Päivitin eilen 4g liittymään

  • 11 December 2014
  • 6 kommenttia
  • 1 katselukerta

Hei,

Päivitin eilein 4g liittymään. Osta hetkellä lupailtiin isoja nopeuksi ja pienellä alhaalla lukee vaihteluväli.
Mutta ongelma on se, että viitteellisellä alueella minulla pitäisi toimia 4g ja se on päällä, mutta en saa tehoja irti. Kaverilla oli samanlainen ongelma erillä liittyjän antajalla. Niin liittymän antaja laittoi laitteeseen jonkun päivityksen ja nopeudet alkoivat oleen kohaalla. Miten soneralla onko mahdollista saada nopeudet siihen kuntoon mitä mainoksissa luvataan?

6 kommenttia

Heippa!

Katselin asiakasnumerosi perusteella kotiosoitteesi ja siellä ei ole vielä 3G DC tai 4G-verkkoja. Tämän takia liittymä ei ole 4G-verkkoon vielä luultavimmin päätynyt. Vai onko kyseessä jokin muu osoite, jossa käytät liittymääsi? Voisit antaa suuntaa antavan yleisen osoitteen (älä siis anna kotiosoitettasi tässä), niin katsomme millaista verkkoa alueela on.
sebastian kirjoitti:
Heippa!

Katselin asiakasnumerosi perusteella kotiosoitteesi ja siellä ei ole vielä 3G DC tai 4G-verkkoja. Tämän takia liittymä ei ole 4G-verkkoon vielä luultavimmin päätynyt. Vai onko kyseessä jokin muu osoite, jossa käytät liittymääsi? Voisit antaa suuntaa antavan yleisen osoitteen (älä siis anna kotiosoitettasi tässä), niin katsomme millaista verkkoa alueela on.


Hei olen nyt muuttanut Pälkäneeltä Pirkkalaan ja täällä kiinnostaisi tietää onko Soneralta koska tulossa LTE-verkkoa haja-asutusalueille?Muutan Sorkkalantie, 33980 Pirkkala. Mikä on LTE-suunnitelmat siellä? Olen asunut nyt Pälkäneellä Elisan LTE-verkon pari kuukautta ihan ilman antennia ja ennen antennilla Kangasalta. Mutta joutuu muuttamaan, koska Pälkäneellä palvelut kaukana. Niin miten on LTE-laita täällä osoitteissa?

Olen kuullut, että LTE 800 tulisi lentokentän alueelle, mutta tuleeko muuallekin? Vai otanko DNA:n joka tänne lupaa LTE:tä.
museomies kirjoitti:

Vai otanko DNA:n joka tänne lupaa LTE:tä.


Operaattorit LUPAA vaikka mitä mutta se mikä toimii on ihan eri juttu.

Kokeile, testaa. Älä usko lupauksiin jotka usein ovat vain myyntikikkoja.
JOO nämä eivät toimi aina, olen huomannut. Käytiin kaverin kanssa retkelle päiväksi kodalle grillattiin, juotiin, naurettiin ja nautittiin ajasta. Otettiin läppäri mukaan, puhelimet, varaavat akut ja pari makuupussia sekä ruokaa päiväksi. Niin huomattiin, että mulla oli Elisa ja Sonera niin kumpikaan ei oikein toiminut alueella kunnolla 3G-verkossa. Kaverin DNA sen sijaan toimi edes jotenkin.

Sillä sitten katsottiin leffa läppäriltä ja kuunneltiin Spotify musiikkia. Soneran mukaan foorumilla sanottiin hyvin selkeästi, että siellä ei tukiasemat ole ihan lähellä, joten ei ihme jos ei metsään kanna. Mutta grillissä oli siellä hyvää makkaraa ja kodassa mukavan lämmin yö makuupussissa. Oli kaikesta huolimatta hyvä päivä. DNA pelasti.

Mutta olen sitä mieltä, että mobiiliyhteys on silti hyvä juttu, koska minä haluan päästä nettiin kun en ole kotona ja on musiikkia puhelimessa netin kautta toistettavaksi riittämiin. Mutta uskon, että 4G LTE yhteydet tuovat parannusta kuuluvuuteen ja jos ei, niin ainakin nopeudet kasvaa kuuluvuusalueilla.
Hei museomies!

Kiitos viestistäsi.

Suunnitelmien mukaan Sonera rakentaa 4G-verkkoa Pirkkalaan Sorkkalantien alueelle, mutta 4G-verkko otetaan käyttöön vuoden 2015 viimeisellä neljänneksellä. Toki suunnitelmat voivat muuttua, mutta näillä näkymin alueen 4G-verkko otetaan käyttöön reilusti yli vuoden kuluttua.


Ystävällisin terveisin

Tapani V
Kiitos.

Olen nyt muuttanut sinne ja Tele Finlandin puheliittymä toimii hyvin 3G verkossa. Tarpeeksi megoja käyttööni. Pääliittymä toimii kanssa.

Kiitos Soneralle hyvästä yhteydestä.

Vastaa