaan asiaa tarkemmin. Eiköhän se kuntoon saada!
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
JM220_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Melina kirjoitti:
JM220: Kirjaappa vikailmoitus osoitteesta bit.ly/Pyy7Yq ja ilmoita siinä nuo katkosajat sekä toimenpiteet jotka olet tehnyt. Näin vikapuolen porukka pääsee tutkimaan asiaa tarkemmin. Eiköhän se kuntoon saada!


Näin tein, parin viikon päästä soittivat ja ainoa ehdotus oli että veisin tikun soneran jälleenmyyjälle vaihdettavaksi uudempaan.

Minulle tosin ei selvinnyt että maksaako tämä lysti sitten jotain, Lukuun ottamatta matkakuluja 100km päähän.


Ja pitääkö viedä "Sonera Kauppaan" vai riittäkö että vie "Muille jälleenmyyjille"?

http://www.sonera.fi/kauppiashaku?intcm ... arttanosto

Edit: Ja nettitikun toiminta on edelleen todella huonoa, skype -puheluita on turha edes kokeilla, kun katkeavat muutaman minuutin sisällä. Myöskin netin käyttö jatkuvasti tuskallista. Silloin tällöin tulee hetkiä jolloin netti saattaa toimia melkein normaalisti jopa tunnin.

Yli vuosi sitten vielä tämä sama nettitikku samassa paikassa toimi vielä suht hyvin, nyt vuoden sisällä alkanut tosiaan menemään huonompaan suuntaan kokoajan.
JM220_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Saisko tähän asiaan jotain vastausta?

Alkaa rasittamaan tämä koko homma. Nyt 15 minuutin sisään netti katkennut 4 kertaa.
Reiska-Seta_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Laittakaa vaikka joku nettiradio taustalle pyörimään volumet nollaan. Koittakaa auttaako tuo. Pitää verkossa vähän liikennettä ettei mokkula putoa "lepotilaan".
JM220_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hmm.. Voin toki kokeilla.

Toisaalta kun välillä yritän Skypessä olla, niin katkeilee yhtä tiuhaan tahtiin silti. (ja siinähän sitä joutuu jatkuvasti käyttää nettiä)

Mutta yks juttu on se että aina kun netti "katkeaa" niin yhteys on jollain tapaa silti yhdistetty aina.
Ja ennen kun saan netin taas toimiin, niin mun pitää katkaista ja yhdistää uudelleen.

Elikkä yleensä se "katkeaa" niin että yhteys on edelleen päällä, mutta se ei anna tuoda eikä viedä mitään mihkään dataa suuntaan ennen kuin olen tosiaan katkaissut ja yhdistänyt uudelleen.

Tällöin esim. Skypessä tulee alapalkiin harmaa merkki (huono yhteys tms)
Nettisivuilla se alkaa vaan lataan niitä sivuja, mutta ei tee mitään.. ja hetken kuluttua ilmoittaa että "Internetiin yhdistäminen ei onnistu" ja kun katkaisen netin käsin ennen uudelleen yhdistämistä niin sitten tulee eri ilmoitus "Ei verkkoyhteyttä".
Jalmar1_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 219 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei JM220,

Onko ympäristössäsi tapahtunut muutoksia tai onko asuntoosi vaihdettu uusia ikkunoita sen jälkeen kun ongelmat alkoivat, mitä tikun kuuluvuus näyttää?

Myös USB portin vaihto voi myös joskus auttaa tälläisissä tilanteissa.

Mikäli olet nyt pitänyt kirjaa pätkimisestä, suosittelen sinua olemaan yhteydessä vikapalveluumme, jotta he voivat selvittää asiaa tarkemmin.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Tämän osion uusimmat keskustelut