Opticam GSM Security Camera, toimivat MMS-asetukset?

  • 11 December 2014
  • 10 kommenttia
  • 16 katselukertaa

Otsikon mukaisia kameroita on meillä käytössä kaksi kappaletta, ja ne ovat toimineet tällaisilla setuksilla ainakin vielä marraskuussa:

Apn: wap.sonera.net
User:
Pass:
Ip: 195.156.25.33
Port: 9201
Home: http://mms.sonera.net:8002/


Kamerat on asetettu lähettämään liikettä havaitessaan multimediaviesteinä kuvia, mutta vähään aikaan kumpikaan kamera ei ole pystynyt lähettämään multimediaviestejä. Tekstiviestit kulkevat, mutta multimediaviestit eivät lähde liikkeelle; merkkivalo, joka ilmoittaa kameran tekevän jotain, vain palaa noin minuutin, ja sitten kamera luovuttaa.

Onko Soneran päässä poistettu käytöstä em. asetusyhdistelmä? Jos on, mikä olisi vastaava nykyään? Kokeilin jo jotain toista, mutta ei alkanut toimia silläkään. Nämä kamerat ovat vähän karvalakkilaitteita, ja mitkä hyvänsä asetusyhdistelmät eivät ole toimineet ennenkään, vaan ainoastaan tuo edellämainittu.

10 kommenttia

Hei Pauli80!

Kiitos viestistäsi ja pahoittelen vastauksen viivästymistä.

Soneran MMS-palvelussa on viime päivinä ollut teknisiä ongelmia, mutta ongelmat on saatu korjattua 14.1.2014.

Tässä voisi kokeilla seuraavia MMS-asetuksia:

MMS-yhteyspisteen nimi: mms
Välipalvelimen osoite: 195.156.25.33
Välipalvelimen portti: 8080
Käyttäjätunnus: tyhjä
Salasana: tyhjä
MMSC-osoite: http://mms.sonera.fi:8002

Mikäli näillä asetuksilla kamerat eivät lähetä MMS-viestejä, kannattaa testata kameroiden SIM-korttien toimivuutta puhelinlaitteessa, jos tämä vain on mahdollista.

Toivottavasti saat kamerat taas lähettämään MMS-viestejä.


Ystävällisin terveisin

Tapani V
Ei toiminut. SIM-kortin kokeilu puhelimessa on vähän hankalampi juttu, sillä nuo kamerat ovat mekaanisesti sen verran huteria, että on kyseenalaista, saisiko niitä enää kasaan. Toinen kameroista piti vaihtaa jo käyttöönoton yhteydessä, kun liitin irtosi akun johdosta. Ja SIM-kortti on tietysti akun alla...

Tuli mieleen, että mikähän tuo aiemmin käytetty portti 9201 on ollut? Kameran ohjeissa neuvottiin suoraan käyttämään sitä, mutta muistaakseni joissain vanhoissa Soneran ohjeissa ensisijaisesti neuvottiin käyttämään jotain toista, ja 9201:tä vasta jos ensisijainen ei toimi.

Lähinnä ajattelin, että olisiko se ollut jokin vanhoille yksinkertaisille laitteille tarkoitettu yhteensopivuusjärjestely, vähän samaan tapaan kuin joistain nettisivustoista on myös kevytversiot? Jos siitä on kyse, löytyisikö vielä vastaavaa?
Meilläkin Opticam Security Camera, viimeksi saatu kuva 13.11.2013. Sen jälkeen ei toimi, vaikka tekis mitä. Easy prepaid kortti toimii kyllä vanhassa Nokian puhelimessa, mutta ei enää kamerassa lähetä kuvaa, tekstiviestit toimii täälläkin.
Alkuperäiset asetukset:
Apn: easy-mms
Ip: 195.156.025.033
Port: 9201
Home: http://mms.sonera.fi:8002
siis näillä asetuksilla toimi marraskuussa, mutta ei toimi enää.
porttina kokeiltu myös 8080, ei toimi
kokeiltu myös Paulin alkuperäisiä asetuksia, ei toimi.
Toivoisinkin Soneralta vastausta, miten kamera saadaan toimimaan ja mitä muutoksia verkkoon tehty.
Nyt löytyi ratkaisu ongelmaan. Mene lähimmälle R-Kioskille, osta DNA repaid simkortti, laita kortti ensin puhelimeen ja poista pin koodin kysely ja lähetä kokeeksi yksi MMS viesti. Sen jälkeen laita simkortti kameraan. Lähetä kameraan tekstiviesti salasana#21#mms#dna#mms#10.1.1.2#9201#http://mmsc.dnafinland.fi#
Ja kas kummaa, kamera toimii jälleen
HYVÄSTI SONERA
Hei Pauli80!

