Pätkivä mokkula

  • 11 December 2014
  • 6 kommenttia
  • 1 katselukerta

Juu, elikkäs kun tosa joku aika sitten alko noi himputin kovat pakkaset niin nettiyhteys on ollut aivan käsittämättömän surkea sen alkamisen hetkestä ja sen jälkeen.
Onko jotain ongelmaa Saarijärven rahkolan suunnalla. Täällä oli aivan loistava toimivuus ennen pakkasia. Jatkuvalla syötöllä tulee kolmioo tohon kellon viereen singaalin päälle.
Mokkula on langaton E 5** jotain. Ja se on ollut millilleen samassa paikkaa kun kolme kuukautta sitten löysin hyvän kohdan. Asetuksia olen muutellut myös siellä nyt viime tunteina ja ei muutosta.

6 kommenttia

Moi harri72! 3G-verkossa on tällä hetkellä yleistä vikaa, joka aiheuttaa ongelmia myös Saarijärven alueella. Vika on tiedossamme ja pyrimme korjaamaan sen mahdollisimman pian. Lisätietoja löydät häiriötiedotteestamme.
Kiitos.
Se on sitten vissiin toi mikä on jo 12pv alkanut ja sopisi kestonkin mukaan.
Meillä se aiheuttaa melkein läpi vuorokauden, ettei sivut aukene.
Miettinyt laitevikaa kun se putoo 3g:stä koko ajan pois. Ilmeisesti sen takia ei avaa sivuja kun vaihtuu verkko alvariinsa.
Muuten olisi kivat 5-10mbit/s (mitä olen seurannut) yhteys kun toimisi kunnolla.
Päivää taas, että pätkähti.
Eli netti toimi vieläkään kunnolla. Olin täs yhteyksissä jo tekniseen puoleenkin mut ei selvinnä miksi netti toimii vain pienen pätkän kerrallaan. Sovittiin, että soitan viikon päästä uusiksi jos ongelmat jatkuu ja kirjasivat vikailmoituksen.

Itse olen tässä asiaan syventynyt nyt sen verta, että netti pätkäsee jos taajuus putoo wcdma:an ja tavuakaan ei liiku sen jälkeen mihinkään suuntaan. Sieltä se ei sitten hevin nousekkaan hsdpa tai hspa+ puolelle milloin se alkais toimiin ja jos nousee niin putoo välittömästi takas.
3g pakotus ei auta yhtään mitään mutta kun vaihdat kaistan (oletus kaikki kaistat) wcdma 900 niin sitten se toimiikin mutta aika hitaasti. Silloin myös web partner sivusto näyttää verkkotyypiksi hsdpa tai hspa+ tai paremminkin nousee sinne ja myös pysyy siellä
kellon ajalla ei ole mitään merkitystä 07-23 välisenä aikana netin toimivuuteen.

Ihan normaalisti verkko putoo wcdma puolelle jos et esim käytä konetta.

Lokakuu ja marraskuun netti toimi loistavasti, nopeus oli lähes jatkuvasti n.7-10mbit/s mutta joulukuussa alkoi ongelmat mistä ei ole toivuttu.
Kokeilepa tätä
https://dl.dropbox.com/u/12278765/Keep_alive.rar

Pieni ohjelma, joka estää yhteyden putoamisen hitaampaan nopeuteen.
Toimii vissiin vanhemmissa vinukoissa?
Ainakin 64-bittisessä seiskassa toimii. Ajetaan siis tuo .bat-tiedosto.

Vastaa