Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Neji_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Nettiyhteys pätkii (yhä!)

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei!

Soitin vikapalveluun ja kuuntelin ohjeita.
Siitä ei ollut paljon apua, sillä siinä neuvotaan vain puhelinpistokkeeseen kytketyiden modeemien kanssa.

Meillä on modeemi kytketty kuitenkin makuuhuoneen nettipistokkeeseen. Niitä löytyy talosta tasan 2 kappaletta, nimillä VVO ja PUH. Puhelinpistoke löytyy, mutta netti ei toimi sitä kautta (mikä on outoa, sillä meille myytiin modeemi juuri sen takia, kun "tässä asunnossa se toimii puhelinpistokkeesta"). Myöskään sellaista nettikaappia(reititintä?) ei löydy tästä asunnosta.

Minulla ei ole varaa ostaa toista modeemia testatakseni toimiiko sillä yhteys; tämänkin modeemin ostin teiltä, joten jos olen siitä maksanut niin sen pitäisi myöskin toimia. Langattoman yhteyden kantavuus rajoittuu pelkkään makuuhuoneeseen. Mikä idea siinäkin on? Kaiken järjen mukaan langattoman netin pitäisi yltää jopa naapuriin asti, mutta se ei yllä edes makuuhuoneesta olohuoneeseen.

En myöskään halua tehdä vikailmoitusta, josta todennäköisesti joudun maksamaan 100 euroa, kun selviää että vika onkin asentajassa.

Tahtoisin vain selvityksen ja/tai ohjeet, miten modeemi kytketään ja asennetaan, jos olenkin tehnyt sen väärin. Yhteys katkeaa kerran tai kaksi päivässä, ja korjaantuu kun modeemin käynnistää uudestaan. Saisinko vähän apua?
2 vastausta
Antti-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2542 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Neji

Vilkaisin liittymässi ja en havainnut pätkimistä modeemin ja verkon välillä. Oletko kokeillut yhteyttä pelkällä verkkojohdolla että pätkiikö se myös silloin? Mikäli käytät wlania niin mahdollisesti naapurin wlan voisi häiritä omaa verkkoasi. Tämän ongelman voit korjata säätämällä modeemilaitteesi Wlan-asetuksista laitteen kanavaa. Ohjeet tähän löydät täältä: http://www5.sonera.fi/ohjeet/Tiedostot/ ... W_ja_H.pdf

Internet yhteytesi tulee asuntoon asti puhelin johtoa pitkin joten rasian liitäntä voi olla perinteinen 3-haarainen pistoke TAI nykyaikaisempi pieni neliskanttinen (rj11) pistoke. Mainitsemasi PUH-paikka on luultavasti se oikea. Modeemisi on kuitenkin nyt yhteydessä verkkoon eli olet kytkenyt sen ihan oikein.

Mikäli omat laitteesi toimivat muualla hyvin, silloin vika ei ole niissä. Asuntosi rakenne määrää Wlan-tekniikan sallimissa rajoissa sen signaalin kantomatkan. Mikäli asunnossasi on paljon betoniseiniä (joiden sisällä on teräsvahvikkeita) niin ne rajoittavat signaalin kulkua reilusti. Normaalisti Wlan verkon kantomatka on n. 20-30m ilman mitään esteitä mutta se vaihtelee nimenomaan sijainnista riippuen. En usko että uusi modeemilaitteesi on rikki, mutta parhaiten asia lähte selviämään pätkimisen jatkuessa kun soitat vikapalveluun. He pystyvät tarvittaessa rajaamaan ongelmaa lisää.

Lisäapua omien sisäverkon laitteiden asennuksessa ja wlan-asetusten säätämisessä saat myös Helpson-palvelusta.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Neji_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Antti- kirjoitti:
Hei Neji

Vilkaisin liittymässi ja en havainnut pätkimistä modeemin ja verkon välillä. Oletko kokeillut yhteyttä pelkällä verkkojohdolla että pätkiikö se myös silloin? Mikäli käytät wlania niin mahdollisesti naapurin wlan voisi häiritä omaa verkkoasi. Tämän ongelman voit korjata säätämällä modeemilaitteesi Wlan-asetuksista laitteen kanavaa. Ohjeet tähän löydät täältä: http://www5.sonera.fi/ohjeet/Tiedostot/ ... W_ja_H.pdf

Internet yhteytesi tulee asuntoon asti puhelin johtoa pitkin joten rasian liitäntä voi olla perinteinen 3-haarainen pistoke TAI nykyaikaisempi pieni neliskanttinen (rj11) pistoke. Mainitsemasi PUH-paikka on luultavasti se oikea. Modeemisi on kuitenkin nyt yhteydessä verkkoon eli olet kytkenyt sen ihan oikein.

Mikäli omat laitteesi toimivat muualla hyvin, silloin vika ei ole niissä. Asuntosi rakenne määrää Wlan-tekniikan sallimissa rajoissa sen signaalin kantomatkan. Mikäli asunnossasi on paljon betoniseiniä (joiden sisällä on teräsvahvikkeita) niin ne rajoittavat signaalin kulkua reilusti. Normaalisti Wlan verkon kantomatka on n. 20-30m ilman mitään esteitä mutta se vaihtelee nimenomaan sijainnista riippuen. En usko että uusi modeemilaitteesi on rikki, mutta parhaiten asia lähte selviämään pätkimisen jatkuessa kun soitat vikapalveluun. He pystyvät tarvittaessa rajaamaan ongelmaa lisää.

Lisäapua omien sisäverkon laitteiden asennuksessa ja wlan-asetusten säätämisessä saat myös Helpson-palvelusta.


Hei!

En voi kokeilla pelkällä verkkojohdolla, sillä tarvitsen netin useampaan tietokoneeseen.
Tällä hetkellä modeemi on kiinni VVO-kohdassa, PUH-kohdasta testattu netti on n. 5M, kun taas meidän tilattu on 100M ja se tulee juuri VVO-kohdasta.

En käytä langatonta nettiä tietokoneellani, mutta haluaisin sen kuitenkin toimimaan puhelimeeni.
Onko mahdollista palauttaa tämä (ilmeisesti täysin turha) modeemi, jotta voisin ostaa paremman tilalle?
Netti tosiaan pätkäsee yleensä aamuisin 8-12 välillä, on todella outoa ettei se näy siellä päässä, kun se selkeästi kuitenkin menee poikki eikä sen jälkeen toimi ilman uudelleenkäynnistämistä.

Modeemi on makuuhuoneessa, tämä rakennus on todella vanha joten seinät ovat mitä ovat, pehemää betonia. Makuuhuoneen ovi on kuitenkin auki aina, luulisi, että netti yltäisi sieltä muutaman metrin päähän olohuoneeseen.

Kanavani on tällä hetkellä AUTO.
Tämän osion uusimmat keskustelut