Nettiyhteys pätkivä kaapelimodemin kautta


On tuskallsta käynnistää PC:n kun nettiyhteyden muodostaminen kestää 5 - 15 min. Välillä yhteys modeemiin tulee nopeammin päälle mutta hetken päästä katkee "internet" yhteys, eli wifi-status-symboolin päälle tulee huutomerkki, joka kertoo että yhteys modeemista eteenpäin on poikki. Silloin windows valittaa että "dns server does not respond".

Modeemi on Ciscon EPC3825, ja se lentää pian pihalle. Sen firmware on epc3825-v302r12901-100201c. Yhteys on 100/5 Mbit. Modeemi on ollut minulla hiukan yli kuukauden ja täytyy todeta että verenpaine on noussut vaarallisille lukemille sen aikana.

Löytyykö päivityksiä modeemin softaan joka saisi sen toimimaan kunnolla?

13 kommenttia

Hei zeffi

Harmi että yhteyden kanssa on ilmennyt heti ongelmia. Laitoin päivityksen menemään modeemiisi. Uusi firmware on auttanut monesti pätkimisongelmissa.

Voisit myös muokata palomuurin asetuksia hieman. Ota palomuurista Block IP flood detection pois päältä. Asetuksia pääset muokkaamaan näin:

1. Surffaa osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Poista Block IP flood detection täppä
ja paina Save settings

Toivotaan että pätkiminen loppuu näillä tempuilla.
Nyt on vuorokausi mennyt siitä kun uusi softa tuli ja viimeiset rippeet palomuurista on poistettu ja tähän asti netti on toiminut kuin enkeli!! Heti kun läppärin kansi avataan niin yhteys on päällä. Toivottavasti tämä on nyt pysyvä ilmiö. Perhe-elämä on nyt rauhoittunut.... Kiitos fixistä!
Arttu- kirjoitti:
Hei zeffi

Harmi että yhteyden kanssa on ilmennyt heti ongelmia. Laitoin päivityksen menemään modeemiisi. Uusi firmware on auttanut monesti pätkimisongelmissa.

Voisit myös muokata palomuurin asetuksia hieman. Ota palomuurista Block IP flood detection pois päältä. Asetuksia pääset muokkaamaan näin:

1. Surffaa osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Poista Block IP flood detection täppä
ja paina Save settings

Toivotaan että pätkiminen loppuu näillä tempuilla.
Minulla on myös samanlaisia ongelmia kuin Artulla. Et jos sais kans ton uuden firmwaren Ciscon epc3825 modeemiin, kiitos.
Hei! Meillä tuo sama modeemi ja ongelmia.
Emännän salasanoilla en pääse modeemiin sisään,onko tähän jotkin oletus salasanat?

Ah,meni ilman salasanoja! Ok,yritän jatkaa tästä.
Ongelmia myös tuon Ciscon EPC3825:n boxin kanssa. Firmware Version: epc3825-v302r125533-110811c.
Välillä kadottaa dns palvelut ja nyt huomannut viikonlopun ajan, että koko boxi resetoi itseään tasaisin väliajoin. Olen ottanut sähköt pois ja laittanut takasin, mutta ei ole auttanut. Jos sattuisi olemaan uudempaa firmistä...
Tälläisiä ongelmia ollut alusta asti, nyt alkaa mennä hermot.
No empäs ole ainakaan yksin ongelmissa tuon yhteyden kanssa... 8.-9.4. oli yhteensä 32 katkosta. Sen jälkeen on tosin toiminut paremmin, ei ole ollut kuin max 2 katkosta päivässä. Mutta seuraavaa katkosaaltoa odotellessa... Täälläkin modeemina Ciscon romu.

Eipä tosin ole viimeisiin vikailmoituksiinkaan mitenkään vastattu...
Joo netti toimii hyvin satunnaiseti. Yleensä ei löydä dns-palvelimia asetus on hae dns automaattisesti. Nyt ei enää pääse omalla salasanalla Ciscon purkkiin sisään siis jolla olen aikaisemmin päässyt. Et mietin vaan onko vika modeemissa vai teidän palvelimissa? On kyllä oudon paljon ongelmia tämän saman asian kanssa muillakin.

Niin ja langaton yhteys on kadonnut kokonaan samalla kun en pääse modeemin asetuksiin käsiksi. Jos ongelma on modeemeissa niin kannattaisiko Soneran harkita vaihtaa tavaran toimittajaa?
oksanen82 kirjoitti:
[quote="Arttu-":2pxs0oyj]Hei zeffi

Harmi että yhteyden kanssa on ilmennyt heti ongelmia. Laitoin päivityksen menemään modeemiisi. Uusi firmware on auttanut monesti pätkimisongelmissa.

Voisit myös muokata palomuurin asetuksia hieman. Ota palomuurista Block IP flood detection pois päältä. Asetuksia pääset muokkaamaan näin:

1. Surffaa osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Poista Block IP flood detection täppä
ja paina Save settings

Toivotaan että pätkiminen loppuu näillä tempuilla.
Minulla on myös samanlaisia ongelmia kuin Artulla. Et jos sais kans ton uuden firmwaren Ciscon epc3825 modeemiin, kiitos.[/quote:2pxs0oyj]

Firmware-päivitys tännekin, yo.asetukset päivitetty.
Hei oksanen82, oplii, Rensu83, teehelmi

Oksanen82 ja Teehelmi:
Ohjelmistonopäivitystä laitettu tulemaan teille. Päivityksen jälkeen palomuuri ja IP flood detection tulee automaattisesti päälle. Ne täytyy siis kytkeä uudelleen pois. Alla ohjeet siihen.

1. Surffaa osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Disable
5. Ota Block IP flood detection pois päältä
6. Paina Save settings


Oplii:
Lisäisitkö asiakasnumeron tietoihisi. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.


Rensu83:
Varmistathan että sinulla on tuo palomuuri pois ja IP flood detection myös. Jos yhteyden pätkiminen jatkuu siitä huolimatta niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.


Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Kiitos päivityksestä Marko.

Nyt ainakin pääsin heti nettiin. Ilmoittelen jos tulee muutoksia. Otin palomuurin ja IP flood detectionin pois päältä. Sitä vaan mietin, että onkohan siitä jotain haittaa kun modeemin palomuuri on pois päältä?
Hei Oksanen82,

Kunhan koneessa on tietoturva kunnossa ei modeemin palomuurin poistamisesta ole juurikaan vaaraa.
Tässä tapauksessa modeemin palomuurin käytöstä saattaa aiheutua enemmän haittaa. Palomuuri aiheuttaa joissakin tapauksissa yhteyden pätkimistä ja hidastelua.

Toivottavasti yhteys nyt kuitenkin toimii paremmin.
Hei,

päivitin asiakasnumeron tietoihin, jos laitatte päivitystä tulemaan. Sain uuden kaapelimodeemiboxin ja siellä oli vanha firmware...
Hei Oplii,

Päivitystä laitettu tulemaan modeemillesi.

Vastaa