Pitääkö modeemi päivittää?

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 16 katselukertaa

Hei, taloyhtiössämme(Sato, vuokratalo) on 2 Mbit/s taloyhtiölaajakaista (Laajakaista Valokuitu / VDSL2 liittymä), johon pitää näköjään hankkia modeemi itse.
Kysymys 1. Paljonko sopiva modeemi(halvin) maksaisi Soneran kautta hankittuna?
Kysymys 2. Saako Soneralta vuokrata sopivia modeemeja, ja jos niin paljonko se maksaisi(halvin)?
Kysymys 3. Kelpaako VDSL2-modeemi mallia ZyXEL P-870M-I1 V2 liittymääni, ja jos kelpaa, pitääkö se jotenkin päivittää, ja jos pitää, miten se tapahtuu ja voiko sen tehdä Soneran liikkeessä? Modeemi ollut käsittääkseni viimeksi käytössä Soneran verkossa n. vuonna 2010 tai11?


Asiakasnumeroa minulla ei tässä ole, mutta tunnukseni on ****. Sen avulla näette myös osoitteeni.

1 kommentti

Hei BERUCI

BERUCI kirjoitti:
Kysymys 1. Paljonko sopiva modeemi(halvin) maksaisi Soneran kautta hankittuna?

Kannattaa kysyä tarjous pelkälle laitteelle esim. meidän myyntipalvelun kautta. Laitteiden hinnat ovat ollet n. 30€ - 80€ välillä. Kannattaa samalla kysyä laitetta esim. nopeamman liittymätilauksen kyljessä!

BERUCI kirjoitti:
Kysymys 2. Saako Soneralta vuokrata sopivia modeemeja, ja jos niin paljonko se maksaisi(halvin)?

Saa, meidän kautta voit vuokrata Sonera Smart-Modeemin liittymääsi hintaan 2,5€/kk.

BERUCI kirjoitti:
Kysymys 3. Kelpaako VDSL2-modeemi mallia ZyXEL P-870M-I1 V2 liittymääni, ja jos kelpaa, pitääkö se jotenkin päivittää, ja jos pitää, miten se tapahtuu ja voiko sen tehdä Soneran liikkeessä? Modeemi ollut käsittääkseni viimeksi käytössä Soneran verkossa n. vuonna 2010 tai11?

Kyseinen modeemimallisi käy liittymääsi. En usko että laitteesi vaatii minkäänlaista päivitystä. Laitepäivitystä ei kuitenkaan voida tehdä sonera kaupalla vaan se täytyy tehdä itse valmistajan ohjeiden mukaan. Löydät mallikohtaiset ohjeet ja ohjelmistot Zyxelin sivuilta

Vastaa