Ongelma valokuituliittymän käyttöönotossa

  • 11 December 2014
  • 9 kommenttia
  • 1 katselukerta

Moi.

Tilasin uuteen asuntoomme valokuituliittymän ja vahvistus liittymän kytkemisestä tuli tekstiviestillä pari päivää sitten. Kytkin postissa tulleen zyxel-reittimen kiinni seinään ja tietokoneeseen, jolloin netti toimi moitteettomasti ensimmäisen päivän. Seuraavana päivänä ilmeni kuitenkin ongelma: kun yritän aukaista minkä tahansa www-sivun, selain uudelleenohjaa minut soneran rekisteröimissivulle, ja kun rekisteröidyn, sivulla näkyy että "liittymäsi on nyt avattu ja valmis käyttöön". Kun yritän taas mennä mille tahansa www-sivulle, ongelma alkaa alusta. Olen kokeillut kaikkea mitä mieleen tullut; eri tietokonetta, soneran internet-avustajaa, tarkistanut modeemin asetukset yms. mikä siis neuvoksi?

edit: asiakasnumeroa ei vielä ole, joten lisäsin kenttään palvelusopimuksesta liittymänumeron

9 kommenttia

Samanlainen ongelma täälä päässä. Apu olisi tervetullutta...
Hei Opzu ja Vippo,

Opzu: Ongelma olikin jo sinun kohdalta hoidettu kuntoon.

Vippo: Lisäätkö asiakasnumeron tietoihisi, niin tarkistetaan tilannetta. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Laitoin liittymänumeron, jos vain kelpaa. Töistä en pääse tarkistamaan asiakasnumeroa ennen kuin vasta illemmalla. Vaihdan sen sitten asiakasnumeroon myöhemmin, jos tuolla ei onnistu. Kiitoksia avusta!
Hei Vippo,

Lisäsitkö liittymänumeron asiakasnumeron paikalle? Tarkistaisitko vielä sen, koska sitä ei nyt näy.

Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero. Paina myös lähetä nappia tämän jälkeen.

Eli sama paikka kuin mihin tuo asiakasnumero, mutta liittymänumero muodossa 346123456. Eli ilman "-" merkkiä.
Noniin, nyt pitäisi olla. Ilmeisesti unohdin painaa Lähetä.
Hei Vippo,

Nyt näkyy. Seillä näytti olevan virhe liittymän asetuksissa ja tästä syystä ohjautui tuolle rekisteröintisivulle.

Liittymän asetukset on nyt korjattu. Testaa vielä yhteyttä kun pääset kotiin ja ilmoittele tänne että lähtikö toimimaan.
Ok. Paljon kiitoksia avusta jo näin etukäteen! 🙂 Määpä ilmottelen siten myöhemmin...
Juu, hyvin näyttää pelittävän. Kiitoksia taasen!
Hei Vippo,

Hyvä juttu. Toivotaan että jatkossa toimii ilman ongelmia.

Vastaa