Ongelmia ADSL laajakaistan kanssa

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Hei,
minulla on sama ongelma, kuin Risto87:lla. (http://www5.sonera.fi/keskustele/viewtopic.php?f=53&t=11621&p=53128&hilit=iltasanomat+ei+toimi#p53128) ja monella muulla käyttäjällä.

Aikaisemmin minulla ei toiminut HS.fi, Iltasanomat.fi, nettiauto.com, mtv3.fi jimtv.fi Jne. Asiaan auttoi, kun laitoin asetuksiin Soneran oman proxyn (proxy.dial.inet.fi (portti: 800)). Useita viikkoja sitten ongelma kuitenkin palasi, eikä proxyn käyttäminen enää auta. Proxyn uudelleen asentaminen aiheuttaa sen ettei mikään sivu avaudu.

Olen mm. resetoinut ADSL-boxin ja asentanut sen uudelleen. Sivut eivät lataudu vaikka olen yrittänyt kahta eri tietokonetta ja useita eri selaimia.

Minulla on käytössä:
A-link adsl2+4port &MB Wlan RR24AP(i+)
Windows 7 ja Windows Vista
Selaimet: Chrome, Firefox ja Explorer
F-Secure

Joko ongelmaan on löytynyt apu?

3 kommenttia

Hei Joni88,

Oletko kokeillut tietokonetta toisessa liittymässä, pääsetkö silloin nettiin normaalisti?

Oletko testannut yhteyttä toisella modeemilla?

Onko sinulla tällä hetkellä proxy asetuksia päällä?
Hei,

Netti toimii moitteettomasti, jos käytän konetta muulla tai kytken sen kotona puhelimen verkkoon (Saunalahti).

Toisen modeemin käyttäminen ei auttanut ongelmaan.

Minulla ei ole mitään proxy asetuksia päällä.
Hei Joni88

Kieltämättä kuulostaa hieman oudolta ongelmalta. Meidän tiedossa ei ole mitään yleisempää ongelmaa tiettyjen nettisivujen kanssa. Yleensä tämän tyyppiset viat jäävät tietokoneeseen tai modeemiin. Toisaalta olet kokeillut useampaa modeemia ja tietokonetta. Asiasta voi jättää vikailmoitukset, mutta ongelman tutkiminen on hieman haastavaa.

Toimiiko muut nettisivut normaalisti silloin kuin ongelmat ilmenevät esim. HS.fi kanssa?

Vastaa