Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Nible
Vakiokalustoa ☆☆
  • 8 custom-general.kudos
  • 326 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Pätkivä Kaapeli Imatralla

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Viime viikon lopulla oli pitkästä aikaa taas ensimmäinen päivä, jolloin koko päivän oli pätkintää.

Modeemi katkaisee yhteyden ja ylös nousu vaiheessa nostelee upstream powerlevelin 57dBmv asti, ja taas buuttaa. Tuo taitaa olla tuon modeemin maksimitehot.

Sitten kun saa yhteyden pystyyn, niin toimii jonkin aikaa ok ja taas pätkii. Silloin kun sattuu toimimaan niin nuo upstreamin levelit on pyörinyt jossain 45-> dBmv lukemissa, ja kun on mennyt yli 50, niin ei ole montaakaan minuuttia mennyt kun taas modeemi buutannut itsensä. Muutaman downstream kanavan level (Niistä viidestä ensimmäisestä, jotka normaalisti ylhäällä) on ollut 0.0dBmv eli ei taida sielläkään puolella olla ihan kaikki ok. Kokeiltu kahdella eri kaapelillakin eikä mitään vaikutusta. Yksi rasia asunnossa ja siinäkin oma datalähtönsä, eli ei edes mitään jakajia välissä.
EPC3010 modeemina.

Tein tuolloin vikailmoituksen, joka tiistaina kuitattu tehdyksi. Toimi viime yöhön asti melko hyvin, kunnes taas tämä päivä ollut yhtä pätkintää. Vikailmoitus taas tehty.

Jotenkin vähän sellainen muistikuva, että nuo upstreamin levelit on olleet tuolla 40dBmv lukemissa siitä asti, kun viime syksyllä vahvistimesta hajosi virtalähde. Tosin nyt kesän myötä tuo pätkintä vaan pahentunut.
36 vastausta
Nible
Vakiokalustoa ☆☆
  • 8 custom-general.kudos
  • 326 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Tässä nyt huomannut 10 viimeisimmän päivän aikana että tuossa 9:30-10:00 välillä on ollut aika useana päivänä pätkintää netissä ja myös tuossa viikonloppuna huomasin että siihen samaan aikaan myös tv:ssä signaalin laatu pomppi aika pahasti. Mitä alemmalla taajuudella kanavat olivat, sitä pahempia häiriöitä oli.
Pitää nyt katsoa tilanne uusiksi viikonloppuna ja jos tv:ssä esiintyy silloinkin tuolloin häiriötä, niin pitänee siitä tehdä vikailmoitus.

Ihmetyttää vähän tuo että sitä tapahtuu aina tuohon samaan aikaan. Jokin laite jossain saa vähän liikaa aurinkoa tuohon aikaan vai mikä?

Muuten ei ole pätkinyt netti moneen päivään. Nopeuskin tallella. 94-96Mbit/s sisään ja 4.7-4.8Mbit ulos.
Kalle-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 312 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Nible,

Onko vika samanlainen, mitä se edellisen vikailmoituksesi aikaan oli? Suosittelen tekemään tuosta vielä vikailmoituksen, jos ongelma jatkuu. Vikailmoitukseen kannattaa myös laittaa tieto tuosta, että pätkimistä on vain tiettyyn aikaan.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Nible
Vakiokalustoa ☆☆
  • 8 custom-general.kudos
  • 326 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Kalle- kirjoitti:
Hei Nible,

Onko vika samanlainen, mitä se edellisen vikailmoituksesi aikaan oli? Suosittelen tekemään tuosta vielä vikailmoituksen, jos ongelma jatkuu. Vikailmoitukseen kannattaa myös laittaa tieto tuosta, että pätkimistä on vain tiettyyn aikaan.


Edellisen vikailmoituksen aikaan modeemin upstream arvot pyöri 50dBmv lukemissa ja asentajan käynnin jälkeen ne on pysyneet aika pitkälti 40-45dBmv lukemissa.

Pitää tuossa viikonloppuna yrittää katsella mitä ennen kymmentä oikein tapahtuu. Tai tänään se katko on ollut vähän jälkeen 10.
Nuo kun on nyt todettu vasta jälkikäteen koneen logista, jossa ilmoitukset eth0:n alhaalla käynnistä parin sekunnin ajan, Niin ei ole tiedossa miksi se yhteys katkeaa koneen ja modeemin välillä. Vaikka tuo tv pätki lauantai aamuna tai oliko sitten sunnuntai aamu, tuohon samaan aikaan, niin silloin ei ole ainakaan katkennut yhteys modeemin ja koneen välillä.

Tuon EPC3010 modeemin logiin kun ei pääse, silloin kun sillä on yhteys pystyssä. Pääsee vain status sivulle. Ja muistaakseni se tyhjentää sen login siinä vaiheessa, kun se tekee buutin.
pupona_
Vakiokalustoa
  • 0 custom-general.kudos
  • 94 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Täällä viimein tänään tapahtui, puolitoista viikkoa vikailmoituksen tekemisen jälkeen; Relacomin asentaja soitteli ja tuli paikan päälle.

