Nettitikku yhteys erittäin toivoton


Terve

Käytössä ollut nyt jo jonkin aikaa Huawei E173, 7,2Mb/s nettitikku.

Nopeus (silloin kun toimii) vaikuttais olevan ihan ok, mutta yhteys todellakin katkeilee +10 kertaa per päivä, eli siis todella usein.

Kun yhteys katkeaa, niin Windows taikka Mobile Partner ei ilmoita yhtään mitää katkeamisesta, vaan näyttää että yhteys olisi edelleen ydistetty. Eli mun täytyy siis mennä Windowsin kautta yhteyksiin ja katkaista ja yhdistää uudelleen. Ja taas kestää parikymmentä minuuttia niin netti on taas poikki.(nettisivut eivät aukea ja mm. Skype -puhelu ilmoittaa ongelmaa)

Kuuluvuuskartan mukaan näyttäis hyvin olevan kuuluvuusalueen sisällä.

Mahdollisesti vaihtuu netti kun mahdollista koska täysin hyödytöntä yhdistellä kokoajan uudelleen todetakseen että se on poikki taas. Mikäli yhteys ei katkeile, niin se on toivottoman hidas. Taikka toisin päin.

Edit:

http://www.speedtest.net/result/2359932741.png

13 kommenttia

Hei,


Vaikuttaisi silt et sul on alueella ruuhkautunut tukiasema. Asiaan voi hakea parannusta soittamalla soneralle, mutta he eivät välttämättä nopealla aikataululla pysy tekeen mitää.

Jos haluut netin joka toimii kannattaa harkita kiinteää laaja kaistaa tai jonkun muun operaattorin nettitikkua esim. saunalahti tai dna pro.
Hei JM220! Oletko kokeillut pakottaa tikun 3G verkkoon? Se yleensä auttaa, jolloin yhteys ei seilaa kahden verkon välillä. Ohjeet verkon pakotukseen löydät täältä.

Samalta ohjesivustolta löytyy myös nettitikun päivitystiedosto joten sekin kannattaa varmuuden vuoksi ajaa koneelle.

Kuten museomies kertoi, saattaa toki ongelmaa tai ruuhkaa olla myös tukiasemassa. Jos verkon pakotus ja päivitystiedoston lataaminen eivät auta, pidä hieman kirjaa päivämääristä ja kellonajoista koska yhteydet katkeaa. Asiasta täytyy sitten tehdä vikailmoitus ja nuo tiedot on silloin hyvä olla ylhäällä. Näin asiaa saadaan paremmin selviteltyä.
Hei

Melina kirjoitti:
Hei JM220! Oletko kokeillut pakottaa tikun 3G verkkoon?


Tätä olen koittanu melko usein, toistaseksi ei ole tuntunu auttavan.

Samalta ohjesivustolta löytyy myös nettitikun päivitystiedosto joten sekin kannattaa varmuuden vuoksi ajaa koneelle.


Tämän asensin eilen (jokseenkin sekään ei halunnut asentua ensimmäisellä yrittämällä)
Silti samaa ongelmaa (korkeita viiveitä, ja katkeilua) jatkui.

Jos verkon pakotus ja päivitystiedoston lataaminen eivät auta, pidä hieman kirjaa päivämääristä ja kellonajoista koska yhteydet katkeaa.


Aivan tarkkaa kirjaa en ole pitäny, mutta tuntuu että tekee tätä näytti kello mitä tahansa. 18:00, 01:00 ja äsken noin. 5:00 taas katkesi (Verkkosivu ei ole käytettävissä, ihan sama mikä sivu). Jonka jälkeen menin Mobile Partneriin, "katkase" ja "katkaistaan" luki suhteelisen kauan siinä. Uudelleen yhdistäessä tuli: "Virhe 628: Etätietokone katkaisi yhteyden, ennen kuin yhteys voitiin muodostaa"

Pari kertaa sai irrottaa tikun ja käynnistellä Mobile Partnerin että sain taas pelittään.
JM220: Kirjaappa vikailmoitus osoitteesta bit.ly/Pyy7Yq ja ilmoita siinä nuo katkosajat sekä toimenpiteet jotka olet tehnyt. Näin vikapuolen porukka pääsee tutkimaan asiaa tarkemmin. Eiköhän se kuntoon saada!
Melina kirjoitti:
JM220: Kirjaappa vikailmoitus osoitteesta bit.ly/Pyy7Yq ja ilmoita siinä nuo katkosajat sekä toimenpiteet jotka olet tehnyt. Näin vikapuolen porukka pääsee tutkimaan asiaa tarkemmin. Eiköhän se kuntoon saada!


Näin tein, parin viikon päästä soittivat ja ainoa ehdotus oli että veisin tikun soneran jälleenmyyjälle vaihdettavaksi uudempaan.

Minulle tosin ei selvinnyt että maksaako tämä lysti sitten jotain, Lukuun ottamatta matkakuluja 100km päähän.


Ja pitääkö viedä "Sonera Kauppaan" vai riittäkö että vie "Muille jälleenmyyjille"?

http://www.sonera.fi/kauppiashaku?intcm ... arttanosto

Edit: Ja nettitikun toiminta on edelleen todella huonoa, skype -puheluita on turha edes kokeilla, kun katkeavat muutaman minuutin sisällä. Myöskin netin käyttö jatkuvasti tuskallista. Silloin tällöin tulee hetkiä jolloin netti saattaa toimia melkein normaalisti jopa tunnin.

