Ping yli sata

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 1 katselukerta

Hei,

minulla on ollut 24 meganen yhteys nyt pari vuotta. En ole aiheesta pahemmin piitannut, mutta nyt kyselisin tuon ping luvun perään. Sen ilmeisesti pitäisi olla alle 50, että se olisi hyvä ja minun lukemat ovat olleet aina testatessa 130-150 välillä. Testit olen tehnyt soneran ja speedtestin testeillä. Latasin juuri soneran avustajan tälle uudellekin koneelle ja pingasin soneraa ja muutamaa muuta osoitetta saaden tuloksia 50-80 ja reilun väliltä. Puhelinjohdon vaihtaminen ei vaikuttanut, modeemikin on vaihtunut tänä aikana jo kertaalleen. Huoneistossa ei ole kuin yksi pistoke joten sen kuntoa en voi kokeilla. Onko asiaan mahdollista vaikuttaa vielä jotenkin. Testeissä missä on graafinen ping- "seurantapalkki" se liikkuu hypähdellen epätasaisesti ja sonera avustajan testeissä on paljon aikakatkaisu merkintöjä.

Lisäksi, latasin elokuvan CDON.comista, mutta miksi latausnopeus on vain 1-2 mb / s vaikka yhteys on 24 megainen ja testeissäkin on latausnopeus 15megan tietämillä.

3 kommenttia

http://pingtest.net/ Hyvä pingaus-palvelu, pingaa sellaista paikkaa, joka on lähempänä sinua. Ja korkeat pingit voipi johtua liian kovista palomuuriasetuksista modeemissa.
Kiitos vinkistää, tuo antoi tulokseksi 40-45 muutamalla testillä. Packet loss oli nolla. Eli tuon testin mukaan kaikki olisikin kunnossa.
Moikka MarkusVee,

Tiesithän, että vika saattaa olla myös siellä missä palvelin sijaitsee?

Monissa paikoissa kuten tiedostonjakopalvelut latausnopeutta on rajoitettu käyttäjää päin. Tällöin et saa täydellä kaistalla esim. elokuvaasi, vaikka Soneran verkossa kaistaa olisikin.

Joskus taas hidastelu on ihan operaattorin päässä, esim. YouTube-hidastelu on Soneran syytä.

Vastaa