Itseasiassa yhteys toimi jo eilen ilman hukattuja paketteja.

Syykin tähän selvisi: Asentaja oli käynyt eilen jakamolla säätämässä vahvistimia.
Tänään mittailtiin taas talossa sisärasian tasoja, nyt kolmatta kertaa vuoden sisällä. Todettiin sama kuin kahdella aiemmallakin kerralla, että tasot ovat vähän alhaiset, koska matkaa jakamolle kuulemma on.

Eipä siinä, hyvä että nyt toimii.

Nibleä voi ehkä valaista saamani lisätieto tästä ongelmasta; Kuten tässä on spekuloitu, lämmöllä tosiaan on tekemistä vian ilmenemisen kanssa! Noissa jakamoissa olevat vahvistimet ainakin täällä Imatralla kuulemma lämpimillä keleillä tiputtavat tasoaan, ja niitä täytyy käydä säätämässä, ts. nostamassa signaalitasoja sieltä, joka taas korjaa yhteydet.

Ja vastaavasti syksyn tullen kun laitteiden tasot taas säiden viiletessä muuttuvat (=nousevat), joutuu asentaa käymään niitä säätämässä uudelleen mikäli tästä aiheutuu häiriöitä verkkoon.

Tämän asian kanssa on paljon mukavampi elää ja ymmärtää kun saa vähän tietoa mistä on kyse. Ikävä kyllä Soneran suunnalta tällaista tietoa ei meille asiakkaille koskaan anneta..
pupona_
Vakiokalustoa
  • 0 custom-general.kudos
  • 94 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hirveästi en ole yllättynyt Soneran toiminnasta; kun viankorjaus kesti puolitoista viikkoa, reklamoin luonnollisesti asiasta. Soneran asiakaspalvelija ilmoitti että tästä tulee sitten hyvitys seuraavalla laskulla vikapäivien osalta.

No arvatkaapa vain tuliko?

Taas pitää erikseen soittaa samasta asiasta asiakaspalveluun ja vaatia jotain mitä Sonera on jo luvannut.

Näin paljon Sonera asiakkaitaan arvostaa ja näin tärkeää kuluttaja-asiakkaiden tyytyväisyys Soneralle on; ei tikkua vaivauduta ristiin laittamaan ellei tuhatta kertaa perään soiteta. Tyhjiä lupauksia kyllä riittää.
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei pupona,

Aiemmin luvattu hyvitys ei jostain syystä ollut laskulle päätynyt. Siinä on voinut tekijälle käydä jonkinlainen virhe. Pahoittelemme tästä sinulle aiheutunutta vaivaa.

Olitkin ollut asiakaspalveluumme eilisellä jo yhteydessä ja sinulle oli avoimelle laskulle hyvitetty tuo luvattu summa.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Nible
Vakiokalustoa ☆☆
  • 8 custom-general.kudos
  • 326 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Viikko sitten katkaisivat jostain koko kaapelin ja oli kuutisen tuntia kaikki katki. Sen jälkeen joka päivä pari kolme pätkintää ja tällä hetkellä taas modeemi ei saa yhteyttä pystyyn.

Sitten viime viikon maanantaina tuli vielä kaikenlisäksi otettua käyttöön EPC3825 modeemi, niin ei nyt taas tietoa oikein että missä tuo vika on.

Eli onko tuo tuon modeemin ominaisuus että liikenne vaan yhtäkkiä katkeaa ja osa tai kaikki upstream kanavat tippuvat alas.

Tosin häiriöitä on aika paljon tv:nkin puolella tässä viikon aikana ollut, varsinkin HD-kanavilla. Laatu tipahtaa hetkeksi 70 paikkeille ja kuva pikselöityy.

Eli jospa tässä tekisi pari vikailmoitusta vai onnistuisikohan tuo yhdellä?
Kalle-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 312 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Nible!

Kyllä tuo kuulostaa siltä, että vikailmoituksen tekeminen on suositeltavaa. Nuo ongelmat hoituvat samalla vikailmoituksella eli tekemällä vikailmoitus tuosta kaapeli-TV:n häiriöstä.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Nible
Vakiokalustoa ☆☆
  • 8 custom-general.kudos
  • 326 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Perjantaina tuli vikailmoitus tehtyä, mutta vikailmoituksen teon jälkeen ei ole tainut olla netissä kuin yksi pätkäisy ja tv:kään ei ole pätkinyt yhtään.

Vettäkään ei ole tullut perjantain jälkeen, niin olisikohan sitten tuohon pätkintään ollut syynä vesi väärässä paikassa. Varsinkin kun tuolla on kaiveltu vähän joka suunnalla noita teitä ja tien reunoja auki.
Nible
Vakiokalustoa ☆☆
  • 8 custom-general.kudos
  • 326 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Jaa olikin sitten syynä tuo puponan mainitsema syy, eikä johtunutkaan ainakaan ihan suoraan tuosta kaapelin katkeamisesta.

Se on sitten ilmeisesti kaapeliverkon mukaankin syksy tullut ja enää ei kesäasetukset kelpaa 🙂
Tämän osion uusimmat keskustelut