Ohjelmat kadonneet Motorolan digibox:lta

  • 11 December 2014
  • 8 kommenttia
  • 5 katselukertaa

Hei,

digibox:lle tallennetut ohjelmat ovat hävinneet tallennettujen ohjelmien listalta. Eikä digibox:lle enää saa tallennettua ohjelmia. Vain nettiin tallennus toimii ja huolettaa kun luin keskusteluja, että sieltäkin ne voivat hävitä.

Lisäksi kun katsomme nettitallenteita kuvaruudulla näkyy tiimalasi. Toisinaan tiimalasi näkyy myös tv lähetystä katsoessa kuten nyt la 21.5. klo 9:30 TV1:n ollessa päällä.

Mikä on PAL asetus ja missä sen voi asentaa?

Terveisin Taina

8 kommenttia

Itsellä alkoi sama ongelma sunnuntaina 22.5. Vielä lauantaihin asti kaikki toimi moitteetta.
Kun tallennusvalikkoon meni, ei listassa näkynyt ohjelmia ja kiintolevyn sekä verkkotallennuksen kapasiteettia ei laite kyennyt laskemaan. Ruudun yläreunaan ilmestyi tiimalasi. Jos valikosta poistui, tiimalasi jäi tv-kuvan päälle. Käymällä asetuksissa sain tiimalasin katoamaan.

Maanantaina ongelmaa ei ollut, mutta eilen kun asetin uuden tallennuksen digiboksille, laite jumiutui ja käynnistyi uudestaan. Laite vietti monta minuuttia Motorolan käynnistysvaiheessa (keltainen pallo vilkkui, eikä lataus edennyt), kunnes se alkoi taas toimia. Tämän jälkeen tallennukset olivat taas kadonneet.

Olen alkanut epäillä että digiboksi ei "löydä" kiintolevyä käynnistyessään tai että uusimmassa Koti TV päivityksessä on onnistuttu tekemään jokin virhe, joka sotkee kiintolevylliset mallit.

Samasta ongelmasta on toinenkin viestiketju:
viewtopic.php?f=67&t=6151
Ongelma toistuu nyt jatkuvasti. Tallennuksen voi aloittaa, mutta hetken kuluttua tulee ruutuun KreaTV käynnistysruutu. Mielenkiintoista on, että tämänhetkisen kanavan äänet kuuluvat taustalla samalla kun latauskuva näkyy. Kun laite näyttää taas TV kuvaa, on tallennus mennyt poikki ja se jatkuu uudella nimellä. Kiintolevytilaa oli käytössä yli puolet (168Gt), joten tein pienen testin ja tuhosin joitakin tallenteita. Katsotaan onko tällä jotain tekemistä ongelman kanssa...

edit: Eipä auttanut.
Onko Koti TV -laitteen resetoinnilla mitään vaikutusta ongelmaan? Laitteen resetoinnin voi tehdä Ohjeet ja vinkit sivullame olevan ohjeen mukaan: http://www5.sonera.fi/ohjeet/Sonera_Kot ... atilanteet

taronka: PAL-termillä viitataan Suomessakin tavallisissa tv-lähetyksissä käytössä olevaan väritelevisiostandardiin. Nykyisin Koti TV -palvelussa käytössä olevilla digibokseilla tällaista PAL-valinta kohtaa ei enää löydy asetuksista, eikä sitä tarvitse varmistaa.
Sami kirjoitti:
Onko Koti TV -laitteen resetoinnilla mitään vaikutusta ongelmaan? Laitteen resetoinnin voi tehdä Ohjeet ja vinkit sivullame olevan ohjeen mukaan: http://www5.sonera.fi/ohjeet/Sonera_Kot ... atilanteet


Jos tämän resetoinnin suorittaa, tyhjentyvätkö digiboksilta kiintolevylle tallennetut ohjelmat?
anony kirjoitti:

Jos tämän resetoinnin suorittaa, tyhjentyvätkö digiboksilta kiintolevylle tallennetut ohjelmat?

Tieto löytyikin toisesta ketjusta. Resetoin boksin ja ainakin latausvalikko on nyt erilainen kuin aikaisemmin. Kiintolevyn tallennukset eivät kadonneet mihinkään.
anony: Toivottavasti resetointi auttoi ongelmaan. Digiboksin resetointi ei tosiaan vaikuta laitteen kiintolevyllä oleviin tallenteisiin.
Sami kirjoitti:
anony: Toivottavasti resetointi auttoi ongelmaan. Digiboksin resetointi ei tosiaan vaikuta laitteen kiintolevyllä oleviin tallenteisiin.

No eipä auttanut ei. Nykyään iltaisin TV:n katseluun kuuluu jo rutiinina n. 30-60min odottelua että Koti-TV laite pysyisi päällä. Kiintolevytallennuksia on turha alkaa katselemaan, koska laite buuttaa järjestäen n. 10min sisällä aloituksen jälkeen. Taloudessa on Extra 100M, joten kaistaa luulisi riittävän.
anony kirjoitti:
[quote="Sami":1pxwff6b]anony: Toivottavasti resetointi auttoi ongelmaan. Digiboksin resetointi ei tosiaan vaikuta laitteen kiintolevyllä oleviin tallenteisiin.

No eipä auttanut ei. Nykyään iltaisin TV:n katseluun kuuluu jo rutiinina n. 30-60min odottelua että Koti-TV laite pysyisi päällä. Kiintolevytallennuksia on turha alkaa katselemaan, koska laite buuttaa järjestäen n. 10min sisällä aloituksen jälkeen. Taloudessa on Extra 100M, joten kaistaa luulisi riittävän.[/quote:1pxwff6b]

Oireilua on jo sen verran ja resetointikaan ei auttanut - tekisin tuosta vikailmoituksen (ellet ole tehnyt jo). Voi olla että digiboksissa on jotain vikaa ja se pitää vaihtaa. Vikailmoituksen voi tehdä joko puhelimitse (0206 90101, mpm/pvm) tai palvelupyyntönä omien sivujen kautta (vaatii kirjautumisen).

Vastaa