Nopeuden nosto.

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Hei! Nostin tuossa viikon alussa kiinteän laajakaistani noeputta 10mb/s->100mb/s. Sanoivat, että seuraavana päivänä pitäisi olla voimassa kyseinen nopeus, mutta nopeustestien mukaan nopeudet eivät ole nousseet. Modeemina toimii Cisco EPC3825 ja netti on nyt puolen vuoden ajan toiminut moitteettomasti.

5 kommenttia

Hei Asku112,

Valtuutin modeemisi uudelleen. Samalla modeemillesi pitäisi tulla ohjelmistopäivitys.

Tarkistathan vielä noin tunnin kuluttua että modeemin palomuuri on kytketty pois päältä.

1. Mene selaimella osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Off (Vanhemmissa versioissa Disable).
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings

Mikäli yhteyden nopeus ei vieläkään noussut, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Nuo asetukset olikin jo, eikä ole tapahtunut mitään muutosta. Onko mitään muuta mitä voisi omassa päässä muuttaa, esim. voiko olla mahdollista, että koneella jokin asetus ei anna käyttää nettiä enempää kuin 10mb/s. Nopeustestissä välillä tulee yli 10mb lukeamia esim. 10.11mb/s jne.
Hei Asku112,

Sanotko modeemisi CM MAC tunnisteen 4 viimeistä merkkiä, niin tarkistan onko tieto meidän päässämme varmasti oikein.
**** on tuo loppu. Facebookissa sanoinkin tuon, mutta olin ilmeisesti katsonut ensimmäistä kuutosta viitoseksi... Ja koko CM MAC on siis ************. Hieman hävettää kyllä nyt, mutta toivottavasti nyt alkaisi toimimaan tuo! 🙂
Hei Asku112,

Päivitin tietoihisi nyt oikean CM MAC tiedon ja valtuutin modeemisi uudelleen. Nopeuden pitäisi parin tunnin sisällä nousta.

Vastaa