Yli vuosi sitten vielä tämä sama nettitikku samassa paikassa toimi vielä suht hyvin, nyt vuoden sisällä alkanut tosiaan menemään huonompaan suuntaan kokoajan.
Saisko tähän asiaan jotain vastausta?

Alkaa rasittamaan tämä koko homma. Nyt 15 minuutin sisään netti katkennut 4 kertaa.
Laittakaa vaikka joku nettiradio taustalle pyörimään volumet nollaan. Koittakaa auttaako tuo. Pitää verkossa vähän liikennettä ettei mokkula putoa "lepotilaan".
Hmm.. Voin toki kokeilla.

Toisaalta kun välillä yritän Skypessä olla, niin katkeilee yhtä tiuhaan tahtiin silti. (ja siinähän sitä joutuu jatkuvasti käyttää nettiä)

Mutta yks juttu on se että aina kun netti "katkeaa" niin yhteys on jollain tapaa silti yhdistetty aina.
Ja ennen kun saan netin taas toimiin, niin mun pitää katkaista ja yhdistää uudelleen.

Elikkä yleensä se "katkeaa" niin että yhteys on edelleen päällä, mutta se ei anna tuoda eikä viedä mitään mihkään dataa suuntaan ennen kuin olen tosiaan katkaissut ja yhdistänyt uudelleen.

Tällöin esim. Skypessä tulee alapalkiin harmaa merkki (huono yhteys tms)
Nettisivuilla se alkaa vaan lataan niitä sivuja, mutta ei tee mitään.. ja hetken kuluttua ilmoittaa että "Internetiin yhdistäminen ei onnistu" ja kun katkaisen netin käsin ennen uudelleen yhdistämistä niin sitten tulee eri ilmoitus "Ei verkkoyhteyttä".
Hei JM220,

Onko ympäristössäsi tapahtunut muutoksia tai onko asuntoosi vaihdettu uusia ikkunoita sen jälkeen kun ongelmat alkoivat, mitä tikun kuuluvuus näyttää?

Myös USB portin vaihto voi myös joskus auttaa tälläisissä tilanteissa.

Mikäli olet nyt pitänyt kirjaa pätkimisestä, suosittelen sinua olemaan yhteydessä vikapalveluumme, jotta he voivat selvittää asiaa tarkemmin.
Jalmar1 kirjoitti:
Hei JM220,

Onko ympäristössäsi tapahtunut muutoksia tai onko asuntoosi vaihdettu uusia ikkunoita sen jälkeen kun ongelmat alkoivat, mitä tikun kuuluvuus näyttää?


Ei tietääkseni mitään muutoksia. Tikun kuuluvuuspalkit näyttää yleensä puolesta välistä täysiin.

Myös USB portin vaihto voi myös joskus auttaa tälläisissä tilanteissa.


Kokeiltu on, ja myös kolmella eri koneella.

Mikäli olet nyt pitänyt kirjaa pätkimisestä, suosittelen sinua olemaan yhteydessä vikapalveluumme, jotta he voivat selvittää asiaa tarkemmin.


Niinkuin edellä mainitsin, tämän olen tehny, jonka jälkeen Sonera soitti ja oikeastaan ainoa ohje oli että pitäisi viedä tikku "Soneran jälleenmyyjälle" ja vaihtaa uuteen, on kuulemma vanhaa mallia jo. (Huawei E173)

Tosiaan minulle jäi epäselväksi että mitkä kaikki jälleenmyyjät vaihtavat näitä, pitääkö olla ihan Sonera kauppa, vai käykö muutkin jälleenmyyjät (esim Expert, Musta Pörssi jne.)

Myöskin että maksaako tämä vaihto jotain?
Oli hieman ongelmia lähettää tätä viestiä koska netti katkesi taas muutamaan otteeseen..


Ja saisiko tosiaan vastausta tohon että miten tämän tikun nyt saisi helpoimmalla vaihdettua toiseen jos kerta on jo vanhaa malliia.
Homma menee vain mielenkiintoisemmaksi kerta kerralta.

Soitin tällä viikolla aiemmin sinne Soneran vikapalveluun. Koska en saanut nettiä ollenkaan päälle. "Yhteys lopetettu" ilmoitus tuli jatkuvasti.


Vikapalvelussa kehuttiin että tämä nettitikku on ollut jossain wab-tilassa vuoden 2012 loppupuolelta asti, ja nyt hän sitten siellä resetoi tämän tikun, jonka jälkeen tän pitäis olla täydessä 3G-tilassa.

Kunhan vain käynnistän koneen uudelleen ja irroitan vaikka tikun varmuuden vuoksi ja takasi.

Noh, näin tein ja oikeastaan mikään ei muuttunut, samat "yhteys lopetettu" ja muut ongelmat ilmenevät tässä.

Tässä vielä speedtest -tulos http://www.speedtest.net/result/2564484180.png

Tästäkö sitten maksetaan vai?
Teidän nettitikkunne:

http://www.speedtest.net/result/2592724504.png

Saunalahden netti (huom. vielä puhelimesta PC Suiten kautta yhdistetty koneelle)

http://www.speedtest.net/result/2592738148.png

Nyt tässä odotetaan viikosta toiseen tota vikailmoitusta, pitäskö vaihtaa tietokoneenkin netti toiseen operaattoriin?

Vastaa