Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Landroval_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Pitkä aika ongelmia Soneran yhteyden käyttöönotossa

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Ongelma:

Nettiyhteyden nopeus on max. 6MBit/s vaikka pitäisi olla 100MBit/s.

Ongelman historia:

Tilasin Soneran laajakaistan 100Mbit/s ja Sonera Viihde-paketin lokakuussa. Peruutin Elisan ADSL-laajakaistan ja Elisa Viihde-paketin siten että loppui kuun vaihteessa (loka-marraskuu). Kun kytkin Inteno DG301 reitittimen, se ei toiminut. Soitin asiakaspalveluun, ja neuvottiin kytkemään RJ45-kaapeli suoraan eteisen pistokkeeseen ja koneeseen. Nettiyhteys toimi täysin, mutta Sonera Viihde ei toiminut, eikä reititin. Soitin uudestaan asiakaspalveluun. Nyt reititin toimii, ja Motorolan Sonera Viihde-boksi toimii, mutta nettiyhteys PC:hen on hidas, siis 6% siitä mitä pitäisi.

Soneran nopeustesti (http://www.sonera.fi/nettiyhteydet/mitt ... opeustesti) kyllä antaa upload-nopeudeksi fantastisia lukemia, yli 24Mbit/s, mutta alle 6Mbit/s downloadiin, vaikka Motorolan digiboksi on pois päältä. Tällä hetkellä yhteys on heikompi kuin Elisan ADSL:llä mikä oli ennen kuin vaihdoin.
1 vastaus
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Landroval,

Oliko koneesi yhdistetty Intenoon langattomasti vai kaapelilla kun olet yhteden nopeutta testannut? Jos olit yhdistänyt langattomasti, niin kannattaa kokeilla vielä kaapelilla. Jos nopeus on molemmilla yhtä alhainen, niin voisit kokeilla vielä mitata nopeuden suoraan huoneistojakamon noususta, niin että kytket koneen suoraan ethernetkaapelilla nousuun. Näyttääkö nopeus tuolloinkin vastaavia lukemia?

Jos yhteyden nopeus hidastelee ainoastaan langattoman verkon kanssa, niin tuolloin kannattaa kokeilla langattoman verkon kanavan vaihtamista.

Jos yhteys taas hidastelee kaapelinkin kanssa, niin kannattaa tuolloin olla vikapalveluumme yhteydessä, niin voimme selvittää ongelmaa tarkemmin.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Tämän osion uusimmat keskustelut