Pahoittelen, että asetukset eivät toimi kameroissasi.

Jotta asiaa voidaan tutkia Soneran matkapuhelinverkon ja liittymiesi sekä MMS-asetusten osalta, pyytäisin sinua ottamaan yhteyttä vikapalvelumme numeroon 0206 90101 (pvm/mpm), joka palvelee ma-pe klo 8-20 ja la 9-16.30.

Yakulle: Hieno homma, että sait kamerasi toimimaan.


Ystävällisin terveisin

Tapani V
Onkohan tähän jo löytynyt ratkaisua?

Itselläni myös samainen Opticam-kamera on ollut MMS-mykkänä viime vuoden lopusta. Saldoa ja hermoa on mennyt yrittäessä kaikkea mahdollista, mutta kuvaa ei saa enää millään tulemaan. Tekstarit kyllä toimii.
Korttia on kokeiltu kännykässä, josta kuvat tulee ok. Eli ongelma on sama kuin em. kirjoittajilla.

Kiitokset etukäteen.
Minä havaitsin tammikuussa että mökin hälytinkamerasta (Nokia Observation) ei saa tulemaan kuvia. Soitin Soneran tekniseen tukeen ja laittoivat hälyttimen numeroon perusnetin kun "ei MMS viestejä mene enää eteenpäin ilman nettikytkentöä".
No ei sieltä ole tullut senkään jälkeen edes pyytämällä kuvaa, eikä enää tule viestiäkään "multimedian lähetys epäonnistui". Normaali tekstiviesti toimii esim. lämpötilan kysely. Ei ollut mahdollisuutta lähteä satojen kilometrien päästä ottamaan korttia pois laitteesta, resetoimaan pystyn kyllä tekstiviestillä, ja tekstivastaus tulee kun virta taas päällä.
Näillä toimenpiteillä Sonera valmistelee vieroitushoitoa meille pitkäaikaisasiakkaille. Muutoksia tehdään sokkona, eikä oteta jo olemassa olevien liittymien toimivuutta huomioon.
Hei, meille on tehty vikailmoitus: Opticam GSM Security Camera ja toimivat MMS-viestit. Tiedossa ei ole mitään yleistä ongelmaa asian tiimoilta. Tutkimme asiaa ja mikäli löydämme siitä jonkun ratkaisun asiaan, niin ilmotan siitä tänne.

Ystävällisin terveisin,

Pia
Sonera tekninen asiakaspalvelu
Vaihdoin myös DNA prepaidiin ja hyvin toimii. Kiitokset Yakylle vinkistä ja asetuksista.

Tämä ongelma koskettanee myös muitakin kuin Opticamin laitteita, kuten edelläolevasta kommentista voi päätellä.
Meidän hälytyslaite (Nokia Observation kamera) joka lopetti kuvien lähettämisen syksyllä. Soitin soneralle 27.1.Ongelma ei poistunut. Nyt mökille tultuani 10.4. testattiin laitteita ja kuvat ei lähde pyytämällä eikä liikkeen havainnon jälkeen, mutta tietokoneeseen kytkettynä ja siellä otettu ja lähetetty kuva tulee sinne minne ohjaan (kännyyn tai s-postiin).
Soitin tekniseen tukeen 14.4. klo 14.40 ja tarkistimme MMS asetukset, ovat oikein. Lupasivat tutkia siellä kytkentöjä ja soittaa takaisin.
Vaadin että hälytttimestä lähetetyt tekstiviestit 10.4. alkaen poistetaan laskustani siihen asti kunnes Sonera saa kytkennöt "entiselle" mallille ja toimimaan.
Odotan edelleen teknisen tuen puhelinsoittoa.!

Vastaa