Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
tomi3_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Palvelureititin siltaavaksi?

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei!

Onko mahdollista saada yksi portti palvelureitittimestä siltaavaksi.
Itse kun joudun käyttämään toista reititintä kotiverkossa, kun thomson palvelureitittimen portit ovat vain 100 M.
Jos ei saa, niin onko tulossa sellaista reititintä jossa olisi 1000 M portit tai saisi yhden portin siltaavaksi.

Tämä olisi erittäin tärkeä asia itselleni ja varmaan monille muillekin.
Paljon mieluummin tietysti käyttäisin vain tuota omaa d-linkin(dir-855) reititintä, mutta en saanut koti-tv:tä
toimimaan sillä.
9 vastausta
Poistettu käyttäjä
 

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Seuraavanlaista kirjoittelin toiseen topicciin:

 
Palvelureitittimeen asiakkaalle mahdollisuus laittaa vaikka edes yksi portti siltaavaksi. Eli siis saisi oman IP:n omalle reitittimelle.

Miksi?

- Ei voi rakentaa sisäverkkoa Soneran palvelureitittimen taakse koska siihen on etäyhteysmahdollisuus Soneralla, ruotsin Telialla, Helpsonilla ja herra tietää kenellä kaikilla (jotka tietävät etätunnarit).

- Voisi käyttää omaa reititinta jonka taakse oma sisäverkko (jolla siis ulkoinen IP, eli ei olisi NATin takana->sisäverkko kahden NATin takana->haittaa etäyhteyksiä, jne.). Miksi? Omalla reitittimellä saisi esim. gigabitin sisäverkon, PALJON paremmat mahdollisuudet säätää reititintä ja sitä kautta oman sisäverkon toimivuutta/ominaisuuksia.

- Parempi WLAN (n-sukupolven).

- Porukka varmaan keksii lisää näitä syitä.

En näe mitään haittaa tästä Soneralle, joten miksi ette antaisi optiona asiakkaille tätä mahdollisuutta?

Soneran asiakkaat: jos haluatte tätä itsekin, laittakaa vikailmoituksen kautta tästä toiveenne menemään, vain ja ainoastaan he tulevat tätä miettimään jos he saavat tarpeeksi pyyntöjä eri asiakkailta. En uskoisi tähän topicciin kirjoittelusta otettavan paljonkaan onkeen heidän puoleltaan.
Veikko_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 713 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
(Edes) yhden portin siltaavuutta on toivottu, ja olen itsekin laittanut asiasta palautetta / pyyntöjä eteenpäin. Mitään uutta ilmoitettavaa asian suhteen ei tällä hetkellä kuitenkaan ole.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/ohjeet/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan ja Ohjeet ja vinkit.
kamina_
Kommentaattori
  • 1 custom-general.kudos
  • 52 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Veikko kirjoitti:
(Edes) yhden portin siltaavuutta on toivottu, ja olen itsekin laittanut asiasta palautetta / pyyntöjä eteenpäin. Mitään uutta ilmoitettavaa asian suhteen ei tällä hetkellä kuitenkaan ole.


Yrittäkää saman tien saada niin että sen IPTV purkin voisi kytkeä siihen yhteen siltaavaan porttiin. Tämähän ei kai vaatisi juurikaan muuta kuin sen, että teidän dhcp-palvelin vastaisi myös dhcp-optio-kyselyyn jossa kerrotaan urli josta se voi ladata firmiksensä.
hulkki_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 38 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Veikko kirjoitti:
(Edes) yhden portin siltaavuutta on toivottu, ja olen itsekin laittanut asiasta palautetta / pyyntöjä eteenpäin. Mitään uutta ilmoitettavaa asian suhteen ei tällä hetkellä kuitenkaan ole.


Auttaisiko tai nopeuttaisiko asian etenemistä vikailmoitusten tekeminen? Meitä joita ..hatuttaa.. tämän uuden palvelureitittimen "ominaisuudet" on kuitenkin aika monta keskusteluista päätellen.

Itse ainakin sopimuskauden päätyttyä mielummin irtisanon Koti-TV:n ja siirryn katsomaan antennilähetyksiä kuin kärsin tästä nykyisestä palvelureitittimestä.
Poistettu käyttäjä
 

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
hulkki kirjoitti:
Auttaisiko tai nopeuttaisiko asian etenemistä vikailmoitusten tekeminen?



 
Soneran asiakkaat: jos haluatte tätä itsekin, laittakaa vikailmoituksen kautta tästä toiveenne menemään, vain ja ainoastaan he tulevat tätä miettimään jos he saavat tarpeeksi pyyntöjä eri asiakkailta. En uskoisi tähän topicciin kirjoittelusta otettavan paljonkaan onkeen heidän puoleltaan.
Muikelo_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 22 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Onneksi tuli luettua palstaa. Meinasin ottaa koti-tv:n, mutta ei tule enää mieleenkään johtuen tuosta vajaavaisesta reitittimestä. modeemin hallinta surkeaa. Ei sillattavuutta, en meinannu uskoa
todeksi.
Elisalla saa viihteen mukana modeemin hallinnan ja laitteet sillattua.
Hilda_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 303 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei!
Vikailmoituksen tekeminen tässä tilanteessa ei ratkaise asiaa, koska kyseessä ei ole vikatilanne. Suoraan asiakkailta saatu palaute on aina arvokasta tietoa, kun kehitämme ja parannamme palveluitamme ja tuotteitamme. Palautteenne on huomioitu ja ohjattu eteenpäin asiasta vastaavalle taholle.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Poistettu käyttäjä
 

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hilda kirjoitti:
Vikailmoituksen tekeminen tässä tilanteessa ei ratkaise asiaa, koska kyseessä ei ole vikatilanne.

Jaa, ketähän tässä nyt sitten uskoisi, ilmeisesti ei ketään. Nimittäin, Soneran vikapalvelusta minulle on sanottu, että vikailmoituksia kannattaa tehdä mahdollisimman monen eri asiakkaan jotta se "volyymi" asialle nousisi.

Itse olen viime aikoina alkanut tuohon asiaan skeptisesti suhtautua, mutta olen jo paljon aikaisemmin unohtanut kaiken toivon "Palautteenne on huomioitu ja ohjattu eteenpäin asiasta vastaavalle taholle"-viesteihin ja tähän foorumiin. (Miksi sitten kirjoitan? Hyvä kysymys..)
Niinamari_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1473 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei. Palautetta, niin risuja, ruusuja kuin kehitysehdotuksiakin voi ja kannattaa antaa myös Palautelomakkeen kautta.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista, http://www.facebook.com/sonera
Tämän osion uusimmat keskustelut