Ongelmia Viihteen tv-kanavissa


Hei.

Käyttöönotto tökkii... Ensin tunnus & salasana eivät kelvanneet, mutta nyt ne saatiin resetoitua ja pääsen "kotivalikkoon". Sekin on käsittääkseni muuten ok, mutta varsinaiset tv-kanavat eivät näy. Kanavalista on tyhjä, eikä uudelleen haku auta yhtään. Onkohan tuo vika nyt yksilöllistä vai liittyykö johonkin isompaan ja laajempaan ongelmaan?

Kun ajan boksista vianselvityksen, niin se pysähtyy juuri kohtaa kanavalistaus ja yrittää korjata sitä. Vika ei kuitenkaan sillä korjaannu.

11 kommenttia

Hei julpero

Nyt tunnusten pitäisi toimia. Joudun hieman kikkailemaan tunnusten uusimisen kanssa, joten älä välitä sinulle tulleista viesteistä. Mitään muutoksia en ole tehty liittymään.

Pistin vielä tunnukset uudelleen varmuuden vuoksi. Tulihan viesti perille? Kokeile Viihdettä näillä. Uskoisin että kanavien pitäisi nyt näkyä!
Jep - nyt näkyy kanavatkin. Kiitos avusta ja jatketaan tutustumista pakettiin!
Hei.

Tässä vielä mietin, että pitiköhän minulle tulla tämän Viihteen mukana vielä jokin uusi palvelureititinkin? Lähetyksessä tuli vain verkko-digiboksi.
Hei julpero!

Sinun osoitteessasi Sonera Viihde toimii ns. unicast-tekniikalla, jossa ei käytetä tuota palvelureititintä kuten multicast-kohteissa. Toisena erona mainittakoon se, että unicastissa ei voi hyödyntää kovalevyllistä boksiamme.
Asia selvä tuon osalta. Viihteen "myyjä" vaan höpötti jotain, että tähän olisi kuulunut myös uusi reititin, mutta pärjään kyllä nykyisellä omallakin.

Toinen (vai onko tämä jo kolmas) asia... eilen illalla katsoimme Räyhä Ralfin vuokraamosta. Nyt ostohistoriassa näkyy, että tuo katsominen olisi reilun 5euron osto. Käsittääkseni tähän tarjoukseen piti kuulua kymmenen ilmaista vuokrausta ensimmäsen kolmen kuukauden aikana?
Hei Julpero!

Kyllä, sinulle kuuluu 10 leffaa ja kolmen kuukauden aikana. Leffan hinta näkyy vuokrattaessa sekä ostoshistoriassa, muttei päädy laskulle asti. Eli ei hätää. 🙂 Voit turvallisin mielin vuokrata vielä ne 9 muuta leffaa.
Asia selvä!

Jos nyt muutaman kommentin heitän tähän, eli millaista käyttöönotto oli.

1. Minulle soitettiin, että olemassa olevaa valokuitu 100/10 -liittymää/tarjousta voisi päivittää 24kk-sopparilla, jolloin saisin:
a) rajattoman tiedon siirron 3G-tikkuun entisen 20GB tilalle
b) viihde-paketin tarjouksineen (sis. perus-digiboksi + uusi vdsl-modeemi + kanavia ilmaiseksi määräajaksi)
Ja tähän minä suostuin vaikka liittymän lasku menee firman maksettavaksi - pelkona ylimääräiset kulut.

2. Lähipostiin tuli nopeasti Soneran viihdepaketti, sis perusdigiboksi.

3. Boksin fyysinen asennus sujui kivuttomasti, mutta mukana tekstarilla tulleet tunnukset eivät toimineet.

4. Kävin tilaamassa soneran www-palvelun kautta uudet tunnukset - nekään eivät toimineet.

5. Tunnuksia kikkailtiin Soneralla ja meillä koton - loppujen lopuksi viihde alkoi toimimaan.

6. Uutta vdsl-modeemia ei näy - ei kuuluma kuulu minun unicast-liittymään. Ei varsinaisesti haittaa, mutta ajatuksena oli, että saan itselleni vara-vdsl -modeemin vikatilanteita varten. (Ihan alkuperäinen ZyXEL-modeemi kävi jo huollossa ja liittymässä on käytössä itse ostettuTeleWell - näitä ei ole joka nurkassa kuten ADSL-modeemeja). Uutta modeemia ei kuulema tulekkaan...

7. Missään ei näy (verkkohallinnassa eikä perinteisessä postissa), että minulle kuuluu 10 leffaa. Vuokrasin kuitenkin yhden (näkyi hyvin) ja sen hintana mollottaa reippaat 5 €uroa.

8. Foorumin kautta selvisi, että Viihteessä näkyvästä hinnasta ei tarvitse välittää ja 10/leffaa/3kk -tarjous on voimassa.


Mitä tässä nyt yritän sanoa, niin aika monta pikkuepäselvyyttä matkan varrella on ollut. Isoimpana ihmetyksinä tietysti se, että puhelinmyyjä lupaili muutakin kuin pakettiin loppujen lopuksi kuului (vdsl-modeemi) eikä kymmestä ilmaisesta vuokraleffasta ole oikeasti mitään muuta tietoa kuin muistikuva siitä puhelusta... Jos en olisi tuota muistanut, niin olisikohan tullut leffoja vuokrattua? Olisikin hyvä, että moiset alennukset/ilmaisleffat näkyisivät "jossain".

Kaiken rutinan jälkeen kaikki toimii teknisesti ok, mutta aika monta asiaa on saanut jälkikäteen varmistella ja tarkastaa "jostain = foorumilta" kun niistä ei ole mitään oikeaa dokumenttia tai tilaus-/tarjousvahvistusta.

Elisan vastaavasta ei ole kokemusta. Asiakaspalvelu toimii ainakin Soneralla hyvin kunhan vaan jaksaa kysellä.

EDIT: Ja olikohan nyt niin, että tuota minun viihde-palvelua ei Kake-sovelluksella nyt pysty käyttämään..?
mulla on tää sama ongelma kanavia en saa millään näkyviin vaikka tuli viestit että voi ottaa kayttöön..
Hei Willie-,

Varmistathan että olet kytkenyt palvelun mukana toimitetun palvelureitittimen käyttään. Digiboxi kytketään laitteen keltaisiin ethernet portteihin. Punaisen portin pitäisi olla tyhjä.

Varmistathan siis että kytkennät on oikein.

Palauta tämän jälkeen laitteiden tehdasasetukset.

Intenon ohje ja Digiboxin ohje.

Mikäli ongelma ei poistu, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Moi,
milloin nelosen kaikkiin liigapeleihin tarkoitetut kanavat tulevat näkyviin koti tv:ssä?
Hei Edson,

Kanavat pyritään lisäämään nyt parin päivän sisällä.

Uudet kanavat lisätään kaapeliverkkoon ja IPTV -paketteihin:
4 Pro 3 HD kanavapaikka 153
4 Pro 4 HD kanavapaikka 154
4 Pro 5 HD kanavapaikka 155
4 Pro 6 HD kanavapaikka 156
4 Pro 7 HD kanavapaikka 157
4 Pro 8 HD kanavapaikka 158

Samalla 4 Pro 1-2 HD kanavat vaihtuvat kanavapaikoille 151-152 (vanhat 233-234).

Muutoksen jälkeen kaapeli-TV-verkon digisovittimen tehdasasetukset saattaa joutua palauttamaan ja kanavat hakemaan uudelleen.

Vastaa