Paperilasku!?


Hei!

Miten voin välttyä maksulliselta paperilaskulta, jos haluan säilyttää laskutuksen edelleen suoraveloituksena?

yhteistyöterveisin

18 kommenttia

Kunniamerkki +14
Tee laskustasi automaattisesti veloittuva E-lasku.
Lisätietoja tämän tekemisestä saat pankiltasi, mutta käytännössä se menee niin, että teet verkkopankissa E-laskusopimuksen (tarvittavat tiedot löytyvät saamastasi laskusta) ja määrittelet sen veloittumaan ilman vahvistusta.
Hei AKt! Voimme lähettää laskun sähköpostiisi, eikä tämä vaikuta suoraveloitukseen. Voit kytkeä sähköpostilaskun itse Omilla Sivuilla. Ohjeet löydät täältä.
Minä en löydä omilta sivuilta tuota asiakastiedot kohtaa, josta pääsisi nuihin laskutustietoihin. Ainut on vaan tuo käyttäjätiedot, jossa löytyy vaan nimi ja osoite. Mites nyt?
Moi jompe76,
Menitkö kirjautumisen jälkeen kohtaan "laajakaistan liittymänhallinta" ? Sen jälkeen pitäisi löytyä kohta "sähköinen lasku". Testaa vielä ja kerro onnistuiko.
Laajakaistalasku minulla tuleekin jo sähköpostiin, kyse olisi nyt tuosta puhelimen laskutuksesta.
jompe76: Etkö saanut sähköpostilaskua kytkettyä matkapuhelinliittymälle noilla Johanneksen aiemmin linkittämillä ohjeilla?
En. Minulla ei ole siellä sivuilla ollenkaan asiakastieto kohtaa. Ainoastaan käyttäjätiedot kohta, jossa näkyy vain nimi ja osoite, ei mitään laskutukseen viittaavaakaan. Sitä minä vaan, että miten te voitte laskuttaa minulta tuota paperilaskua, kun en pääse sitä vaihtamaankaan. Yritin tätä jo aikaisemmin silloin kun uusin nuita puhelinliittymäjuttuja, mutta sitten se jäi kun en silloinkaan sitä saanut vaihdettua.
Kun kirjaudun sisään laajakaistatunnuksilla, niin heti löysin tuon sähköpostilaskukohdan. Mutta kun kirjaudun sisään puhelinliittymätunnuksilla, sitä ei vaan löydy. Miksi muuten mulla pitää olla kahdet eri tunnukset? Laajakaistatunnuksilla ei löydy puhelinliittymän tietoja, ja puhelinliittymätunnuksilla ei näy laajakaista tietoja. Molempien tunnuksien laskuarkistossa kuitenkin näkyy molempien laskut.
Saisko tähän vastauksen
jompe76 kirjoitti:
Minä en löydä omilta sivuilta tuota asiakastiedot kohtaa, josta pääsisi nuihin laskutustietoihin. Ainut on vaan tuo käyttäjätiedot, jossa löytyy vaan nimi ja osoite. Mites nyt?



Asiakastiedot-kohta sijaitsee sivun yläreunassa "Liittymät" ja "Kirjaudu ulos" välissä. Ei siis sivun vasemmassa reunassa, missä on tuo mainitsemasi "Käyttäjätiedot".
Mitenkä tyhmänä te minua oikein pidätte. Edelleenkään, siinä välissä ei ole MITÄÄN. Liittymä tekstin jälkeen seuraavana on kirjaudu ulos. Olen tällä hetkellä maksanut kuudessa laskussa paperilaskun hinnan, koska en ole saanut tuota sähköpostilaskua käyttööni. Tämän voittekin sitten seuraavassa laskussa varmaan huomioida. Niin ja voin kyllä lähettää teille print screenin tuosta mun omista sivuista, jollette muuten usko.
Hei jompe76 !

Emme tietenkään tyhmänä sinua pidä. On vain hankala tietää tarkalleen näkymää mikä sinulla on, ilman että kysymme ehkä tyhmältäkin tuntuvia kysymyksiä.

Ilmeisesti kirjaudut tunnuksella, jonka olet tilannut tekstiviestillä tai saanut automaattisesti viestillä meiltä aikaisemmin. Tästä johtuu, että et näe Asiakastiedot-kohtaa.

Neuvoisinkin sinua nyt tekemään asiakastunnusaktivoinnin nettipankkitunnuksilla, jonka jälkeen Asiakastiedot-kohta tulee näkyviin. Aktivoinnissa saat yhdellä tunnuksella jatkossa näkyviin sekä matkapuhelin -että laajakaista-asiat. Näin ollen sinun ei tarvitse enää sen jälkeen kirjautua kahdella eri tunnuksella.

Aktivointi tapahtuu Omat Sivut kirjautumissivulla https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/ kohdasta Luo tunnukset.

Voimme hyvittää sinulle kuuden paperilaskun hinnan seuraavalle laskullesi hyvityksenä tästä sinulle aihetuneesta vaivasta.
Asia selkeni ja nyt homma toimi. Ensimmäistä kertaa tuli tieto nuitten uusien tunnusten tekemisestä eteen, vaikka muistaakseni aikaisemminkin asiasta kyselin ja nuo toiset tunnukset on ollut jo ainakin kolme vuotta.
jompe76: No onpa harmi ettei niistä ole ollut aikaisemmin puhetta. Hyvä kuitenkin että sait nyt sivut sellaiseen näkymään kuten kuuluukin. Eiköhän nyt homma toimi kuten pitää.
Tervehdys taas. Tuossa muutama viesti ylempänä lupasitte hyvittää nuo aikaisemmin maksamani paperilaskutukset. Tänään tuli sähköpostilasku, mutta niitä paperilaskuja ei oltu hyvitetty.
Terve jompe64,

No tosiaan, nyt on unohtunut hyvitys jonnekin. Pyöristelin summan 12 euroon ja laitoin hyvityksen laajakaistalaskullesi, jonka vastaanotit juuri. Voit miinustaa laskusi loppusummasta tuon 12 euroa ja maksaa laskun muutoin normaalisti samalla viitteellä ym. Pahoitteluni viivästyksestä.

Mukavaa alkanutta viikkoa!
Siis varmaan tarkoitat matkapuhelinlaskua, eikä laajakaistalaskua? Laajakaistalaskua ei ole vielä tullut. Kiitokset tästä.
Moi jompe76! Kyllä, hyvitys tulee siis uusimmalle matkapuhelinlaskulle, josta voit vähentää itse 12 euroa.

Vastaa