Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
HaRa_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Nokia 800 ja Soneran suurenmoinen

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Otin Soneran suurenmoinen liittymän ja puhelin on lumia 800.
Nyt tällä suurenmoinen yhteydellä 3g ei toimi (nokia kartat tai ajo-ohjeet eikä myös web selain).
Yhteys toimii vain edge:llä joten on varsin hidas.
Onko Soneran asiantuntijoilla tietoa tai neuvoa mikä temppu on minulla jäänyt tekemään.
Tietenkin vaihtoehto että palaan takaisin johonkin Soneran yhteyteen jossa 3g yhteys toimii.

Soneran asiantuntijoiden vastausta toivoen
Terv Hannu
5 vastausta
Mariela_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 292 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Heippa HaRa,

Oletko päivityksen jälkeen käynnistänyt puhelinta uudelleen? Kokeilehan tuo, jos ei ole apua niin voisit varmistaa puhelimen Internet-asetukset.

Varmistatko verkkoasetuksista että yhteyden nimi on Sonera, ja Internet APN-kohdassa yhteyspisteen nimi on internet, muut kohdat voivat olla tyhjiä. Tallenna ja käynnistä puhelin uudelleen.

Toivottavasti alkaa pelittämään. 🙂
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
HaRa_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Mariela kirjoitti:
Heippa HaRa,

Oletko päivityksen jälkeen käynnistänyt puhelinta uudelleen? Kokeilehan tuo, jos ei ole apua niin voisit varmistaa puhelimen Internet-asetukset.

Varmistatko verkkoasetuksista että yhteyden nimi on Sonera, ja Internet APN-kohdassa yhteyspisteen nimi on internet, muut kohdat voivat olla tyhjiä. Tallenna ja käynnistä puhelin uudelleen.

Toivottavasti alkaa pelittämään. 🙂


Kiitos vinkistä Mariela,
On käynnistetty ja yhteyspiste lisätty jne.
MySpeedTest kertoo (eka on download Mb/s ja toinen toiseen suuntaan):
21.5 2,7Mb/2,6Mb 1,5/0,4 4,3/1,7 3,9/2,6 jne
19.5 2,8Mb/2,1Mb 4,4/0,9 0,9/0,9
15.5 4,2Mb/0,8Mb 4,9/2,3 4,1/2,2 jne

Eli heittoa on mutta maksimi on toistaiseksi 4Mb/2,6Mb.
Lumia 800 3g teoreettinen maksimi on 21Mb ja käytännössä 15Mb.
Onko teidän teknistä asiantuntijaa jostain saatavissa syyn selvittämiseen.

T HaRa
TapaniV_
Telialainen
Telialainen
  • 2 custom-general.kudos
  • 767 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei HaRa!

Ilmoittamasi nopeudet ovat 3G-verkon nopeuksia, joten liittymäsi ei enää käytä 2G-verkkoa. Ovatko nopeudet kaikkialla samaa luokkaa, vai onko jokin tietty osoite (esim. kotiosoitteesi), jossa nopeus on normaalia alempi?

Sonera Sopiva -liittymien teoreettinen maksiminopeus 3G-verkossa on 21 Mbit/s, jota lähelle voidaan päästä siinä teoreettisessa tilanteessa, jossa ainoastaan yksi liittymä käyttää tukiaseman koko kapasiteettia. Verkon kuormittumisesta johtuen tiedonsiirto voi lyhytaikaisesti olennaisesti hidastua, katkeilla tai keskeytyä. Tästä syystä latausnopeuden vaihteluväli on pääsääntöisesti 0,4-10 Mbit/s. On toki mahdollista, että Soneran matkapuhelinverkossa on tilapäisiä häiriöitä.

Onko sinulla mahdollisuutta testata SIM-korttia toisessa puhelimessa ja vastaavasti jonkun toisen liittymän SIM-korttia sinun puhelimessasi? Tästä saataisiin osviittaa ongelman aiheuttajasta. Olet varmasti jo tarkistanutkin Lumian asetuksista, että nopein käytössä oleva verkko on 3G.


Ystävällisin terveisin

Tapani V
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
HaRa_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Kiitos vinkistä.
Testaan jossain vaiheessa toisella koneella/sim:llä / Hara
TapaniV_
Telialainen
Telialainen
  • 2 custom-general.kudos
  • 767 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei HaRa!

Hyvä homma, että pääset jossakin vaiheessa testaamaan toisella laitteella. Testauksen tarkoitus on se, että saadaan osviittaa hidastelun aiheuttajasta. Syynä voi olla esim. Soneran matkapuhelinverkko, SIM-kortti, käytössä oleva laite tai laitteen asetukset.


Ystävällisin terveisin

Tapani V
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Tämän osion uusimmat keskustelut