Palvelureititin siltaavaksi?

  • 11 December 2014
  • 9 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Hei!

Onko mahdollista saada yksi portti palvelureitittimestä siltaavaksi.
Itse kun joudun käyttämään toista reititintä kotiverkossa, kun thomson palvelureitittimen portit ovat vain 100 M.
Jos ei saa, niin onko tulossa sellaista reititintä jossa olisi 1000 M portit tai saisi yhden portin siltaavaksi.

Tämä olisi erittäin tärkeä asia itselleni ja varmaan monille muillekin.
Paljon mieluummin tietysti käyttäisin vain tuota omaa d-linkin(dir-855) reititintä, mutta en saanut koti-tv:tä
toimimaan sillä.

9 kommenttia

Seuraavanlaista kirjoittelin toiseen topicciin:












 
Palvelureitittimeen asiakkaalle mahdollisuus laittaa vaikka edes yksi portti siltaavaksi. Eli siis saisi oman IP:n omalle reitittimelle.

Miksi?

- Ei voi rakentaa sisäverkkoa Soneran palvelureitittimen taakse koska siihen on etäyhteysmahdollisuus Soneralla, ruotsin Telialla, Helpsonilla ja herra tietää kenellä kaikilla (jotka tietävät etätunnarit).

- Voisi käyttää omaa reititinta jonka taakse oma sisäverkko (jolla siis ulkoinen IP, eli ei olisi NATin takana->sisäverkko kahden NATin takana->haittaa etäyhteyksiä, jne.). Miksi? Omalla reitittimellä saisi esim. gigabitin sisäverkon, PALJON paremmat mahdollisuudet säätää reititintä ja sitä kautta oman sisäverkon toimivuutta/ominaisuuksia.

- Parempi WLAN (n-sukupolven).

- Porukka varmaan keksii lisää näitä syitä.

En näe mitään haittaa tästä Soneralle, joten miksi ette antaisi optiona asiakkaille tätä mahdollisuutta?

Soneran asiakkaat: jos haluatte tätä itsekin, laittakaa vikailmoituksen kautta tästä toiveenne menemään, vain ja ainoastaan he tulevat tätä miettimään jos he saavat tarpeeksi pyyntöjä eri asiakkailta. En uskoisi tähän topicciin kirjoittelusta otettavan paljonkaan onkeen heidän puoleltaan.

(Edes) yhden portin siltaavuutta on toivottu, ja olen itsekin laittanut asiasta palautetta / pyyntöjä eteenpäin. Mitään uutta ilmoitettavaa asian suhteen ei tällä hetkellä kuitenkaan ole.
Veikko kirjoitti:
(Edes) yhden portin siltaavuutta on toivottu, ja olen itsekin laittanut asiasta palautetta / pyyntöjä eteenpäin. Mitään uutta ilmoitettavaa asian suhteen ei tällä hetkellä kuitenkaan ole.


Yrittäkää saman tien saada niin että sen IPTV purkin voisi kytkeä siihen yhteen siltaavaan porttiin. Tämähän ei kai vaatisi juurikaan muuta kuin sen, että teidän dhcp-palvelin vastaisi myös dhcp-optio-kyselyyn jossa kerrotaan urli josta se voi ladata firmiksensä.
Veikko kirjoitti:
(Edes) yhden portin siltaavuutta on toivottu, ja olen itsekin laittanut asiasta palautetta / pyyntöjä eteenpäin. Mitään uutta ilmoitettavaa asian suhteen ei tällä hetkellä kuitenkaan ole.


Auttaisiko tai nopeuttaisiko asian etenemistä vikailmoitusten tekeminen? Meitä joita ..hatuttaa.. tämän uuden palvelureitittimen "ominaisuudet" on kuitenkin aika monta keskusteluista päätellen.

Itse ainakin sopimuskauden päätyttyä mielummin irtisanon Koti-TV:n ja siirryn katsomaan antennilähetyksiä kuin kärsin tästä nykyisestä palvelureitittimestä.










hulkki kirjoitti:
Auttaisiko tai nopeuttaisiko asian etenemistä vikailmoitusten tekeminen?















 
Soneran asiakkaat: jos haluatte tätä itsekin, laittakaa vikailmoituksen kautta tästä toiveenne menemään, vain ja ainoastaan he tulevat tätä miettimään jos he saavat tarpeeksi pyyntöjä eri asiakkailta. En uskoisi tähän topicciin kirjoittelusta otettavan paljonkaan onkeen heidän puoleltaan.

Onneksi tuli luettua palstaa. Meinasin ottaa koti-tv:n, mutta ei tule enää mieleenkään johtuen tuosta vajaavaisesta reitittimestä. modeemin hallinta surkeaa. Ei sillattavuutta, en meinannu uskoa
todeksi.
Elisalla saa viihteen mukana modeemin hallinnan ja laitteet sillattua.
Hei!
Vikailmoituksen tekeminen tässä tilanteessa ei ratkaise asiaa, koska kyseessä ei ole vikatilanne. Suoraan asiakkailta saatu palaute on aina arvokasta tietoa, kun kehitämme ja parannamme palveluitamme ja tuotteitamme. Palautteenne on huomioitu ja ohjattu eteenpäin asiasta vastaavalle taholle.
Hilda kirjoitti:
Vikailmoituksen tekeminen tässä tilanteessa ei ratkaise asiaa, koska kyseessä ei ole vikatilanne.

Jaa, ketähän tässä nyt sitten uskoisi, ilmeisesti ei ketään. Nimittäin, Soneran vikapalvelusta minulle on sanottu, että vikailmoituksia kannattaa tehdä mahdollisimman monen eri asiakkaan jotta se "volyymi" asialle nousisi.

Itse olen viime aikoina alkanut tuohon asiaan skeptisesti suhtautua, mutta olen jo paljon aikaisemmin unohtanut kaiken toivon "Palautteenne on huomioitu ja ohjattu eteenpäin asiasta vastaavalle taholle"-viesteihin ja tähän foorumiin. (Miksi sitten kirjoitan? Hyvä kysymys..)
Hei. Palautetta, niin risuja, ruusuja kuin kehitysehdotuksiakin voi ja kannattaa antaa myös Palautelomakkeen kautta.

Vastaa