Asia selvä!
Jos nyt muutaman kommentin heitän tähän, eli millaista käyttöönotto oli.
1. Minulle soitettiin, että olemassa olevaa valokuitu 100/10 -liittymää/tarjousta voisi päivittää 24kk-sopparilla, jolloin saisin:
a) rajattoman tiedon siirron 3G-tikkuun entisen 20GB tilalle
b) viihde-paketin tarjouksineen (sis. perus-digiboksi + uusi vdsl-modeemi + kanavia ilmaiseksi määräajaksi)
Ja tähän minä suostuin vaikka liittymän lasku menee firman maksettavaksi - pelkona ylimääräiset kulut.
2. Lähipostiin tuli nopeasti Soneran viihdepaketti, sis perusdigiboksi.
3. Boksin fyysinen asennus sujui kivuttomasti, mutta mukana tekstarilla tulleet tunnukset eivät toimineet.
4. Kävin tilaamassa soneran www-palvelun kautta uudet tunnukset - nekään eivät toimineet.
5. Tunnuksia kikkailtiin Soneralla ja meillä koton - loppujen lopuksi viihde alkoi toimimaan.
6. Uutta vdsl-modeemia ei näy - ei kuuluma kuulu minun unicast-liittymään. Ei varsinaisesti haittaa, mutta ajatuksena oli, että saan itselleni vara-vdsl -modeemin vikatilanteita varten. (Ihan alkuperäinen ZyXEL-modeemi kävi jo huollossa ja liittymässä on käytössä itse ostettuTeleWell - näitä ei ole joka nurkassa kuten ADSL-modeemeja). Uutta modeemia ei kuulema tulekkaan...
7. Missään ei näy (verkkohallinnassa eikä perinteisessä postissa), että minulle kuuluu 10 leffaa. Vuokrasin kuitenkin yhden (näkyi hyvin) ja sen hintana mollottaa reippaat 5 €uroa.
8. Foorumin kautta selvisi, että Viihteessä näkyvästä hinnasta ei tarvitse välittää ja 10/leffaa/3kk -tarjous on voimassa.
Mitä tässä nyt yritän sanoa, niin aika monta pikkuepäselvyyttä matkan varrella on ollut. Isoimpana ihmetyksinä tietysti se, että puhelinmyyjä lupaili muutakin kuin pakettiin loppujen lopuksi kuului (vdsl-modeemi) eikä kymmestä ilmaisesta vuokraleffasta ole oikeasti mitään muuta tietoa kuin muistikuva siitä puhelusta... Jos en olisi tuota muistanut, niin olisikohan tullut leffoja vuokrattua? Olisikin hyvä, että moiset alennukset/ilmaisleffat näkyisivät "jossain".
Kaiken rutinan jälkeen kaikki toimii teknisesti ok, mutta aika monta asiaa on saanut jälkikäteen varmistella ja tarkastaa "jostain = foorumilta" kun niistä ei ole mitään oikeaa dokumenttia tai tilaus-/tarjousvahvistusta.
Elisan vastaavasta ei ole kokemusta. Asiakaspalvelu toimii ainakin Soneralla hyvin kunhan vaan jaksaa kysellä.
EDIT: Ja olikohan nyt niin, että tuota minun viihde-palvelua ei Kake-sovelluksella nyt pysty käyttämään..?