Onneton tapaus S4


Heipä hei!

Otin vajaa puolisen vuotta sitten Soneralta kytkynä Samsung Galaxy S4 puhelimen.
Valitettavasti puhelin oli rikki jo paketin avausvaiheessa josta alkoi tajuton vääntäminen.

Tosiaan puhelin ollut alle puoli vuotta ja tänään vien puhelimen taas huoltoon.

Ostopäivästä lähtien akku kului järjettömän nopeasti, verkko katkeili, näytössä häiritöitä ja puhelin sekoili.
Yritin kaikkia ohjeita koittaa, mutta alan ihmisenä tiesin, että puhelin loppuenlopuksi päätyy jokatapuksessa takuuhuoltoon.
Vein puhelimen huoltoon ennen uutta vuotta. Puhelin lojui huollossa kuukauden koska huoltoliike (SCF) onnistui kaksi kertaa hukkaamaan takuukuitin jonka lähetin sähköpostitse. Vein kuitin lopulta henkilökohtaisesti liikkeeseen.
Saatuani laitteen takaisin akku oli vaihdettu, puhelin päivitetty ja näyttö vaihdettu. Päästyäni kotio huomasin verkossa pientä bugaamista ja näyttö oli vielä pahempi kuin huoltoon mentäessä.
Vein puhelimen uusiksi huoltoon samoista vioista. Pullistunut akku, näytössä häiriötä ja verkko sekoilee.
Sain puhelimen viime perjantaina takaisin. Puhelin ehti olla huollossa 8 päivää. Työselostus puhelimelle sama. HUOM! Puhelin oli myös "päivitetty uudempaan versioon" joka oli kusetusta sillä puhelimessa oli jo uusin versio.
Vien tänään puhelimen uudestaan huoltoon. Puhelin on ollut melki käyttökelvoton koko aika ja kysyisinkin nyt miten minun tulisi toimia jos saan puhelimen uudestaan takaisin samoilla vioilla. Olen tietenkin yhteydessä kuluttaja asiamieheen, mutta jos puhelinta ei korjata haluan purkaa kytkyn ja vaihtaa takaisin esim. iPhoneen joka minulla on ollut kytkynä aikoinaan teidän kautta.
Huollossa ravaaminen ja vaiva ovat tulleet maksamaan minulle paljon. Olen pari kertaa myös Sonera kaupassa käynyt näyttämässä laitetta, mutta kukaan ei osaa neuvoa muuta kuin viedä takuuhuoltoon.

Sen verran jo vit*** :neena olen paraikaa, että vaadin melkein jo teidän apua tässä hommassa.
Muuten kaikki Soneran palvelut ovat toimineen hyvin eikä mitään moittimista. Ongelmana tässä on nyt Samsungin takuuhuollon toimintatapa.

PS. Asun Tampereella ja huoltoliike sijaitsee Rantaperkiössä nimellä SCF

- Kimi

10 kommenttia

Hei zumi! Ompas uusi puhelimesi aiheuttanut sinulle harmia! Uskon kuitenkin että tilanne järjestyy parhain päin. Jos kävisi niin ikävästi, että puhelimesi olisi edelleen epäkunnossa huollon jälkeen, ota yhteyttä Asiakaspalveluumme niin reklamaation kautta pyrimme saamaan sinun kannaltasi parhaan ratkaisun aikaiseksi. Toivotaan kuitenkin että puhelin nyt tulisi huollosta hyvässä kunnossa takaisin!
Kuinka siinä kävikään:

http://www.youtube.com/watch?v=hPwuomyNXm0&feature=share&list=UUagFR4-OqU57yRBytijweHA&index=1

Mites nyt toimitaan? Sain puhelimen vikaselvityksellä "testattu 2h videoilla ja puhelin toimii". Asun myös 4G maston vieressä ja palkit on erittäin alhaiset.
Puhelin oireilee vieläkin samaa näyttöongelmaa vaikka huollossa on käyty nyt kolmatta kertaa. Tuntuu ettei puhelimelle ole tehty ikinä mitään. Vika on luultavasti niin syvällä, että olisi vain helpompi saada uusi puhelin. On kyllä jäänyt niin huono maku suuhun puhelimesta.

Video on tosiaan vähän huonosti tehty joten kannattaa katsoa ihan alusta loppuun jotta tajuaa ja näkee ongelman. Tulee myös selitettyä puutaheinää välillä.

Eniten nyt ärsyttää se, että maksan puhelimesta koko aika. Puhelin on nyt maksanut minulle suuren vaivan kun saa matkustaa huoltoon vähän väliä ja hermot koetuksella kun puhelimen kanssa jatkuvasti tapella
Hei zumi!

Pahoittelen, että Samsungin puhelimessa ilmenee edelleen ongelmia.

Valitettavasti vain huolto voi määrittää laitevalmistajan ohjeiden mukaisesti, vaihdetaanko laite uuteen vai ei. Soneran asiakaspalvelussa ei ole mahdollisuutta asiasta päättää. Toki voit halutessasi tehdä asiasta reklamaation soittamalla asiakaspalvelumme numeroon 0200 17000 (pvm/mpm), joka palvelee ma-pe klo 8-20 ja la 9-16.30.

