Puhepaketti: maksa enemmän - vaikka minuutit menisivät tasan

  • 11 December 2014
  • 9 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Myypä Sonera edullisia puhepaketteja. Yleensä valitetaan ylisuurista paketeista tai paketin yli menevien puhelujen hinnasta. Mutta nyt Soneralla on myynnissä paketteja, jotka maksavat enemmän, vaikka puhuisit aina tasan pakettiin kuuluvan minuuttimäärän!

50 min puhetta kuukaudessa:
Puhepaketti 50 tekee 5,95€
Ilman puhepakettia 50min * 0,0796 €/min = 3,98€
Puhepaketti maksaa siis 1,97€ enemmän!

100 min puhetta kuukaudessa:
Puhepaketti 100 tekee 9,95€
Ilman puhepakettia 100min * 0,0796 €/min = 7,96 €
Puhepaketti maksaa siis 1,99€ enemmän!

Kaiken lisäksi, kun maksat enemmän puhepaketista, pääset maksamaan enemmän sen yli menevistä puheluista! Nimittäin ilman puhepakettia puhelut ovat 0,0796€/min, mutta puhepaketista yli menevät 0,0998€!

Mikä on Soneran selitys näille hinnanlisäyksille? Vai verottaako Sonera vaan tyhmyydestä niitä, jotka eivät jaksa laskeskella puhepakettien hintoja?

9 kommenttia

Hei Jjzo!

Puhepaketti sisältää liittymän kuukausimaksun 1,99 € ja puhepaketti on sekuntivelotteinen, kun taas ilman puhepakettia maksat aina alkavasta minuutista. Ilman puhepakettia maksat 0,049 € puhelun aloitusmaksun, kun taas puhepaketissa sitä ei veloiteta.

Se on totta että puhepaketilla ja ilman puhepakettia puhuttu 50 tai 100 minuuttia tulee melkein samanhintaiseksi, jos puhut tuon määrän yhtäjaksoisesti. Näin kuitenkin harvoin käy ja silloin puhepaketti tulee edullisemmaksi, koska sinulta ei veloiteta puhelun aloitusmaksua ja kulutat puhepakettiasi vain sekunnilleen sen mitä olet puhunut.

Tarjouspaketeilla saat vielä enemmän etua, esimerkiksi pelkkä 600 minuutin puhepaketti on normaalisti 28,10 €, kun taas perus + paketti hintaan 19,90 € sisältää 600 minuuttia + 150 tekstiviestiä + Netin maksiminopeudella 1 Gt saakka.
Odotinkin jotain tämäntyyppistä vastausta. Puhepakettiin sisältyy sitätätä pikkumaksua lässynlää!

Jotta aloitusmaksuista voisi säästää puhepakettituhlauksen, täytyisi soittaa 1,99€/0,049€ puhelua eli siis 40 kpl. Tällöin keskipituudeksi tulisi 50min/40 = 1min 15 sek.

Onko sinun käsityksesi "yhtäjaksoisesta puhumisesta" se, että puhuu pidempään kuin minuutin?

P.S.

ilman puhepakettia puhuttu 50 tai 100 minuuttia tulee melkein samanhintaiseksi


Ei melkein samanhintaiseksi. Ilman puhepakettia puhe tulee halvemmaksi. Opetetaanko teitä erikseen kirjoittamaan nämä viestit jotenkin yli-Sonera-myönteiseen sävyyn?
Hei Jjzo !

Eri kokoisilla puhepaketeilla ja minuuttihinnoitteisilla liittymillä pyritään tarjoamaan asiakkaalle juuri sellainen laskutustapa mikä on kullekin asiakkaalle paras mahdollinen. Pienipakettisten käyttäjät soittavat juurikin enemmän lyhyityä puheluita, ja näin ollen paketti tulee edullisemmaksi kun aloitusmaksua ei veloiteta.
Ensin Sonera väittää seuraavaa:

jos puhut tuon määrän yhtäjaksoisesti. Näin kuitenkin harvoin käy ja silloin puhepaketti tulee edullisemmaksi


Sitten kun yhtäjaksoisuus-soopa on kumottu, intetään tismalleen samaa asiaa, mutta lievemmillä sanakäänteillä:

Pienipakettisten käyttäjät soittavat juurikin enemmän lyhyityä puheluita


Tätä väitettä en voi enää todistaa vääräksi, koska minulla ei ole pääsyä Soneran puhelutilastoihin. Väitteen esittäjällä on todistustaakka, voitko todistaa väitteesi?

Kuulostaa erikoiselta, että puhepaketin erilainen koko lyhentäisi ja tihentäisi puheluita samaan aikaan.

