Pätkimis-kauden avajaiset

  • 11 December 2014
  • 9 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Terve taas, Tapsa.
En tiedä muistatko minua, mutta minäpä muistan sinut... ja oikein hyvin.

Noniin. Eli taas on alkanut Soneran 10 meganen pätkimään pitkin päivää. Tämä on tämmöinen kausiluonteinen ongelma, näköjään. Rovaniemellä ollaan ja 10 meganen alla, kuten jo mainitsin. Yhteys pätkii aika-ajoittain muutamaksi sekunniksi, yleensä iltaisin. Netti käytössähän tämä ei olisi kovinkaan suuri ongelma, mutta kun pitäisi saada tällä teidän "maan parhaimmalla" yhteydellä pelattua nettipelejä, niin jopas pukkaa ongelmia.

Vikailmotusta en tee, koska kaikkihan tiedämme ettei siitä mitään apua ole. Asentajat kun eivät tunnu ymmärtävän, että ongelma on hetkellinen eikä 24/7.
Asiakasnumeron taisin silloin aikoinaan jo laittaa profiliin. Että katteleppa sitä jos jaksat.

9 kommenttia

Noista "asentajista" tulikin mieleeni, olivathan nämä veijarit käyneet vasta aktivoimassa minulle Extra-liittymän...

Tein muuttoilmoituksen (luonnollisesti kun muutin), asentaja oli käynyt asentamassa linjan vanhaan osoitteeseeni (jossa se siis oli jo valmiina), sekä nyhtämässä linjat irti uudesta osoitteesta (jossa ei koko kuituyhteyttä ollut Soneran puolesta edes valmiina vielä).

Tuli vain mieleen, että kuinka tyhminä nämä "asentajat" ihmisiä oikein pitävät. Onneksi olen sentään itsekin IT-alalla töissä, joten ei tarvinnut kovin kauaa ihmetellä, että miksei toimi.
Täällä pätkii Soneran 100 meganen kaapeli etenkin iltaisin pahimmillaan muutaman minuutin välein.
Linja tippuu pois päältä ja palautuu taas hetken päästä.
Kausi avattu Lappeenrannassakin (100 meganen kaapeli). DHCP -palvelimelta ei tule mitään vastausta. Modeemi bootattu pariin kertaan. Eilen illalla viimeksi käytetty, toimi ihan hyvin. Nyt ollut ainakin reilun tunnin poikki. Ei jaksa enää kuunnella vika-automaattia, niin itketään nyt sitten vaan täällä. Johan tämä pari kuukautta onkin taas toiminut melkein hyvin. Onneksi löytyy kaapelisoneran asiakkaan perusvarustus, eli kilpailevan tarjoajan tikku.

EDIT: Nyt (21:30) näyttää toimivan taas...
Ja taas pätkii... neljättä iltaa peräikkäin. Kyllä on kiva pelata verkkopelejä, Sonera! Ilonpäivä kun sopimus loppuu!
Lappeenranta/taipalsaari alueella ollut samaa. DHCP palvelin katkoo aina välillä, viimeksi juuri nyt tässä kun kirjoittlen niin viimeisen tunnin sisällä ilmoitellu 100 meganen yhteys, että kaapeli kadotti DHCP palvelimen ja ei saa IP:tä.
Lappeenrannassa alkoikin tänään pätkiminen jo heti aamusta.
Jep pätkimistä havaittu. Useimmiten tiputtaa ihan pieneksi hetkeksi yleisimpinä käyttöaikoina. Joskus menee vähän pidemmäksi. Todella ärsyttävää.
Parempaan suuntaan menee... nyt edes Youtube videot ei lataudu, tai latautuvat erittäin hitaasti.
Tmu: Suosittelen jättämään asiasta vikailmoituksen, jos pätkintää on vielä esiintynyt. Tämä on ainut keino, jolla mahdollisiin liittymän häiriötilanteisiin pystytään puuttamaan kauttamme. Liittymästästäsi ei tällä hetkellä löytynyt avointa vikailmoitusta.

Listaan alle vielä ohjeita jotka kannattaa käydä varmuuden vuoksi läpi. Huomasin, että olit ilmoittanut vastaavasta ongelmasta palstalla jo aiemminkin, mutta aiemmissa viesteissä ei käynyt ilmi, olitko jo käynyt läpi alla olevat ohjeet.

1. Sammuta kaapelimodeemi noin puolen minuutin ajaksi irrottamalla modeemin virtajohto.
2. Varmista, että kaapelimodeemi on kytketty antennipistorasiaan ilman jatkokaapeleita. Mahdolliset jatkojohdot voivat heikentää kaapeli-yhteyden signaalia ja aiheuttaa häiriöitä.
3. Jos antennipistorasiassa on erillinen haaroitinkappale, joka jakaa signaalin pistorasialta kaapeli-modeemille ja televisiolle, testaa yhteyttä ilman haaroitinta niin, että vain kaapelimodeemi on kytketty kaapelilla antennipistorasiaan.

Voit jättää liittymästäsi vikailmoituksen joko vikailmoituslomakkeella tai puhelimitse 0206 90101 (mpm/pvm).

Vastaa