Pakkomyynti

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 5 katselukertaa

Olette pakko myyneet Hyvinkään vuokra-asunnot oy:n asukkaile laajakaista yhteyden, joka ei toimi(tökkii, sivunlataamisvirheet, yhteyden aikakatkaisu.) Vaikka yhteys on hitain, oletamme että yhteys toimii moitteetomasti. Olen kyllä tietoinen , että voin ostaa nopeamman yhteyden , mutta katson etten ole velvollinen siihen, koska minulle on pakkomyyty tämä liittymä(vuokran yhteydessä joudun joka tapauksessa maksamaan tästä yhteydestää). Voisiko vika olla modeemissa, mikä oli myös ostettava liittymän vaihtuessa.(Netgear valkoinen) Pikaista vastausta odotellessa.

5 kommenttia

Teemueel: Useat internet-sivut ovat kovin isoja ja alhaisemmalla nettiliittymän nopeudella voi tulla ilmoittamiasi virheilmoituksia. Katkeaako internet-yhteys modeemista asti? Tämän näkee yleensä modeemista.
Katsoin liittymääsi ja en huomannut liittymän arvoissa mitään sellaista, mikä suoralta kädeltä selittäisi asiaa. 1M yhteysnopeus on tänä päivänä aika alhainen ja esimerkiksi nettipankit suosittelevat 2M yhteysnopeuden käyttämistä, jotta palvelu toimii.

Modeemin resetoinnista voi olla joskus apua. Se tapahtuu pitämällä virtajohtoa irti seinästä minuutin ajan. Joistakin modeemeista löytyy myös RESET-painike, jonka avulla resetoinnin voi tehdä.
No miksi ihmeessä sitten taloyhtiöille myydään 1m nettiä jos TIEDETÄÄN että se ei toimi...järki käteen. Modeemi on resetoitu monesti eikä apua ole siitäkään.
Hei Teemueel!

Alin nopeusluokka soveltuu netin peruskäyttöön, mutta kuten Tanja jo aiemmin mainitsikin saattaa joillakin sivuilla nopeus olla riittämätön. Suosittelen kokeilemaan korkeampaa nopeusluokkaa, josta meiltä löytyy hyviä tarjouksiakin. Nopeudennoston voit tehdä Myyntipalvelussamme.

Mikäli ongelma on kuitenkin jatkuvaa, eikä johdu modeemista, voit tehdä myös vikailmoituksen Tekniseen Asiakaspalveluun.
Määritteletkö mulle netin peruskäytön? jos joka sivulla missä käyn aktiivisesti aikaajoin tulee sivunlataamis virheitä tai yhteys keskeytyi? MIKSI TARJOATTE 1M JOS TIEDÄTTE ETTÄ SE EI TOIMI? Ja miksi ostaisin paremman yhteyden teiltä? joudun silti maksamaan tätä nykyistä yhteyttä joka kuuluu vuokraan... Jos paremman netin ostaisin en todellakaan ostaisi sitä teiltä..
Moi Teemueel!

Kuten Hilda jo aiemmin mainitsikin, voit ottaa yhteyttä Vikapalveluumme laajakaistan ongelmatilanteissa. Suosittelen siltikin testaamaan liittymää toisella modeemilla tai vaihtoehtoisesti testata omaa modeemia varmasti toimivassa liittymässä ennen vikailmoituksen jättämistä.

Se, miksi tarjoamme 1M yhteyden vuokraan kuuluvana, johtuu ihan taloyhtiön ja Soneran välisestä sopimuksesta. Siinä on määritelty millä tekniikalla, nopeudella ja hinnalla laajakaista tarjotaan.

Tottakai sillä on eroa, surffaako sivuilla joissa on paljon kuvia, liikkuvaa kuvaa jne vai pelkkää tekstiä sisältävillä sivuilla. Mitä suurempi nopeus, sitä pikaisemmin kuvat, videot jne avautuvat. Otetaan esimerkiksi Youtube, kyllä 1M nopeudella videoita voi katsoa, mutta lataus kestää pitkään ja kuva todennäköisesti tökkii. Jos samaa pätkää katsoo 10M kaistalla, on käyttökokemus täysin eri.

Vastaa