- Anteeksi, minun on katkaistava puhelu.
- Miksi?
- Että säästäisin taas yhden puhelunaloitusmaksun. Muuten tulee puhepaketti kalliiksi!


Juuri sellainen laskutustapa mikä on kullekin asiakkaalle paras mahdollinen - mitä myyntipuhetta tämäkin on olevinaan?
Hei Jjzo, voit katsoa laskustasi puhuttujen minuuttien määrän ja sitä kautta päätellä mikä on sinulle sopivin paketti. Kannattaa myös katosa läpi meidän uudet tarjouspaketit. Oma toimisesti muutokset voit tehdä Soneran Omilta Sivuiltasi.

Myös soittamalla asiakaspalveluun tai lähettämällä yhteydenottopyynnön, voit asiakaspalvelijan kanssa miettiä parasta ratkaisua sinun liittymääsi.
Oma toimisesti
Asiakas palvelu osaa käyttää yhdys sanoja.

Minä kyllä osaan laskea ja valita itse liittymäni, ja niin olenkin tehnyt. Kaikki eivät välttämättä osaa, ja saattavat vailita erehdyksessä kusetuspaketin. Ja minun tarkoituksenani oli nyt varoittaa ihmisiä tästä.

Sonera Kaupasta ei ole liitymän valinnassa mitään hyötyä, aina tungetaan kalleinta vaihtoehtoa. Ja asiakaspalvelu... minä kyllä sen puhelinasiakaspalvelunne tiedän, koska yritin sinne kerran soittaa.

Suurinpiirtein näinhän se meni:

Robotti: Jos haluat asioida puheella suomeksi odota
Robotti: Mitä asianne koskee? Voit sanoa matkapuhelinliittymää, laajakaistaa jäkäjäkä
Minä: Matkapuhelinliittymä
Robotti: Tarkoitatko kamelinkyttyrää?
Minä: En
Robotti: Mitä asianne koskee? Voit sanoa matkapuhelinliittymää, laajakaistaa jäkäjäkä
Minä: Matkapuhelinliittymää
Robotti: Tarkoititko matka-apuniittyä?
Minä: En, tarkoitin -
Robotti: Anteeksi, en ymmärtänyt. Yhdistän teidät asiakaspelveluun.
Automaatti: Pimpelipum hallehöö pimpelipom tralalaa! Olette vieläkin jonossa!
Automaatti: Arvioitu vastausika viisi minuuttia!
Automaatti: Pimpelipum hallehöö pimpelipom tralalaa! Olette vieläkin jonossa!
Automaatti: Arvioitu vastausika viisi minuuttia!
Automaatti: Pimpelipum hallehöö pimpelipom tralalaa! Olette vieläkin jonossa!
Automaatti: Arvioitu vastausika kuusi minuuttia!
Automaatti: Pimpelipum hallehöö pimpelipom tralalaa! Olette vieläkin jonossa!
Automaatti: Arvioitu vastausika kuusi minuuttia!
Jjzo: Asiakaspalveluun voi varata myös soittoajan, jolloin me soitamme sinulle sovittuna ajankohtana. Aikoja on tarjolla reilusti jo huomiselle. Soittoajan voit varata kätevästi ajanvarauskalenterista.

Asiakaspalvelun valikko toimii puheella, mutta tarvittaessa voi valita myös perinteisen näppäinvalikon painalla 2.
Aikoja on tarjolla reilusti jo huomiselle.


No eipä ihme, kun eivät ehtineet siellä asiakaspalvelussa minulle vastaamaan, vaikka kuinka jonotin. Asiakaspelvelu kun on "jo" huomenna vapaana!

Vuorokauden pituinen jonottaminen asiakaspalveluun tarkoittaa vähintään 1440 minuutin mittaista puhelua. Ja kyllä, Puhe 2500 -paketilla säästää jo minuuttiveloitteiseen liittymään verrattuna! Jos asiakaspalveluun on tarvetta soitella useammin, kannattaa ilmeisesti hankkia jo Puhe 3500. Sehän maksaa vain 96,50€!
Jos Sonera ei ole vielä tästä koskaan kuullut, niin kerrotaan se nyt.

Onko Soneran mielestä oikein vaatia puhepaketti niille, jotka eivät puhu kuin satunnaisesti? Miksi satunnaisesti puhujat ärsytetään aloitus-, minuutti- ja älyttömällä kuukausimaksuhinnoittelulla?

Koettakaa jo tajuta siellä, että ei kaikki tee mitään puhepaketilla.

Vastaa