PS3, Xbox360, Thomsonin modeemi ja Sonera

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 0 katselukertaa

Elikkäs, itsellä on 100/10 netti, mutta PS3:lla NAT-tyyppi on 3 ja boxilla strict. EN siis pääse käytännössä mitään peliä pelaamaan enkä voi edes lähettää tai vastaanottaa viestejä. Soneran kaupassa vastaus oli "emmä tiiä, mä oon tääl vaa töis" ja asiakaspalvelussa haistatettiin vitut ja lyötiin luuri korvaan. Reklamaatio on jo lähdössä Soneran suuntaan, mutta miten saan netin toimimaan myös pelikonsoleilla? Toisella reitittimellä, 100e:n D-linkillä pelit toimii kuten pitää, mutta Thomsonin romulla ei mitään toivoa. Aiemmalla nettiliitymällä, DNA:lla, kaikki toimi kuten pitikin. Harmi kun kämppiksen piti mennä vaihtamaan sopimusta huonompaan lafkaan omin päin.

Olen jo jonottanut Soneran asiakaspalvelussa noin 10h, käynyt kaupassa ja lukenut foorumeja, mutta Helpsonin seksilinjoille en ole soittamassa. Liian kallista, no mutta, sonera on.

1 kommentti

Käytössä on viestistäsi päätellen Laajakaista Extra ja siinä Thomson TG789vn -palvelureititin. Thomson-palvelureititin toimii sisäverkon DHCP-palvelimena eli jakaa siihen kytketyille verkkosovittimille IP-osoitteet, joten siihen kytketyissä verkkolaitteissa tulee olla automaattinen IP-osoitteen haku käytössä.

Onko PS3:n verkkosovittimessa kiinteä IP-osoite, maski, gateway ja DNS-palvelimet määritettynä mainitsemallesi D-Linkin reitittimelle? Jos on, tuskin toimii Thomsonin kanssa. Muuta siinä tapauksessa PS3 DHCP-clientiksi eli automaattinen IP-asetusten haku käyttöön.

Tässä on kyse kahden sisäverkon laitteen välisestä liikenteestä. Sillä ei ole merkitystä minkä operaattorin laajakaistayhteys on käytössä, vaikka lienee helpottavaa haukkua operaattori kun ei muutakaan voi. Tänne Keskustele ja kysy -palstalle voi kyllä kirjoittaa myös asiallisesti. Se olisi jopa toivottavaa.

Vastaa