Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
rousve-67_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Palvelu ontuu pahasti

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Olemme rakentamassa uutta taloa ja olemme ajatelleet hankkia sinne kaapelitelevision. Soitto 1. Soneraan: tiedustelua sekä liittymiskaavakkeiden tilaus, tiedustelin myöskin kaapeleiden toimittamisesta tontille, jotta ne saataisiin kaivettua maahan samalla kun muutkin kaapelit/putket. Soitto 2. tiedustelin edelleen kaapelin toimittamisesta tontille. Soitto Soneralta, meille tulleet väärät liittymiskaavakkeet ja toimittavat uudet, kysyin samalla kaapeleiden toimittamisesta tontille. Soitto 3. Soneraan, kysyin kaapeleiden toimittamisesta tontille, pitkällisen odottelun (n. 20 min) sanottiin että soittaa Johtotieto Oy:öön, siellä taas sanottiin että kyseinen asia ei heille kuulu ja soita Soneraan. Soitto 4. Soneraan, kerroin asiani neljännen kerran, neljännelle eri henkilölle, tarvitsen kaapelia ja pikaisesti, kytkemisen ehtii tehdä kun talo valmistuu, jälleen pieni odotus, jonka jälkeen sain tiedon että Relacom on se joka hoitaa kaapelit ja kytkemiset jne. Soitto siis Relacomiin, yrityksessä ruuhkaa ja jättivät soittopyynnön. Soittoa ei sitten kuulunut ja uusi soitto Relacomiin, vihdoin joku oli langan päässä, kerroin pitkän tarinani ja ongelmani, tarvitsisin kaapelia pikaisesti. Kuunteli ja aikoi palata asiaan. Mitään ei kuulunut taaskaan. Pari päivää tästä näin tien laidassa Relacomin auton pysähtyneenä, lähellä tulevaa kotiani. Äkkijarrutus ja miehen puheille, paikalla toinenkin mies eri autolla, kerroin tilanteeni ja ongelmani, molemmat kirjasivat nimeni, numeroni ja asiani ylös, sanoivat että johan tuollainen kaapelinpätkä löytyy vaikka kuusen alta. Mieleni piristyi sillä kaivinkoneet olivat jo tontilla. No, näin kyseisiä miehiä lounasaikaan ja kysyin että kuinka on? Kädet nousivat nyt pystyyn ja totesin että antaapa nyt asian olla!
Enää en tuhlaa aikaani ja energiaani tämän asian hoitoon, odottelen sitä pukumiestä sitten tulevan paikalle kaapelin kanssa, kun talon piha on saatu jo laitettua kuntoon.

Tarinassa voi olla hieman muistista johtuvaa epätarkkuutta, mutta Sonera tallentaa kaikki puhelut juuri asiakaspalvelun parantamiseksi, ja sieltä voi asioita tarkistaa.

Onneksi antenniputki ja antenni eivät ole kalliita.

Terveisin Vesa

jk. Relacomin miehet vinkkasivat että vieläkö Sonera myy kuparikaapelia kun he ovat juuri rakentamassa tulevaan asuinalueelleni valokaapelia ja valmistuu syksyllä.
2 vastausta
sevk_
Vakiokalustoa ☆
  • 1 custom-general.kudos
  • 226 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Piha säästyy vetämällä 110 kaapeliputki (TEL-B punaisena esimerkiksi) siististi päätettynä kaapelikaivoon tontin rajalle ja hieman vähemmän rouheammalla putkella keskukselle asti. Saa vedettyä sen kuidunkin nätisti, kun on ajankohtainen. Tiivisteet jatkoihin, niin ei mene vettä putkeen niin helposti. Jotain narua vetoa kestävää vetolangaksi putkeen. Ei tarvitse odottaa kaapelia ja vetäjiä.

Sähköurakointipuolella tullut huomattua, että välillä saa sitä hituvirtapuolen aliurakoitsijaa metsästää tekemään työnsä.
Toimiva EPG-opas olisi iloinen asia. Soneran asiakkaana et sitä saa. Yläkerran hemmoa saa kiittää siitä, että tulee edes kuva satunnaisia pätkimisiä ottamatta lukuun hyvin perille. Eikä se datapuolikaan hyvin toimi. Paljon kehuttu 4G, 10/10 Mbps on jo hyvä suoritus.
Marjaana_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 198 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei rousve-67!

Pahoittelut, ettei asiakaspalvelu osannut heti kertoa oikeaa tahoa kaapeleita varten. Ja olisihan se oikea sopimuskin pitänyt lähettää heti ensiyrittämällä.

Hieno juttu, jos alueelle on tulossa valokuitua, sillä hyvin usein kaapeli TV toimii valokuidun kautta. Ehkä olikin onni onnettomuudessa, ettet sitä vielä ottanut. Sinun kannattaa ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, jossa voidaan selvittää tarkempi saatavuus kuidulle ja sen kautta tuleville palveluille.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Tämän osion uusimmat keskustelut