Nettitikku

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Asun maalla, jonne Soneran kuuluvuuskartta ja nopeuskartta antaa nettitikulle nopeudeksi 2-6 mt. Asuinpaikkani on 210 m korkealla mäellä. Ostin syksyllä 2010 ko. nettitikun kun paikallinen langaton laajakaista lopetti (Multipoint)

Nyt sitten olen yrittänyt katsoa Ylen Areenalta ja Katsomolta ym. ohjelmia, mutta siitä ei tule mitään. Ohjelmat näkyy n. 5 sek, jonka jälkeen tulee ruutuun teksti "pikku hetki" sitten muutaman kymmenen sekunnin kuluttua ohjelma jatkuu sen 5 sekuntia taas. Jos laitan ohjelman paussiin, niin se lataa ohjelmaa taustalle n. 2 minuutin ajaksi enintään ei enempää, että tuskaista on ohjelmien katsominen tällä tikulla.

Mobile Partner on niin kotiin päin vetävä ohjelma kuin voi olla. Mulla on toinen nopeusmittari rinnalla ja näyttää, että Mobilessa on pilkku joutunut väärään paikkaan. Se näyttää optimistisesti, että sisään tulee bittejä 100-400 kb/s kun toinen ohjelma näyttää 0-50 kb/s. Katsomiskokemukseen verrattuna toi toinen ohjelma luotettavampi kuin Mobile. Jos tämmöinen jatkuu, niin vaikka sopimusta jäljellä vielä 1,5 vuotta niin tulen irtisanomaan sen ja vetoan tikun toimimattomuuteen, koska eihän tämmöinen voi olla normaalia. Aivan normaalissa nettisurffauksessakin tulee "sivun lataamisvirhe" vähän väliä. Ja sitten nettitikku heittää pihalle kesken kaiken, eli yhteys katkeaa ja uudelleen kytkeytyminen vaatii joskus jopa koneen sammuttamisen, ennenkuin tunnistaa laitteen, eli tikun. Tuskaista hommaa, eli ei vastaa mitenkään lupauksia. Lähistölle luvassa uusi 3 g masto, katson vielä miten sen jälkeen pelaa, jos sama homma jatkuu, niin soronoo!! Tietoa ei ole mastosta muuta kuin että "lähikuukausien aikana". Soneran sivuilta kun ei edes voi katsoa, missä lähin 3g masto tällä hetkellä on. Tuleva masto on 42930 postinumeron mukainen.

Kilpailijalla Elisalla masto 3 km päässä, harkittava vaihtoehto! Nimimerkki tyytymätön

4 kommenttia

koipol: Nettitikun yhteyden pätkimiseen ja katkeamiseen voisit kokeilla yhteyden lukitsemista 3G-verkkoon, ellet ole tätä jo kokeillut. Tarkemmat ohjeet nettitikun vikatilanteissa löydät Ohjeista ja vinkeistämme.

Samoin kannattaa päivittää nettitikku.

Nettitikkuun on saatavilla myös erillinen ulkoinen antenni, jolla sen toimintaa voi parantaa.

Ellei näistä edellä mainituista ohjeista löydy apua, niin olethan vielä yhteydessä Vikapalveluumme.
... tai sitten vain päivittää operaattori Saunalahti-nimiseen. Olen ollut Soneran asiakas 2010 omalla tilillä noin kuukauden kunnes sain tarpeeksi! Soneran 3G on ruuhkainen ja datakatot eivät ole mitään Spotifylle ja tämä Sonera on vielä virallinen Spotify-myyjä? Miten olisi, jos ko. palvelu vielä toimisi Soneran surkeassa ja rajoitetussa 3G:ssä??? Mitään apua en ole saanut asiakaspalvelusta, osta Täysnetti, osta, osta!!! Kukaan ei kuitenkaan ymmärrä, että haluan datarajoittamattoman ja olin valmis laittamaan rahaa tiskiin siitä 15 euroa kuussa ja 384 kbit/sek nopeudella. Sonera ei noteerannut. No sit vaihuti operaattori ja kyllä muuten toimii kunnolla 3G eikä datarajoituksia eikä nopeusrajoituksia ja hintakin 13,90 euroa kuussa.

