PikkuNetti lisätään minulle,luvatta!

  • 11 December 2014
  • 9 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Sonera ilmoitti sähöpostiini, että minulle lisätään "MinunSonera" liittymiin PikkuNetti, ja maksu nousee 2 eurolla/kk. Tekee kahteen numeroon 48 euroa/v. Ei sähköpostissa edes mainittu mihin numeroihin, piti sekin kaivaa Omilta sivuilta. Antaa olla MinunSonera-liittymissä se datatunti valmius mikä niissä on ja maksut ennallaan !!
Minä pyydän kyllä itse kun haluan lisää ominaisuuksia. Kesämökin hälytinnumeroon on laitettu tammikuussa perusnetti kun ei kuulemma lähde MMS viestit enää ilman sitä, ei sieltä kyllä tule kuvaa nytkään (ei keskustelujen perusteella muillekkaan). Joten ollaan talvi oltu pimennossa mitä mökillä tapahtuu.

9 kommenttia

Hei Arja339!

Minun Sonera liittymään on tosiaan tulossa muutoksia ja siihen lisätään nettipaketti jolloin hintakin nousee. Mikäli et halua nettipakettia puhelimeesi, suosittelen että vaihdat liittymiin Sonera Sopiva Perus -liittymän. Sen kuukausimaksu on 1,90 eur/kk. Perus -liittymässä ei ole puhe-, viesti-, eikä nettipaketteja vaan hinnoittelu tapahtuu käytön mukaan. Liittymätyypin voit vaihtaa esim. Omien Sivujen kautta osoitteessa http://www.sonera.fi/omatsivut?someid=some4371 .
Terve,
jatkan tähän ketjuun, kun sain itse saman ilmoituksen. Oma kysymykseni on hieman erilainen. Minulla on aina päivitetty sekä matkapuhelinliittymä että liikkuva laajakaista ilman kytkentämaksua. Perusteena on ollut juurikin se, että uutta liittymää ei siinä ole kytketty, vaan olemassa olevaa liittymää on päivitetty.

Kysymys siis kuuluu, miksi nettikaupassa ei ole mahdollista päivittää liittymää ilman kytkentämaksua? Tarkoitukseni päivittää Minun Sonera vastaavaan Perus -liittymään. Voitteko hoitaa päivityksen esim. tätä kautta ilman kytkentämaksua?
Hei Lidu!

Tällä hetkellä ei taida verkkokaupassamme olla tarjousta kytkentämaksusta. Normaalisti liittymän kytkennästä tai vaihdoksesta peritään aina maksu, sinulle on ilmeisesti käynyt hyvä tuuri mikäli olet sen saanut maksutta. Kannattaa seurailla aktiivisesti tarjouksiamme, koska ajoittain noita kytkentämaksu kampanjoita on kyllä tarjolla.
Itseäni myös ällöttää tälläinen pakkomyynti, jos ei katso nettiä tarvisevansa. Ja vielä tuo lause viestissä: "liittymääsi lisätään maksutta Sonera Pikkunetti -palvelu"- paitsi että kuukausimaksu nousee kaksinkertaiseksi!
On varmasti vielä paljonkin ihmisiä jotka käyttävät puhelinta pelkästään puhumiseen tai tekstiviestittelyyn.

Jos haluaa taas vaihtaa Minun sonera liittymän toiseen, niin miksi muuten tuo kytkentämaksu menee netissä tehtynä ainoastaan vaihtaessa Sonera Perus-liittymään, joka on vastaava vaihtoehto? Nuo muut liittymävaihtoehdothan saa netissä tehtynä ilman kytkentämaksua.
Hei Mazava!

Kiitos palautteesta. Ymmärrän kyllä kantasi ja totta on monia jotka käyttävät edelleen puhelinta niikuin se oli tarkoitettukin. Tämä muutos mikä tehtiin johtuu osaltaa siitä, että kun laitte kanta koko ajan uudistuu, niin tällä pyritään turvaamaan asiakkaiden etua, jottei mitään yllätyslaskua tule kun puhelin on päivitetty "älypuhelimeen" ja uudistaa samalla vanhoja palveluita.
Yhdessä asiassa Sonera on paras! Asiakkaiden aliarvioinnissa!
Hei,

minulle pikkunetin liittäminen on tarpeetonta, koska liittymä on käytössä vain teknisessä järjestelmässä, joka ei osaa käyttää eikä tarvitse lainkaan nettiä. Järjestelmä on murtohälytystä varten ja se tekee soittoja ja lähettää tekstiviestejä. Muuta sen ei tarvitse tehdä.

Mikä muu Soneran liittymä on saman hintainen ilman nettiä, jotta voin muuttaa siihen?

Voinko tehdä muutoksen jo nyt, vaikka 2 vuoden määräaikainen sopimus päättyy vasta kesäkuun lopussa? Lisäksi pikkunetin lisäys ja kk-maksun nosto tehdään määräaikaisen sopimuksen aikana, mikä minusta on virheellinen teko.
Hei Karix!

Katsoin tietojasi ja kyseinen hälytysliittymä on erillinen liittymä jossa ei ole mitään määräaikaisuuksia, eli sen voi päivittää. Sen kohdalla suosittelen päivitys Perusliittymäksi http://www.sonera.fi/perus?someid=Some3827
Niinpä niin, samaa tässä ihmettelen. En todellakaan halua nettiä. Mutta toinenkin ongelma on. Olen hukannut salasanani noille varsinaisille sivuille, missä olisin liittymäni saanut kaiketi pelastettua. En saa kysyttyä salasanaa mistään, kun sivusto, jossa sitä pitäisi kysyä tai se pitäisi muuttaa, ei toimi. Eli jotkut pankkitunnuslogot oli siinä. Nyt ei ole hajuakaan, mihin tätä viestiä varten luomani salasana käy. Voisko tätä palvelua tehdä yhtään monimutkaisemmaksi? Ei tarvi vastata, soittelen sen typerän puhelun ihmispalveluun, jossa pitää pakkokuunnella kaiken maailman lurituksia.

Vastaa