Packet loss / High ping

  • 11 December 2014
  • 6 kommenttia
  • 9 katselukertaa

Joka ilta (päivällä toimii yleensä ok) tökkii liikenne aika pahasti seuraavissa kohdissa:

Hop Sent Err PL% Min Max Avg Host Name / [ip]
5 660 50 7.6 7 392 35 ip-hml-5673ff-9.dhcp.inet.fi [86.115.255.9]
6 181 42 23.2 13 2659 122 hls-b1-link.telia.net [62.115.140.94]
7 137 4 2.9 20 1913 84 s-bb4-link.telia.net [80.91.247.220]
8 313 43 13.7 40 2653 189 ffm-bb2-link.telia.net [213.155.135.30]
9 15 0 0.0 43 1833 300 ffm-b10-link.telia.net [62.115.137.223]
10 660 55 8.3 42 2573 175 bcc-ic-153871-ffm-b10.c.telia.net [80.239.195.74]

Jos ei tökkää tuohon ensimmäiseen niin jokin noista telia.net servereistä takkuaa varmasti.

Samaa jatkunut ainakin kuukauden joka ilta.

http://www.pingtest.net/result/105799223.png
http://www.speedtest.net/my-result/3745528336

Olettaisin että ongelma on tiedossa, mutta onko siihen tulossa ratkaisua vai pitääkö vaihtaa palveluntarjoajaa?

Yhteys siis 100/10.

6 kommenttia

Moikka Eppu472!

Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin voidaan kurkata liittymää. Tämä oli kuiten aikaisemmin toiminut normaalisti myös iltaisin?
Juha- kirjoitti:
Moikka Eppu472!

Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin voidaan kurkata liittymää. Tämä oli kuiten aikaisemmin toiminut normaalisti myös iltaisin?


Lisäsin asiakasnumeron. On tuon kanssa ollut joskus aiemminkin ongelmia, mutta harvoin (kerran pari kuukaudessa). Viime aikoina on tosiaan joka ilta ollut aika tukossa.
ip-hml-5673ff-9.dhcp.inet.fi [86.115.255.9]

Tämä on siis se pahin ongelma tällä hetkellä. Koska tuo vaikuttaa kaikkeen.

Nuo Telia.net ongelmat häiritsee lähinnä vain pelaamista netissä.

Missä kohtaa tuo ongelma niin kun on? Aina.comin juttuja?
Hei Eppu472,

Olikohan sinulla asiakasnumerossa kirjaimia? Jos oli niin liittymäsi on vielä Ainan puolella. Tällöin kannattaa olla yhteydessä numeroon 0800 92019, niin saadaan ongelmaa selvitykseen.
Olin yhteydessä antamaasi puhelinnumeroon ja päivä tämän jälkeen minulle tuli tekstiviesti että: "Laajakaista yhteytenne näyttäisi toimivan jne...."

Ei toimi.

Ongelma siis edelleen sama.

Packet loss on 30-40% osoitteessa ip-hml-5673ff-9.dhcp.inet.fi [86.115.255.9] joka ilta noin klo 1700 eteenpäin. Aamupäivisin se tosin on vain 1-3% luokkaa.

Kaikki liikenne kulkee siis tuon kautta. Joku Aina.comin osoitehan tuo on (http://ns.myip.ms/view/ip_addresses/145 ... 15.255.255) mutta onko se nyt sitten minun tehtäväni soittaa erillisiin teknisiin tukiin (esim. Ainalle jne.) vaikka liittymäni on nykyisin Soneran?
Soitin tänään Ainan vikapalveluun. Kerroin ongelmani kuten yllä. Sain hyvin asiallisen vastauksen joka meni jokseenkin näin:

Vika on heidän tiedossa ja on ollut jo jonkin aikaa. Siihen on tulossa korjaus, mutta ei vielä pitkään aikaan. Kysyin aikataulua tarkemmin, mutta siihen en saanut vastausta.

Oikein kiva.

Vastaa