Port Forward

  • 11 December 2014
  • 2 kommenttia
  • 19 katselukertaa

Hei,

Itselläni on useampi portti ollut auki ja tominut mioiteetta. Nyt kuitenkin toimiminen on lakkautunut ja jatkunut noin 2pv.

Asetukset menee kuita kuinkin näin:

DSL purkki A-link RR44C
WLAN asema Apple Express Base Station (gigabit):

Setin koneet:

MediaPC (sisäinen IP static MAC osotteen mukaan), Kaapeli
LaptopPC (sisäinen IP static MAC osotteen mukaan), WLAN/Kaapeli
iMac (sisäinen IP static MAC osotteen mukaan), Kaapeli
Macbook (sisäinen IP static MAC osotteen mukaan), WLAN/Kaapeli
iPod Touch, WLAN
E71i, WLAN

portit on jaettu verkon sisäisten IP mukaan Esim 19224 (imac 192 base ja 24 koska 24" näyttö, vastaavasti 19226 MediaPC, koska TVn ruutu 26")

Vastaavasti IPeet on varttu 192.168.1.24 , 192.168.1.26 jne...

näin siis kaikki toimii...

Ongelman että nyt nuo kaikki portit on kiinni.

Tärkeimmät portit tulisi olla 19224, 19226, 19213

Mulla ei ole staattista ulkoista IP osoitetta, mutta se hoituu niin että minulla on palvelu softa, joka päivittää mun vaihtuvan osoitteen ja palvelu linkittää sen minun "kotisivulleni" eli saan aina yhteyttä tietyn koneen porttiin kunhan vaan näppäilen nettiin "kotisivun"...

Olen kokeillut kaiken näköisiä kikkoja poistanut esim. AEBSin ja käyttänyt vain DSL purkkia mutta silloinkaan en saa toivottuja portteja auki... ihmeellistä on kyllä, että esim utorrentin generoimat random portit ovat auki ja tietenkin 5900, 64000 jne..

Kokeilin myös D-LINK Modeemi WLAN purkilla ja silläkään ei portit oikeen avaudu

Toivottavasti tässä on nyt trapeeksi tietoa ja joku osaa auttaa... Voisiko olla niin että Soneran päässä on vika? Esim se on sulkenut jostain hassusta syystä tietyt portit???

2 kommenttia

Kenties joku käyttämäsi laitteiston paremmin tunteva voi auttaa niiden suhteen, mutta Soneran puolesta voin vastata että Sonera laajakaistaliittymät ovat avoimia eli portteja ei ole suljettu. Ainoa rajoite liittyy portin 25 (SMTP) käyttöön, joka on suljettu ulospäin muuten paitsi palvelimelle mail.inet.fi eli portin 25 kautta voi käyttää vain Soneran SMTP-palvelinta.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Itselläni sama laite ollut ennen, mutta en nyt enää muista tarkalleen miten tuo toimii. A-linkillä on kuitenkin ohjeita laitteeseen edelleen olemassa.

Kannattaakin varmaan aloittaa lukemalla mm. tämä ohje

ftp://ftp.a-link.com/old/rr44/RR40C-44C ... server.pdf

Muut ohjeet (myös aiemmat laitteen versiot) täältä:

ftp://ftp.a-link.com/old/rr44/

Vastaa