Kaiken tämän huipuksi vanhemmilla Nokialla 3G Sonera läppäri rajattomalla nopeudella, koska sai 2010 sellaisen ja sopimus vielä voimassa, lataa nykyään 20 kt/sek vauhdilla, siis sillähän tekee paljon ja katsoo videoita ja kaiken tosi hyvin! Samalla alueella SL nettitikku lataa 1,3 Mt sek. Soneran 3G ei ole mistään kotoisin ja tiedoksi, että datarajoitettu yhteys ei ole nykyaikaa. Vanhempani myös siirtyvät Saunalahden nettitikkuun, kun sopimus Soneralla päättyy... He eivät ymmärrä tekniikan päälle, mutta kyllä myöntävät, että netti toimii joskus vähäsen HITAASTI. Pääasia tämän kirjoittamiseen on se, ettei Soneraa tunnu tukiasemien toimivuus kiinnostavan.
hpguru: Spotify Premiumilla voit ladata biisit kännykkään, tietokoneelle tai televisioon, joten voit kuunnella musiikkia myös ilman nettiä offline-tilassa.

Nettipaketeissamme ei ole datarajoitusta, eli käyttää voi niin paljon kun haluaa samalla kuukausimaksulla. Valitun paketin koon mukaisesti, tiedonsiirron määrän täytyttyä, nopeus hidastuu, mutta käyttö ei katkea. Täysnetti-palvelulla käyttää Spotify-palveluakin mukavasti. Jos 20 Gt kuitenkin täyttyisi, saa nopeutta tilattua lisää 5 Gt:n paketeissa.

Tiedonsiirron käyttöä voi seurata Omilla Sivuilla. Nettipaketin kulumisesta saat myös tekstiviestin, kun 80 % paketista on kulunut. Ilmoitusviestin saat halutessasi myös muuhun kuin nettiliittymän numeroon.

Keskimääräinen tiedonsiirron käyttö esimerkiksi kytkyvalikoimassamme olevien älypuhelinten osalta, kertoo sekin osaltaan nykyisistä tiedonsiirron käyttömääristä.

Ideoita uusista palveluista tai nykyisten palveluiden kehittämisestä kannattaa edelleenkin jättää. Olen laittanut toiveesi ehdottamastasi datapalvelusta eteenpäin.

Tuosta vanhempiesi käytössä olevasta 3G läppäristä kannattaa olla yhteydessä Vikapalveluumme, jos nopeus on hidastunut siitä, mitä se alkujaan oli eikä esimerkiksi yhteyden lukitsemisesta 3G-verkkoon ole ollut apua.
Kyllä, Offline on... Kuten tiedät, niin Spotify on tarkoitettu musiikin helppoon saatavuuteen, siis mikä tahansa biisi heti kuuluville. Miten tuo nyt sitten onnistuu hidastetulla nopeudella? Olen tuota yrittänyt käyttää, mutta pelkästään biisien lataaminen offline-tilaan on tuskaa, kun ensinnäkin ei ole mahdollisuutta langattomaan verkkoon ja toisekseen 3G täyttyy vaivihkaa Offline-siirrosta. Odota siinä nyt sitten 10 päivää, että saa 1 400 biisiä siirrettyä... Sain itse ainakin tarpeeksi alkuvuodesta ja kyllä on mainostettu Täysnettiä ja että saa lisää - osta osta osta - mutta miksi. Kilpailijanne (en sano nimeltä) tarjosi minulle saman ilon paremmin toimivana ilman datarajoituksia ja nopeusrajoituksia 13,90 euroa... Miksi Sonera sitten leikkii datakatoilla, en tiedä. On mukavaa nähdä, että keskimääräinen asiakkaanne kuluttaa noin vähän, minä latasin puhelimella viime kuussa 40 gigatavun edestä. Pelkästään SL Nettitikulla tässä kuussa jo 100 Gt. Voit jo siitä itse laskea paljonko joutuisin maksamaan 100 Gt:stä Soneralle ja onko järkeä kun saa ladattua vaikka 1 000 Gt 13,90 euron vakiohinnalla.

Vastaa