Samsungin puhelimet voi nykyään toimittaa huoltoon myös R-kioskien kautta. Tässä vielä ohjeet:

1. Tarkista laitteesi tiedot tyyppikilvestä akun alta (mallikoodi, sarjanumero & IMEI-numero)
2. Soita Samsung-asiakastukeen 030-6227515
3. Saat tekstiviestinä Samsung pakettikoodin
4. Mene R-kioskille ja näytä koodi kassalla
5. Anna puhelin myyjälle

Palvelu on täysin sähköinen – sinun ei tarvitse tulostaa lomakkeita tai pakata laitetta etukäteen. Kun puhelimesi on huollettu, se palautetaan kotiosoitettasi lähinnä olevan R-kioskin noutopisteeseen. Tästä lähtee automaattinen tekstiviesti-ilmoitus sinulle. Tarvittaessa saat viestin esim. perheenjäsenen puhelinnumeroon. Mikäli varapuhelinta ei ole käytettävissä, saat tiedon palautuneesta laitteesta sähköpostina tai kirjeenä.

Voi olla muutenkin hyvä, jos soittaisit Samsungin asiakastuen numeroon 030-6227515 ja kertoa koko tilanteen heille.

Toivottavasti asiat järjestyvät ja saat käyttöösi toimivan puhelimen.


Ystävällisin terveisin

Tapani V
Moro!

No ensinnäkin en ole enään toimittamassa puhelinta huoltoon! Kolmas kerta huollossa on jo liikaa. Puhelin ei kertakaikkiaan vain toimi eikä se huollossa sen paremmaksi muutu.

Tein jo reklamaation Soneralle liittymän purkamisesta (vain puhelimen itse liittymä säilyy).
En jaksa tapella puhelimen kanssa enään!

On jäänyt niin kova paskan maku suuhun tuosta luurista, että kävin sitten hommaamassa väliaikaisesti iPhone 4S:än jotta tuo Simsalabim häipyy joko silmistäni tai saan TÄYSIN toimivan version joka varmasti kyllä menee myyntiin.

Hauskan asiasta tekee se, etten ole ainoa jolla on kyseisen puhelimen kanssa ollut ongelmia.

PS. Huomasin mielialani kohonneen ja näen maailman paljon kirkkaammin kun jätin Samsungin pöydälle ja siirryin käyttämään iPhonea
Hei zumi!

Mikäli olet tehnyt tästä jo reklamaation, neuvosin sinua tässä vaiheessa odottamaan reklamaation päätöstä asiasta.
Iiro_ kirjoitti:
Mikäli olet tehnyt tästä jo reklamaation, neuvosin sinua tässä vaiheessa odottamaan reklamaation päätöstä asiasta.


Juu! Reklamaation teosta on vasta viikko. Mitään hengenhätää ei ole sillä on toimiva puhelin käytössä.
zumi: Normaali reklamaation käsittelyaika on noin kaksi viikkoa, ja sinuun ollaan henkilökohatisesti yhteydessä tuosta reklamaation päätöksestä.
Noniin!

Reklamaation käsittelyn odottamisen aikana menin ostamaan itselleni jo toisen puhelimen (iPhone 4S). Ihan näin tiedoksi. Puhelin joka toimii <3

Mutta asiaan:
Sain postia viimeviikolla koskien jättämääni reklamaatiota.
Nyt voin sanoa ihan rehellisesti, että perse repee tämän asian kanssa!

Liitteenä on nyt sekä tekemäni reklamaation ja vastaus siihen.
Nyt on pielessä kyllä pahasti asiakastyytyväisyys. Reklamaation käsittelijä ei ole taatusti edes vilkaissut tätä keskustelua taikka tekemääni videota.

Nöyrryin eilen sen verran, että vein puhelimen sitten uudelleen huoltoon. Valitettavasti minuuttia vaille ollut kello oli liikaa huoltoliikkeelle ja he eivät halunneet enään palvella minua.
Vien puhelimen uudelleen huoltoon joku päivä kun kerkeän.

Rupee tuntuun siltä että joku oikeasti haluaa minun kärsivän tästä ostoksesta. Nauran jo itsekseni ääneen koko hommalle koska olen varmaan tulossa hulluksi..

Mikäli puhelin palautuu huollosta TAAS "ei vikaa" työselosteella niin sitten ei enään hyvä heilu. Kuluttaja asiamies on kaveri joka auttaa sitten tämän järjettömän sotkun ja pelleilyn kanssa.
Pistetääs vielä nuo liitteet kunnolla näkyviin niin saa muutkin ihmetellä:

Minun tekemä reklamaatio
http://files.jvalo.net/surina/rekla_sensuroitu.jpg

Vastaus reklamaatioon
http://files.jvalo.net/surina/rekla_vastaus_sensuroitu.jpg

Kannattaa tosiaan katsoa vielä YouTube video jonka tein (katsothan äänten kanssa)
http://youtu.be/hPwuomyNXm0
Päivitystä pitkästä aikaa:

Sain uuden puhelimen kun vein sen takuuseen ja pyysin puhelin vastaanottanutta virkailijaa katsomaan sitä. Myös myymälän "joku päälikkö" katsoi puhelinta. Totesivat, että puhelin tosiaan on viallinen. Käskin heitä kirjoittamaan puhelimen mukaan lapun jossa luki, että myös myymälän henkilöt ovat todenneet puhelimen vialliseksi.

Uuden puhelimen saatuani laitoin sen heti myyntiin ja myydyksi meni!

Mitä tästä opimme? Ei enään ikinä Samsungia!!

Vastaa