Ongelmia E-laskun ja sähköpostilaskun käyttöönotossa

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Terve,

Kun alunperin vuonna 2009 tilasin laajakaistaliittymän laskutustapana oli sähköpostilasku. Vajaa vuosi sitten vaihdoin laskutustavan e-laskuksi. Pankin vaihdon johdosta tilasin e-laskun uudelleen toukokuussa. E-laskuja ei kuitenkaan ole sen jälkeen näkynyt vaan pari edellistä laskua tuli sähköpostilla. Ei siinä mitään, mutta kesäkuun lasku tuli paperilaskuna ja Omilla sivuilla laskutustapani lukeekin paperilasku, vaikka en sitä itse ole sellaiseksi vaihtanut. Kaupan päälle nyt, kun yritän vaihtaa laskutustapaa sähköpostilaskuksi, se ei ota onnistuakseen, ainakaan Omien sivujen mukaan. Popup-ikkuna tulee esiin, jossa lukee, että laskutustapa on vaihdettu. Laskutustapa-kohdassa sivuilla lukee kuitenkin edelleen paperilasku. Poistin e-laskun verkkopankista, koska se toimi, ja yritin sen jälkeen vaihtaa paperilaskun sähköpostilaskuksi.

Ei tekisi mieli maksaa paperilaskusta lisää, kun sähköposti- ja etenkin e-laskun käyttö on huomattavasti vaivattomampaa. Mikä mahtaa olla vialla?

Edit: Kikkailun kautta sain laskutustavan vaihdettua sähköpostilaskuksi.

5 kommenttia

Hei Sluiba89!

Mukava kuulla että sait palvelun toimimaan. Joskus se saattaa vaatia hieman "kikkailuja", mutta pääasia että homma toimii nyt!
Moi!

Minulla on täsmälleen samanlainen ongelma, mutta en ole onnistunut saamaan sähköpostilaskua toimimaan. Tämän lisäksi edellinen lasku tuli paperisena kotiin ja siitä lisämaksut myös. Tätä edellinen lasku oli taas tullut sähköpostiin.

Ei enää huvittaisi maksaa lisämaksuja, koska olen yrittänut vaihtaa laskutustapaa sekä kytkenyt e-laskun jo pari kertaa. E-lasku- asiassa pankki syytti Soneraa virheestä ja Soneran asiakaspalvelu syytti pankkia. Lopputulos, minä joudun maksamaan paperilaskulisän ja myöhästymismaksun, koska olin siinä uskossa että e-lasku toimii.

Soneran asiakaspalvelusta luvattiin myös tarkistaa onko e-lasku nyt kytekytynyt vai ei ja ilmoittaa tästä minulle. Mitään ei ole kuitenkaan kuulunut.

Pystyiskö tällä kertaa saamaan vahvistuksen siihen, miten saan tuon sähöpostilaskun toimimaan?


Terveisin,

Fredrik


Sluiba89 kirjoitti:
Terve,

Kun alunperin vuonna 2009 tilasin laajakaistaliittymän laskutustapana oli sähköpostilasku. Vajaa vuosi sitten vaihdoin laskutustavan e-laskuksi. Pankin vaihdon johdosta tilasin e-laskun uudelleen toukokuussa. E-laskuja ei kuitenkaan ole sen jälkeen näkynyt vaan pari edellistä laskua tuli sähköpostilla. Ei siinä mitään, mutta kesäkuun lasku tuli paperilaskuna ja Omilla sivuilla laskutustapani lukeekin paperilasku, vaikka en sitä itse ole sellaiseksi vaihtanut. Kaupan päälle nyt, kun yritän vaihtaa laskutustapaa sähköpostilaskuksi, se ei ota onnistuakseen, ainakaan Omien sivujen mukaan. Popup-ikkuna tulee esiin, jossa lukee, että laskutustapa on vaihdettu. Laskutustapa-kohdassa sivuilla lukee kuitenkin edelleen paperilasku. Poistin e-laskun verkkopankista, koska se toimi, ja yritin sen jälkeen vaihtaa paperilaskun sähköpostilaskuksi.

Ei tekisi mieli maksaa paperilaskusta lisää, kun sähköposti- ja etenkin e-laskun käyttö on huomattavasti vaivattomampaa. Mikä mahtaa olla vialla?

Edit: Kikkailun kautta sain laskutustavan vaihdettua sähköpostilaskuksi.
Hei FREDDE33!

Lisäätkö tänne palstalle omiin tietoihin asiakasnumerosi, niin voimme tarkistaa onko e-lasku jo kytkeytynyt. :)Pahoittelut kun et ole saanut varmistusta vaikka näin on luvattu, mutta katsotaan tilanne nyt. Vai haluatko laskun nyt mieluummin sähköpostiin?
Hei!

Asiakasnumero 1022032974


-Fredde


Marjaana kirjoitti:
Hei FREDDE33!

Lisäätkö tänne palstalle omiin tietoihin asiakasnumerosi, niin voimme tarkistaa onko e-lasku jo kytkeytynyt. :)Pahoittelut kun et ole saanut varmistusta vaikka näin on luvattu, mutta katsotaan tilanne nyt. Vai haluatko laskun nyt mieluummin sähköpostiin?
FREDDE33: Sähköpostilasku on täällä ok, eli sinne tulee jatkossa. E-laskusta on laitettu selvityspyyntöä menemään, mutta ainakaan vielä ei näytä olevan ok. Selvitellään vielä sitä ja palataan asiaan!

Vastaa