Ongelma:palvelupyynnöt, ajanvaraus, irtisanominen ei onnistu

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Hei,

tämä on kai Suomen suurin internetpalveluja tarjoava yritys. Kuitenkin vaikuttaa siltä, että teihin ei voi saada yhteyttä internetin kautta ja myöskin irtisanominen ei internetin kautta onnistu. Onko tämä palsta ainoa reitti?

Kun menen yhteydenottosivuille, sieltä pääsee sivulle https://www4.sonera.fi/OmatSivut/?Palvelupyynto, josta saisi yhteyden asiakaspalveluun, tuleekin vain ilmoitus "Sivu kadoksissa! Ilmoita ongelmasta meille", ja tämän jälkeen tulee esiin ajanvarauskalenteri, jossa lukee että aikoja ei ole mahdollista varata, eli ei tarjota mitään mahdollisuutta tehdä sitten sitä ilmoitusta ongelmasta.

Lähetin Sonera Laajakaista Extran irtisanomisen kirjepostina Soneralle helmi-maaliskuun 2011 vaihteessa, mutta irtisanomisvahvistusta ei ole tullut ja liittymähallinnassa edelleenkin statuksena, että laajakaista on käytössä ja tilaus voimassa, jne. Kirjallisen irtisanomisen jälkeen tuli vain tekstari numerosta 15051, että irtisanomisasiassa ota meihin yhteyttä ongelmasi ratkaisemiseksi.

Olen sitä mieltä, että minulla ei ole mitään ongelmaa, vaan ongelma on kyllä Soneran puolella!

Terveisin,
Juhani

4 kommenttia

Aivan. tämä on ollut jo pitkään ongelma, miten tekee palvelupyynnön.
Ja kun ei sopivaa vaihtoehtoa löydy. ja sitten kun löytyy niin sen pitäisi tehdä verkossa.
Hankala löytää näiltä uusilta sivuilta paikkaa, mihin voi jättää palvelupyynnön vapaasta aiheesta.

esim. minä kysyisin vain palvelusopimusta, minkä luvattiin lähettää, eikä ole tullut vielä kun aikaa on kulunut kolme viikkoa. siis ensin tuli, mutta siinä oli virheelliset asiakastiedot.
luvattiin lähettää uusi ja tätä korjattua versiota ei ole tullut.

ja minähän en ala jonottelemaan taas 40 minuuttia että saisin vain kysyttyä missä tuo luvattu palvelusopimus viipyy.

siis mistä voi entieen tapaan jättää palvelupyynnön aspaan.

ilmeisesti asiantuntijakaan ei tiedä, kun ei ole kysymykseesi vastannut.
Omalta kohdaltani tilanne ratkesi vasta kun soitin ja kyselin, miksi irtisanomista ei oltu käsitelty. No, he käsittelevät sen sitten saman tien puhelimessa ja hyvittivät laskut. Vastoin odotuksiani jonotusaika olikin tällä kertaa vain muutamia minuutteja. Harmi silti, että irtisanominen on tehty näin vaikeaksi.

Palvelupyyntöjä tai ajanvarauksia ei ole sittemmin tarvinnut käyttää, joten en tiedä toimivatko ne nykyisin sen paremmin.
Hei Juhani556 ja Laura, ikävä kuulla, että yhteydenotto on tuntunut hankalalta. Mukava kuitenkin kuulla, että Juhani556 sait asiasi hoidettua puhelinpalvelumme kautta.
Palvelupyyntö tehdään kirjaantumalla Omille Sivuille. Jos sopivaa vaihtoehtoa asialle ei löydy, voi valita parhaiten asiaa kuvaavan kohdan ja kirjoittaa tarkennuksen "lisätiedot" vapaakenttään. Palvelupyyntö ohjautuu joka tapauksessa Asiakaspalveluumme, jolloin voimme hoitaa asian. Vaikka Palvelupyyntö ohjautuisikin väärään paikkaan, siirrämme toki sen täältä käsin oikealle käsittelijälle.
Jos Palvelupyynnön jättäminen tai soittaminen tuntuu hankalalta, voi meille myös varata soittoajan, jolloin soitamme sinulle päin toivomanasi ajankohtana.
Teinkin niin, että varasin soittoajan. ja olen myös valinnut vaihtoehdoista parhaimman mahdollisen, mihin olen täydentänyt lisäselvitystä.
Asiani tuli myös vihdoin viimein, neljän puhelun jälkeen, valmiiksi.
Palvelusopimusta ei kuulunut, koska se oli lähetetty poikani (joka hän ei ole asunut kanssani enää yli vuoteen) sähköpostiin ??!!
koska juuri palvelusopimuksessa oli virheellisesti sotkettu hänen yhteystietoja minun laajakaistasopimukseen.
soitin tästä ja asia luvattiin korjata ja lähettää korjattu sopimus postitse minulle.
se tulikin, mutta edelleen virheellisenä.
kolmannella kerralla sama juttu.

sitten alkoi jo keittämään.

neljännellä kerralla kun soitin asiakaspalveluun, he sanoivat että ei kuulu heille, yhdistivät tekniseen tukeen. Teknisestä tuesta siirrettiin puhelu takaisin asiakaspalveluun, minne sain siis kolmannen kerran samasta asiasta kertoa alusta alkaen kaikki.
korjattu sopimus siis tuli oikein vasta neljännellä eri soitto kerralla.

Soneralta ei edes tiedetty, miten voidaan sotkea minun ja poikani yhteystiedot minun laajakaistasopimukseeni. Koska pojallani on oma laajakaistatilaus, mihin pääpostilaatikko.
lisäksi palvelusopimuksessa oli kaksi ja puoli vuotta vanha postiosoitteeni laskutustiedoissa.
onneksi käytössäni on sähköpostilaskutus, mutta esim. laitelaskut ovat tulleet välillä väärään vanhaan osoitteeseeni kirjeitse. siellähän ovat olleet. Valitettavasti vaan naapurikaan eivät olleet sitä minun laskuani maksaneet. (vanha osoite on siis saman talon viereisessä rapussa).

Pyytäisin Soneran johdolta opastusta henkilökunnalle, että tietävät itse edes mitä heidän oletetaan tekevän.

Vastaa