Nopeutta nostamassa

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 3 katselukertaa

Terve, laitan tämän nyt tänne koska en mitään sähköpostiosoitetta löytänyt mihin ottaa yhteyttä.

Uusi liittymä hinnasto:
Eli olisi tarkoitus nostaa Sonera laajakaistaliittymän nopeutta. Tällä hetkellä käytössä on 1M/512 liittymä. Katsoin Soneran kotisivuilta mitä eri liittymien nopeudet maksavat, huomasin näillä sivuilla parikin tarjousta. Molemmat ovat 24 kk määräaikaisia sopimuksia. 8/1 Mbit 29,90 e/kk ja 24/1 Mbit 39,90 e/kk. Näistä olisin kiinnostunut 8/1 Mbit liittymästä, sillä hinta ei nousisi paljoakaan, mutta nopeus nousisi.

Nopeuden nosto:
Tämän jälkeen menin Soneran ”Omat sivut” palveluun ja katsoin sieltä liittymän nostoa. Normaalien nopeuden nostojen lisäksi sieltä löytyi kaksi ”Pakettitarjousta”:
Määräaikaisen sopimuksen uudistaminen ja liittymänopeuden nosto Sonera Koti TV 32.12 e/kk
Määräaikaisen sopimuksen uudistaminen ja liittymänopeuden nosto 32.12 e/kk
”Tilaa palvelu” –nappulasta aukesi sivu jossa oli monivalinta nappula: ”24 Mbit/s Määräaikainen sopimus” ja valintalaatikko: ”Haluan nostaa liittymätyyppini nopeutta ja olen hyväksynyt kampanja- ja sopimusehdot.” Mutta ei mitään linkkiä minkäänlaisiin sopimusehtoihin. Olisi kiva tietää mitä eroa näiden kahden tarjouksen välillä on ja mistä näiden kampanja- ja sopimusehdot ovat ja kuinka pitkäksi aikaa sopimus tarvitsee tehdä.
Lisäksi sivuilla oleva monivalintanappula ei aina latautunut sivua ladattaessa vaan sivua joutui päivittelemään muutamaan kertaan.

Tuplanetti:
Sivuilta osui myös silmään myös tuplanetti tarjous jossa ilmeisesti saa laajakaistaliittymän ja nettitikun samaan hintaan: Tarjous 29,90 €/kk max 10 Mbit/s Liittymätyyppi ja nopeus vaihtelevat hieman oman osoitteesi mukaan. Lue lisää laajakaistasta linkin takaa aukesi sama sivusto jota katselin Uusi liittymä hinnasto kohdassa, eikä tuplanetistä puhuttu siellä mitään.

Kätevä puhelinpalvelu:
Etsiessäni sähköpostiosoitetta josta kysyä näitä asioita ainut mitä löysin oli joukko erilaisia asiakaspalvelunumeroita. Tiedän jo aikaisemmista kokemuksista että tähän numeroon soittaminen on useamman tunnin urakka joten halusin välttää tätä. Onko tosiaan niin ettei Soneralla ole ollenkaan sähköpostiosoitetta näiden asioiden selvittämiseen.

Liian pitkä en lukenut:
Haluan vastauksen kysymyksiin:
1. Tarvitseeko liittymä sulkea ja avata uudestaan että uusille asiakkaille suunnatut tarjoukset saa käyttöön?
2. Mistä löytää nopeudennostotarjousten kampanja- ja sopimusehdot?
3. Mitä tuplanetti oikeasti maksaa?
4. Miksi Soneran kanssa asioiminen on kuin käytettyä autoa ostaisi?

1 kommentti

Kahva: Sinun kannattaa olla yhteydessä Myyntipalveluumme numerossa 0800 133133 (ma-pe 8:00-20:00 ja la 9:00-16:30). He kertovat sinulle sinun liittymällesi saatavilla olevat tarjoukset ja ehdot.

Asiakaspalveluumme ei ole suoraa sähköpostiosoitetta, mutta Sonera Omat Sivut -palvelun kautta voit lähettää meille palvelupyynnön käyttäen lomaketta.

Vastaa